Lang heb ik net zoals vele moeten wachten op deze game. Sinds donderdagavond kon ik de game + nieuwe gitaar spelen dankzij de plaatselijke Bart Smit. De verwachtingen lagen hoog aangezien ik deel 2 al perfect vond. Zaterdagnacht speelde ik de career mode op medium uit en toch moet ik eerlijk zeggen dat de game niet alle verwachtingen waar heeft gemaakt.
Ten eerste vind ik de nieuwe gitaar niet optimaal. Het is leuk dat ze voor een klik systeem gekozen hebben, maar ik heb nu het probleem dat ik af en toe sommige knoppen niet kan indrukken omdat de knoppen niet meer reageren. Tijdens het nummer moet ik dan de nek van de gitaar opnieuw een duw geven zodat hij weer vast klikt.
Ten tweede merkte ik nogal wat framedrops op wat ik nergens op vind slaan. Het spel zakt vooral bij sommige star power momenten hier nogal een paar seconden in en dat is voor een spel zeker op hard straks als je snel moet reageren nogal onprettig en vooral slordig.
Ten derde maar dat is mijn persoonlijke smaak, ben ik toch flink teleurgesteld in de tracklist. Ik kan mij niet aan de indruk ontdoen dat er teveel rustige en vooral saaie nummers inzitten. Ik mis de knalnummers van GH2, zoals “Woman”, “Psychobilly Freakout”, “Killing in the name of”, etc. Begrijp me niet verkeerd er zit nog steeds veel moois in en ook wel een paar flinke knalnummers, maar toch vond ik de tracklist van 2 gewoon beter.
Ten vierde ben ik ook niet geheel tevreden over de keuze aan speelbare characters en ik vind figuren zoals Slash en Tom Morello dan ook niet passen tussen de Grim Ripper en God of Rock. Hetzelfde moet ik helaas ook zeggen over de locaties waarin je speelt. Het is allemaal teveel van het goede. Ok, de gevangenis is leuk, maar die set dat je band op een vrachtwagen staat vind ik oer en oer lelijk.
Ok, een hoop negativiteit misschien, maar toch heb ik genoten van de game ondanks de soms weigerende gitaar en slome nummers waar weinig pit in zat. Let wel, ik vind de nummers niet saai om te spelen, verre van dat, maar veel nummers missen gewoon iets. Ik hoop dat de downloadable content nog wat oude GH2 nummers gaat brengen in de toekomst. Dat zou een mooie toevoeging zijn.
Uiteraard gaat deze nog veel gespeeld worden en hopelijk stijgen veel nummers nog in waarde na een paar weken.
Laatst bewerkt: 26 nov 2007