1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Guitar Hero IV: World Tour

Discussie in 'Algemeen' gestart door KeaveXL, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemmii

Nemmii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan een ander niet oordelen , mischien vind ik de GHWT drums beter en iemand anders de RB drums , bekijk ze en maak een keuze. Aan de hand van hoe ze eruit zien en de prijs kies ik bijv. overduidelijk voor de GHWT drums. Maar je moet het zelf weten.

2. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk kan een ander daar over oordelen. Nu bijvoorbeeld duidelijk is geworden dat de GH:WT drums niet optimaal werken en die van RB2 wel, heb je al een belangrijk argument.

3. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Voor drums is één ding zeker en dat is de RB2 kit. Dit omdat deze een betere en realistischere lay-out heeft. Nl. 4 drum pads waarmee je goede drum rolls kan maken en waarmee op een echte manier de high-hat, crash & ride cymbals aan de corresponderende pads toegewezen kunnen worden. Bij de GH drum kit moeten ze het namelijk doen met de 2 cymbals die ze daar hebben. Mocht je net als bij het GH drumstel met verhoogde cymbals willen spelen kan je alsnog het cumbal expansion pack kopen waarbij je op het drumstel dan 3 cymbals hebt. Dan kan je ook in GH met een 5 noten track spelen.

Gitaar is denk ik persoonlijke voorkeur, qua kwaliteit is de RB2 gitaar beter geworden als de RB1 gitaar die ik zelf erg lekker vind spelen. Maar er zijn ook een hoop mensen die met de GH gitaren beter overweg kunnen.

4. Nemmii

Nemmii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk hier heb je het al. Wie zegt dat alle GHWT drums niet optimaal werken. Bij de amerikaanse release had je denk ik meer mensen die lekker aan het spelen waren dan aan het klagen op de forums. Heb genoeg berichten gelezen van mensen die niks te klagen hadden over het drumstel. Diegene die kapot waren, dat waren drums van de 1e groep die ze produceerde , de latere doen het perfect. Alsnog als sommige niet goed werken heb je dat ook bij RB. Ik heb ook zoveel filmpjes/berichten gelezen over kapotte bass pedals en bubbels in de drumpads enz.

5. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan denk ik dat ik voor de RB2 kit ga. Je kan dus cymbals kopen en dan ook met 5 notes spelen op ghwt. Is GHWT met 4 drum notes trouwens ook leuk om te doen of hebben de makers zich daar veel meer gericht op de 5notes en dus effe snel 4 note dingen gemaakt?

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van wat ik tot nog toe gezien heb op YouTube....zien de notecharts met de GHWT drums er wel iets interessanter uit eerlijk gezegd. Maar dat komt natuurlijk ook omdat de game daar oorspronkelijk op is gemaakt. Maar het lijkt mij gewoon irritant, met verhoogde pads....net wat Keave zegt. Drumrolls zijn echt een stuk beter te doen op de RB drumkit lijkt me.

7. Nemmii

Nemmii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De oranje noot word als het goed is weggelaten , zodat je pad,cymbal,pad,pad speelt. Als je je GHWT drums op RB doet is dit ook zo.
    Ik koop alleen liever GHWT kit en later RB2 anders word het wel erg duur.
    RB2 Kit - 130-160
    RB2 game - 60
    GHWT - 60
    Dan kom je al op zo'n 250 euro uit en dan ook nog cymbals kopen kom je makkelijk aan de 300 voor 2 games.

Laatst bewerkt: 11 nov 2008
  8. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan dan ook nog GHWT op gamehubs kopen, maar ik laat er ook zowieso even tussen zitten voordat ik alle twee koop.

9. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Verhoogde pads zijn inprinciepe niet vervelend en juist realistich maar het probleem is dat er maar twee verhoogde pads zijn terwijl drums bijna altijd een hi-hat, ride en crash cymbal hebben. Bij GH worden die verdeeld over de gele en de oranje noot maar bij RB heb je altijd Geel voor de Hi-Hat, Blauw voor de Ride, en Groen voor de Crash. Ook al zijn ze bij het RB drumstel niet verhoogd de positionering van de pads is gewoon beter. Daarom doet de cymbal expension pack niets meer dan de gele,blauwe en groene pad dupliceren.

De kwaliteit van de hardware is trouwens redelijk gelijk, zowel de RB als de GH kits kampen met problemen. Dit ge-emmer blijf je sowieso houden met die plastic troep. Als je een echt goed drumstel wilt kopen om mee te rocken kan je het beste de ION Drumrocker kopen (a 299.- :9)

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt voor de uitleg, zo goed heb ik me er nu ook weer niet in verdiept :D En ja ik weet het van dat extra dure drumstel, maar dat gaat helaas never nooit niet passen in mijn 'muziekstudio' :+ Ach ja, dan maar gewoon elke keer een nieuw plastic drumstel kopen als het vorige te brak is geworden ;) Vind trouwens dat ie het nog goed volhoudt als je weet dat ik er al zo goed als vanaf de release van RB op vrijwel dagelijkse basis zo'n 5000 keer op ram (als het niet veeeel meer is want alleen Green Grass & High Tydes is op Expert al meer dan 3000 noten geloof ik) :cool:

Laatst bewerkt: 12 nov 2008
  11. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    Imo is de lay-out bij GHWT met de Rock Band drums soms niet logisch. Ik heb momenten meegemaakt dat het switchen van noten niet geheel lekker verloopt. Het is lastig om een voorbeeld te geven maar je kan zien dat ze in GHWT willen dat je met gekruisde armen speelt wat goed te doen is met 5 noten (waarvan de hi-hats hoger liggen), met 4 pads komt zo'n switch niet goed over waardoor je armen vaak in de weg zitten.

Anyway, waar ik een hekel aan heb zijn de bossbattles. Je speelt het hele nummer perfect, maakt iets teveel fouten op 1 stuk en het is alweer nummer gefailt. Geen starpower etc die je kan redden.

12. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Bij mij staat er dit:
    Anyway; is ie bij jou al verzonden?

edit: Eerst stond dus op de site 11 november; nu ook al niet meer. http://gamehubs.com/XBOX360/guitar-hero-world-tour-game-only.html
    ' Release Date: Nov, 2008 '

Hij mag wel eens wat duidelijker worden mbt de releasedates...

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jeuj, ik heb de game binnen :D

Gelukkig zijn ze bij ons niet net vandaag begonnen met een verbouwing waardoor ik ff een paar dagen niet kan gamen, dat zou vervelend zijn.... :mad:

Dat drummen met gekruisde armen heb ik sowieso nooit begrepen, wat is daar nu fijn/beter aan ? Iemand met meer verstand ervan, feel free to explain to me again :)

14. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Als je ECHT drumt, drum je ook met gekruisde armen....Maar dat is omdat het anders een rare en onhandige opstelling wordt als je je hi-hat en snare verwisselt ;)!

15. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wat sjacco zei :+

Waar had je hem besteld, en met drumstel en al? :eek:

16. D i c K (ie)

D i c K (ie) Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd België...
    'k Heb antwoord gehad van gamehubs:

Ik zal hem dus waarschijnlijk niet op tijd ontvangen voor de verjaardag van mijn vriendin... :confused:

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Denk 't niet

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ok heeft er iemand mischien een site waar ik GHWT kan bestellen zonder dat ik er een Creditcard voor nodig heb?

Meeste sites vereisen toch een CC.
    Want de game komt hier de 21e van deze maand uit right?
    Komt de drumkit dan ook gelijktijdig uit?

19. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    'Apoogy' nog wel. Niet echt een professionele site lijkt me.

20. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Niks mis met die site. Mooie prijzen en een prima service.
    Tikfouten maken is menselijk; vooral in zo een drukke periode qua games als nu.

Denk er aan dat die site/winkel maar door 1 man gerund wordt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina