1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] hackers en virussen

Discussie in 'Games' gestart door Zilverpijl, 28 dec 2002.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als dat gebeurt dan zal de PS2 ook wel met die problemen zitten, de enigste die er misschien geen last gaat van hebben is de GC.

2. Bizkid

Bizkid Tha 5th Freedom

Leuk Bevonden:
    0
    1 woord: MICROSOFT

They almost own you by now 8)

3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
  4. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Hoezo GC niet:confused: ?

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Voor de rest alles goed met je:+ :+

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De GC zal alleen online gaan voor te spelen, die zal geen downloadable goodies hebben, dus ook geen kans op virussen.

7. Bizkid

Bizkid Tha 5th Freedom

Leuk Bevonden:
    0
    Als je heel leip gaat denken (en dan moet je natuurlijk zo leip als ik, of nog leiper zijn): Iedereen heeft onderhand wel een eigen pctje staan, wat draait daarop?? windows (MS).
    Wat heeft waarschijnlijk iedereen hier op dit forum?? XBox (MS)

They almost own your free time in life (erg leip nagedacht uiteraard)

Let maar niet op mij, topic onderwerp gaat een beetje offtrack dussuh, let's talk 'bout that 8)

8. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb inderdaad geen sociaal leven. (Behalve m'n intieme relatie met Bill Gates dan. ]:)

9. CyberWolf

CyberWolf Master Chief

Leuk Bevonden:
    0
    haha, nerdalert op mij..

ik heb namelijk nav. deze topic een mailtje naar xbox.com gestuurd:

hopelijk krijg ik snel reactie.. :)
    ook die post ik uiteraard hier als daar behoefte voor is.. :)

[edit]
    fuck, spelfout ontdekt in de brief.. :'-( separate :'-(

Laatst bewerkt: 29 dec 2002
  10. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    w8 eens ff...wat hebben die hackers eraan als ze je xbox "hacken" dan hebben ze 1 van je 8 accounts daar kunnen ze toch niks mee..(als ze d'r al wat mee kunnen)

11. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    wist je dat: microsoft van een afstandje je xbox kan laten ontploffen als ze op de rode knop drukken...

12. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook even contact opgenomen met de helpdesk. Ik kreeg deze antwoorden:

Topic: Is Xbox Live secured against hackers and stuff? And how..?

Rumble Hello

Rumble Is Xbox Live secured against hackers and stuff? And how...?

Jean-Francois Hello and welcome to the Xbox interactive pre-sales support for North America, my name is Jean-Francois.
    Jean-Francois Security and consumer privacy are very important to us and we employ the highest security measures available. While Xbox Live is still in the technical testing phase we have dedicated more engineers to the development of the service than to the design of Xbox itself. We take security and privacy very seriously and seek prosecution of anyone who would attempt to violate customer security or privacy.

Rumble Okee thank you for your quick answer
    Jean-Francois You're welcome! If you need further assistance, please do not hesitate and come back to see us again. Thank you for using the Xbox interactive pre-sales support and happy holidays!

Rumble Bye

Rumble Hello

Rumble Is Xbox Live secured against hackers and stuff? And how...?

William Hello and welcome to the Xbox interactive online chat support! My name is William.

William Any information is transmitted by military grade encryption, but besides that it is a closed network, it is not open to the general Internet, only registered users have access.
    William Happy Holidays! And happy gaming! It was a pleasure chatting with you today, for your convenience and future reference, you will receive by e-mail a detailed transcript of our chat, including all site links and services. Thank you for inquiring about Xbox. At the end of the chat, there will be a small survey. Be sure to fill it out! If you need further assistance, please come back and visit us again. I hope you have a super day!

Rumble Okee thank you, bye!

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Het bestrijden van virii is een van de redenen om geen gemodde Boxen op Live toe te laten. Goed zo!

Maar mijn motto: Alles wat met een koperdraadje verbonden is kan gehackt worden.

Dus 100% veilig is het met zekerheid niet. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren alvorens men virii gaat rondsturen. Ik vermoed overigens dat men eerder DOS attacks op Xboxen gaat afvuren dan virii. Dat betekent dus dat je wellicht midden in een game zit en dan komt er een 'leukerd' die je box laat crashen...

Een DOS attack, oftewel "Denial Of Service" attack, betekent dat men de netwerk functies van je Xbox om zeep helpt waardoor je systeem gedeeltelijk crasht en gereset moet worden.

14. CyberWolf

CyberWolf Master Chief

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb antwoord gekregen vandaag van M$..

't is redelijk duidelijk..
    en zo naïef als ik ben ga ik het voor waar nemen, en me geen zorgen meer maken.. :p
    hoewel ik weet dat er een zeer klein aantal mensen zijn die zelfs Linux op dat ding hebben gekregen..
    maar vooruit we geloven ze....

15. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Linux draait alleen op gemodde boxen op dit moment, nadeel is dan dat gemodde boxen worden geweerd van Xbox-live.
    Misschien dat het wel mogelijk is met de aller-aller-allernieuwste chips.

16. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    maar hoe zit het met je garantie als je xbox gesloopt word door een virus (als dat er ooit komt):confused:

17. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nu krijgt de discussie wel een erg hoog "als en wanneer" gehalte...

Als er een virus komt, dat
    als het je Xbox sloopt, en
    als je Microsoft daar de schuld van kunt geven (bijv door nalatigheid in hun beveiliging of grove fouten in de programmatuur),

dan zullen ze moeten betalen.

Hmm... Ik moet dat eerst nog zien gebeuren... Het zal zo'n vaart niet lopen. Een virus vernielt meestal geen hardware. Om de hardware te vernielen moet je al toegang tot programmatuur en OS hebben, en de Xbox is een redelijk gesloten systeem dat niet erg toegangkelijk is voor software van buitenaf...

18. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei, het staat los van het gewone internet, dus ik zou niet weten hoe men virussen zou kunnen verspreiden op XBL.. Bovendien download je alleen maar dingen van de MS servers zelf..

XBL lijkt me dus wel veilig..

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Oeps, ouwe thread omhooggeschopt?

Nou, ik ben dus van mening dat het helemaal niet "los staat van de rest van het internet". Het gebruikt een ander protocolletje dan je browser of je email programma, maar dat neemt niet weg dat het verkeer gewoon over internet gaat.

De beveilging zit 'm in de beveiliging van je Xbox. Feit is dat de Xbox al maanden doel is van de hackersgroep maar ondertussen hebben ze hem nog steeds niet gekraakt. Voldoende Bewijs dat je XBox goed beschermd is en niet gauw met virii besmet zal raken.

20. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk wel dat het zooitje gehackt kan worden. Je kan de xbox zo makkelijk aanpassen. Bovendien gaat het vaste zinnetje als je xbox gemod is kan je niet op xbox live volgens mij ook al niet meer op. Volgens mij zijn er nu al mods die ook op xbox live kunnen. Maar genoeg daarover. Missien dat de hackers niet eens gebruik maken van een xbox om te hacken of een zeer zwaar omgebouwde xbox, denk aan pcs die aan xboxen gekoppeld zijn, dat lijkt me voor een hacker niet al te moeilijk aangezien de xbox qua onderdelen redelijk in de buurt van een pc komt. Maar het zal allemaal wel niet morgen zijn ofzo, er gaat wel tijd overheen. Eerder denk ik dat games aangepast zullen worden. Vooral add-ons (booster discs). Ik heb wel eens op internet gelezen hoe doa karakters veranderd werden enzo, andere kleding moves etc. Als je dit bij xbox live games doet zijn de rapen gaar. Misschien wel onverslaanbare karakters ofzo.

Misschien denk ik wat te ver maar onthoud niets is onmogelijk, cker niet als het om computers gaat.

Deel Deze Pagina