1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Had de XBox het overleefd als Halo er niet was?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Undergrounder, 22 mei 2004.

  1. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Tuurlijk had de Xbox het overleefd als Halo er niet was geweest.. Halo is niet zó speciaal hr.. De single player was namelijk erg herhalend.. Op het moment zijn er zoveel games die in mijn optiek ver boven Halo staan.. Halo 2 daarentegen schat ik veel hoger in vanwege het veel belovende multiplayer gedeelte over Live! :)
     
  2. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet het niet... Ik had mn xbox speciaal voor Halo gekocht, was wel een erg belangrijke titel voor Microsoft hoor! Jullie onderschatten hem :p Want de andere launchtitels (DOA3, PGR) waren wel goed, maar niemand had het hier over :p
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    halo heeft er voor gezorgd dat ik een xbox heb gekocht. de singleplayer is erg goed, en de multiplayer is helemaal goed. ik denk dat er minder xboxxen verkocht zouden zijn zonder halo.
     
  4. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Leuk topic, maar ik vind dit echt zo'n onderwerp waar je eigenlijk niet bij stil moet staan, als Halo er niet was dan wisten we niet beter en dan had Microsoft wel een oplossing gevonden !
     
  5. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox die ik heb staat inmiddels al 2 jaar, dus vlak na de launch van de Xbox heb ik deze gekocht. Echter, als Halo destijds niet uit was, of nog erger: niet in ontwikkeling was geweest, dan had ik een Playstation 2 gekocht! Natuurlijk zijn er inmiddels genoeg toptitels buiten Halo, maar ik wist destijds nog niet dat die zouden uitkomen voor de grote groene doos.

    Voor het overgrote deel van de mensen die een Xbox thuis hebben staan geldt: IK WIL HALO 2!!! Dit zal de verkoop van de Xbox ook wel weer lekker boosten.

    Dus zonder Halo was er voor mij geen Xbox.

    _O_ Thank you Halo! _O_
     
  6. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Als Halo er niet geweest was, hadden ze, zoals hier al veel staat gemeld, misschien een game als PGR genomen als DÉ launch-titel van Xbox. Maar als PGR niet zo begeerlijk zou zijn geweest als bijv. Halo toen was, dan zouden ze denk ik wel voor een andere top-game hebben gezorgd. Zoiets is volgens mij namelijk heel belangrijk, vooral als je een 1e console op de markt brengt en dat zal MS ook wel door hebben [gehad].

    Conclusie :p : Ze hadden het wel overleefd, en anders zouden ze met een eventuele andere topper zijn gekomen.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb ook genoten van mn Xbox toen ik hem kocht, en het duurde lang voordat ik Halo had, en tussentijds geen twijfels erover gehad. Maar zal best een grote indruk hebben gemaakt om met zo een goede launchtitel aan te komen.
     
  8. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    Ik had de xbox gekocht en mijn eerste game was doa 3 maar mijn streep was toen ik zag dat morrowind op de xbox kwam.
     
  9. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Ninja gaiden is een topspel maar zeker geen vlaggenschip van de xbox, het is wat ze noemen een tijdelijke topper zoals Midtown Madness 3(andere voorbeelden zijn welkom).
    Over een paar maand wordt het spel nog altijd gespeeld maar er wordt veel minder over gepraat, Halo was er in het begin van de launch en er wordt nog over gepraat, dat is het verschil.



    Conclusie van dit alles: Halo is zwaar gehyped, het was een tof spel maar het ligt in de kast!
    Wachten maar op Halo2
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2004
  10. Karelax

    Karelax Guest

    Halo gehyped? Man ik vond het aller aller vetste spel dat ik ooit gespeeld heb (ik speel het nog regelmatig, en niet alleen de multiplayer hoor) En voor de mensen die niet beseffen hoe koel Halo is.. installeer dan ff xboxconnect..
     
  11. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    haha connect :D heb je gemodde me?
     
  12. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    De enige reden die ik op het moment van uitkomen had om de Xbox te kopen was Halo. Daarna zijn er nog wel meer games uitgekomen waarvoor ik hem zou kopen, maar niet zoals ik dat nu gedaan heb (halve land doorgereden op de officiele releasedatum om hem te krijgen). Maar zonder Halo had de Xbox een minder goede launch gehad.
     
  13. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    krijgen jullie nou echt allemaal zo'n stijve van halo? kom op zeg. er zijn games waarbij halo op pong lijkt (ok pong was cool) op teteris dan. en zonder halo was de xbox ook wel goed verkocht. halo is alleen goed verkocht omdat een aantal mensen zo zaten te slijmen over halo dat het een must-have was. ikzelf heb een xbox gekocht maar halo wil ik er niet in hebben.
     
  14. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    he sith vegeta dit is discriminatie voor halo :d
     
  15. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2

    Kom op man, dat spel heeft een geweldige sfeer. Ik speel liever Halo mp dan RB6 mp of PGR2 Mp op Live...
    Halo is gewoon het beste spel ooit, en Halo 2 wordt alleen maar beter.
     
  16. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk dat de xbox het zonder Halo niet zou hebben gered en zou zijn geflopt. In het begin waren er maar zeer weinig spellen te krijgen voor de xbox. Naast Halo waren alleen Project Gotham Racing en Dead or Alive 3 goede launch titels. De rest (o.a. Azurik, nightcaster en bloodwake) waren niet bepaald spellen waarvoor je een xbox zou gaan kopen.
    Dus als Halo niet op de xbox zou zijn geweest, had de xbox weer een goed spel minder gehad (waar hij het al niet zo breed in had). En ik denk niet dat een racespel en een vechtspel de xbox zouden kunnen hebben dragen. Het meest verkocht genre is nu eenmaal actie spellen.
    Dus ik denk dat als er van begin af aan geen goed actiespel op de xbox zou zijn geweest, de meeste spelers een playstation 2 zouden hebben gekocht (die toen door zijn voorsprong al een grote hoeveelheid topspellen had).
     
  17. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    geflopt? zonder halo hahhaah
     
  18. Tranq

    Tranq Active Member

    Berichten:
    343
    Leuk Bevonden:
    0
    als je aan xbox denk denk je aan kwaliteit en niet aan halo, zonder halo was er wel een andere gehypte xbox titel geweest waardoor die popular zou worden. In dit geval was het gewoon halo die er het beste uitkwam bij de launch.
     
  19. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox had sowieso geen identiteit zonder Halo. Wat had het bij de launch? Een paar vervolgen (Pgr, Doa3, Munch) en een paar baggerspellen (Azurik & co.), wat niet genoeg is om een heel nieuwe console te starten! Met andere woorden, een (nieuw) superspel moest er zeker komen, in de vorm van Halo dus. Zonder dit spel had de Xbox genadeloos geflopt.

    Maarja, beetje zinloos om hier 2 jaar later op terug te komen. Wat als...
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2004
  20. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    jij hebt gelijk. alleen omdat halo zo werd gehypt kocht iedereen halo er ook gelijk bij. andere spellen zoals kotor, ninja gaiden, fable en al dat soort spellen hadden misschien wel voor een grotere hype gezorgd als die toen waren uitgebracht. zelfs met pong op de xbox als launch spel was het een hype geworden
     

Deel Deze Pagina