Natuurlijk mag jij een eigen mening hebben! Raar dat je het zo "triest vind" dat hij met dingen komt die jij niet hebt gezegd. Het leuke is dan nl. dat jij er zo'n geweldige theorie over de release van HL-2 op de next-gen PS en GC op nahoudt die kant noch wal raakt. Wat ook geen dingen zijn die Valve zelf naar buiten brengt. Het zijn enkel aannames van jou kant (precies hetgene wat Clawviper ook deed, iets aannemen). En eerlijk gezegd vind ik de aanname van Clawviper een stuk overtuigender overkomen dan die van jou over de release van HL-2 op de PS3 en nieuwe Nintendo machine
Uhuh ja inderdaad, dat is het! Niet dat het een crime is om spellen voor de PS2 te ontwikkelen. En natuurlijk al helemaal niet dat de PS2 veel te weinig geheugen en processorkracht heeft en technisch behoorlijk ongeschikt is om HL-2 enigzins representatief op het scherm te toveren zonder concessies aan de physics, A.I en gameplay te hoeven doen. De Gamecube zou het spel waarschijnlijk technisch al een stuk beter aankunnen.
=> Puntje voor Wouter Xbox, aangezien hij deze info rechtstreeks bij Valve vandaan heeft gehaald en natuurlijk niets zelf heeft verzonnen, of heeft "aangenomen"!
Ok, ik ben wel genoeg sarcastisch geweest. Hier geef je weer zo'n inkoppertje. Wie zegt er dat Half-Life2 'gewoon is' als hij uitkomt (en later op de Xbox)? In mijn ogen is Half-Life 2 helemaal niet zo 'gewoon'.. nu al! En waarom zou een latere poort ineens wel perfect zijn als de eerste release dit niet is? De Xbox versie komt pas in 2004, dus zal er net zo goed daaraan nog gesleuteld kunnen worden. Maar dit is allemaal pure speculatie.
Er komt een half-life2 met heel veel mod-opties. Net als met Half-Life 1 zullen er al snel mods volgen, welke hopelijk net zo goed zijn als bijv. Counter-Strike is voor half-life 1. Op dit moment heb ik nog absoluut nergens kunnen vinden dat er zowiezo wel wijzigingen gaan komen in de versie die eventueel een nintendo of sony gaan krijgen op hun next-gen console.
Er zijn nogsteeds geen officiele release datums naar buiten gebracht die tot op de dag accuraat zijn. De grote 3 zeggen alledrie de eerste te willen zijn en voor 2006 hun next best thing op de markt te willen slingeren. In mijn ogen heeft de Xbox juist een voorsprong, daar mensen met een Xbox in 2004 iniedergeval al Half-Life 2 kunnen gaan spelen. En je hebt helemaal gelijk wat betreft het wensen van Half-Life2 als launchtitel..
Verder kan het me mijn reet roesten voor welke consoles hij wanneer uitkomt. Zolang maar zoveel mogelijk mensen kunnen gaan genieten van deze game, in een hoedanigheid die het spel eer aan doet is het toch geweldig? Ik ga speciaal voor Half-Life 2 een Ati Radeon 9800 ofzo halen denkik.. dus hopelijk komt hij 30 September en ben ik arm in mijn portemonee, maar rijk als gamer
Laatst bewerkt: 3 sep 2003