1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] half life 2 release winkels

Discussie in 'Games' gestart door Da Big Man, 16 nov 2004.

1. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het spel is superstoer. De gameplay is echt vet, realistisch dat je alle shit kan oppakken enzo. Wel jammer dat je dan geen hand ziet, je ziet bijvoorbeeld ook je handen niet wanneer je op dat brommertje rijdt.

Het verhaal moet ook mysterieus blijven. Ik ben nog vrij in het begin (net bij dat brommertje) en die G-man zie je inderdaad alleen ff bij het introfilmpje tot nu toe dan... Half-Life was ook mysterieus, deze game is dat tot nu toe ook zeker. De muziek is ook erg stoer en sluit er mooi bij aan... Tot nu toe ben ik dus erg impressed, was het geld waard :D

2. Soulrebel

Soulrebel G-Unit

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar darkwing ik vraag het aan mensen die ongeveer dezelfde systeem als mij hebben en die spel hebben geprobeerd. Ik wil het niet weten van 1 of ander domme php scriptje. Kan ik net zo goed op de achterkant van de game kijken en de specs lezen.

3. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welk systeem heb je? Ik speel op een P4 2.8 Ghz, 512 MBram, en een Gforce FX 5200 128 MB. Speelt errug lekker moet ik zeggen :)

Btw, net een cool plaatje gemaakt. Misschien lichte spoilers voor degenen die nog niet in Ravenholm zijn geweest.

http://img92.exs.cx/img92/8526/paint2.jpg

4. Soulrebel

Soulrebel G-Unit

Leuk Bevonden:
    0
    -Win Xp (SP2, alle laatste drivers/updates geinstaleerd)
    -AMD Athlon XP 1700+ (1,45 Ghz)
    -Ati Radeon 9600 Pro SE (128mb)
    -512 mb ram(binnekort 1 gb ervan maken)
    -En genoeg vrije ruimte op mijn hd

5. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Het is gewoon niet de bedoeling dat iedereen hier gaat vragen van kan ik het aan...

Aan specs alleen heb je ook niet alles, je hardeschijf moet ook niet te vol zijn en spyware vrij etc.

6. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, je processor is niet echt optimaal, maar je videokaart compenseert het wel. HL2 ondersteunt ATI kaarten als de beste. Hij zal soepeltjes lopen hoor :) Dont worry

7. Soulrebel

Soulrebel G-Unit

Leuk Bevonden:
    0
    cool thnx.

8. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [plaatje]http://members.home.nl/ernestpeters/d1_trainstation_040006.jpg[/plaatje]

Ik heb het spel nu echt ultrasmooth lopen. Ik speel het op 1280 x 1024, AA helemaal open (dus ook in ATi panel) en dan alles op high, ook anisotropic filtering. Echt super stoer spel :D

10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Sorry hoor, maar ik zie echt niet het verschil tussen 16x AF en 2x AF? Kan iemand mij uitleggen waarom deze functie uberhaubt in HL2 zit? AA staat bij mij btw op 2x en Reflect world :)

Processor is btw een 2000+ @ 1833 MHz en videokaart 9800 Pro @ XT

O ja, en een gig ram :p

@RiFF wat voor beuker PC heb jij? ;)

11. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Dan mag je wel een snelle jongen hebben. Ik kan ook alles opengooien maar ik merk er alleen helemaal niets van. Ik kan nou niet zeggen dat het er mooier op wordt. Dat is een feit :+

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Merk je wel dat de framerate omlaag gaat wanneer je 16x AF gebruikt t.o.v. geen AF? Anders staat het misschien uit in je Ati Control Panel :D.

Het kwalitatieve verschil is in ieder geval niet zo heel groot in dit spel. Het zijn vaak bepaalde situaties waar je heel duidelijk het verschil kan zien.

Géén AF

8x AF

Even uitvergroot:
    [plaatje]http://img72.exs.cx/my.php?loc=img72&image=1840.gif[/plaatje]
    [plaatje]http://img72.exs.cx/my.php?loc=img72&image=1841.gif[/plaatje]

Het verschil is er dus toch, alleen of je er veel van merkt als je constant aan het bewegen bent?! Zelf gooi ik nooit AA en AF aan.

Maar goed, Half Life 2 is echt een pc vriendelijk spel moet ik zeggen. Op de videokaarten waar je Doom3 en Far Cry nauwelijks goed op kunt draaien, loopt HL2 als een zonnetje :9

Edit:
    Laatste twee gifjes doen het wel, alleen moet je even het adres kopieren en plakken in je adresbalk, stomme Imageshack :mad:

Laatst bewerkt: 24 nov 2004
  13. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Net nieuwe videokaart en kan eindelijk aan de slag.. maar hoe lang duurt het normale eerste opstart proces van Half Life 2. Ik heb een tijd zitten wachten en op een gegeven moment leek het alsof de PC niet eens ergens meer mee bezig was. Wat te doen? Gewoon afwachten of zit er iets niet goed (bekende bug bijv.)?

Counter Strike Source doet het overigens (nog steeds) geweldig, met 16x AF en 6x AA rond de 80-100 fps. :cool:

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat laden duurt éénmaal zo lang. Het heeft er verder niets mee te maken dat je voor de eerste keer moet laden helaas. De eerste keer tracht HL2.exe wel internettoegang te verkrijgen, dus als je een firewall hebt (met name van Symantec) dan lijkt ie vast te lopen. Ik kon met ALT+TAB terug naar Windows om op ok te drukken en toen weer terug naar HL2, die verder ging met laden :cool:

15. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ok, dan ga ik het nog eens proberen. Bedankt voor het snelle antwoord. :)

16. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    O ja, voor de mensen die een Ati kaart hebben;

Zorg dat je AA in je control panel forced is op 2x en dat Temporal AA aan is.

:confused:Wat doet Temporal AA dan?

Temporal AA zorgt ervoor dat je AA effectief wordt verdubbeld zonder performanceverlies (met sommige spellen zelfs wat performance winst) indien je framerate hoger is dan 60. Als je dus 2x AA forced hebt staan in je CC en Temporal AA staat aan, dan heb je dus 4x AA als je framerate dus hoger ligt dan 60 FPS, zonder dat je performance eronder lijdt ;) Maar als je bijv. je AA op 6x zet en Temporal AA aanzet, krijg je dus 12x AA effectief! _O_ (Niet dat je dat ziet, maargoed :+)

Ik heb het zelf geprobeerd en het werkt dus echt, kicken dus :cool:

Download trouwens de 4.12 beta drivers van Ati, deze blijken je ook een boost te geven in HL2.

Ik heb ff opgezocht wat dat AF nou precies doet; het maakt de texures scherper en zorgt ervoor dat de "blur" weggaat als je de textures van een grotere afstand bekijkt. Het verschil tussen 16x en 2x zo klein, dat je 16x AF pas aan zou moeten zetten als je al een framerate van 100+ hebt, anders laat je em lekker op 2x staan zoals ik dus :)

@Xiroke welke nieuwe videokaart heb je?

17. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, omdat je erom vraagt dan ;)
    Het is dus wel een behoorlijke experience. Dat was nog eens een tijd toen PC-privé nog bestond... volgens mij bestaat het nu niet meer toch?

[Half-Life 2]
    Ik ben per ongeluk mijn scooter kwijtgeraakt, nu moet ik door al die kanalen en sluizen lopen terwijl een of andere knake helicopter achter me aanzit :mad: Niet te doen op hard... toch maar nog eens proberen :mad:

18. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb precies hetzelfde alleen een bagger CPU :mad:

Toch maar ff doorsparen want ik wil ook gewoon dit soort kwalteit :p :+

19. Rawne

Rawne The Ghostmaker

Leuk Bevonden:
    0
    Een maat van mij heeft zo juist hl2 gehaald.Wij weer naar huis dvd erin stoppen (in de dvd speler of course!)(16x).Het probleem is dat de dvd speler helemaal niks doet hij leest gewoon over het spel heen.Ik d8 ergens ditzelfde probleem te heben gelezen.Heeft iemand een oplossing??

20. Joopie

Joopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hee riff....ik heb een vergelijkbaar systeem.

en wil het dan ook wellis proberen :)

kan jij(of iemand anders natuurlijk) mij vertellen waar en hoe ik aa aanzet in het ati control panel?....ik kan die optie niet vinden.

Deel Deze Pagina