gasten, dit is een demonstratie van een bepaalde techniek die ze gaan implementeren. dit is ook niet real time. wat je er in het spel van terug gaat zien is een wat simpelere versie van dezelfde techniek die een soortgelijk en nog steeds mooie belichting zal bewerkstelligen. denk ff na dit onder voorwaarde dat het niet allemaal nog een late 1 april joke is, want dat filmpje is bijna te mooi om werkelijk te zijn.
de laatste level is pas moeilijk ook nog al doe je et op op makkelijk lagendary is egt egt en ook egt suicide
Hartstikke mooi voor je, maar daar gaat dit topic niet bepaald over hè? Dan moet je het er ook niet over hebben. Verder nog iets: er bestaat zoiets moois als de knop, zodat je later nog iets aan je bericht kan toevoegen of veranderen. En let eens op je spelling. het is echt en niet egt. Verder: welkom op het forum, maar lees eerst wel ff de FAQ door, dan weet je wat je wel en niet kan doen op het forum. Nu weer back on-topic, peepz!
Gewoon big time gelul want dit kunnen ze niet toepassen omdat het niet tot de standaard behoort van de Geforce 3 en 4 (zit een mengelmoes van een geforce 3 en 4 in de xbox). En om dit software matig te doen heeft de xbox te weinig kracht (maar 733 mhz) dus alles moet in de xbox hardware matig gedaan worden. Ze willen gewoon laten zien dat het spel mooi word en gaan beweren dat ze photon lightning gaan toepassen, maar reken er maar op dat het enigste is wat ze overnemen het bewegen van de zon (een lichtbron) realistisch laten lijken. De goede graphics worden behaald door bump mapping en het filmpje is misschien wel met de ingame engine gemaakt maar absoluut NIET realtime, want ga mij niet zeggen dat als je masterchief van een 3rd person view ziet dat hij dan zijn wapen naast zijn zij gaat houden als hij loopt. Dit is gewoon op dezelfde manier gemaakt zoals de tussenstukjes in halo 1 zijn gemaakt. Met de ingame engine maar niet realtime. Dit betekent dus wel dat de engine die graphics kan produceren maar ik denk niet met veel vijanden in de buurt. Waarom zijn veldslagen altijd buiten in halo 1???? ja ik weet het, het ziet er ruig uit maar daar is minder metaal aanwezig dat dus schitterd en wat dus weer rekenkracht vergt. Waarom krijg je framedrops in het laatste level als je met je auto kneurt bij explosies??? Veel vijanden veel schitterend metaal en explosie.
dit is dweilen met de kraan open. sommige mensen willen het ook gewoon niet begrijpen. k ga hier maar eens mee kappen denk ik.
ja dit filmpje is gewoon de max die die techniek aankan....maar als je zoiets real time wil gaan gebruiken dan heb je laadtijden van 5 jaar voor een leveltje
of gewoon omdat jij zon bijdehande limbolander bent toch maar niet . k zal je eens ff wat uitleggen. tis wel real time, gerendered met de ingame engine. je weet ook wel dat men models kan laten bewegen ingame en real time. zo kun je in een filmpje, zoals de teaser trailer van halo 2. ook gewoon het wapen bewegen naast het hoofd van de MC. s niet zo moeilijk. dit is misschien raar en nieuw voor jou. maar als jij een spelletje halo speelt is dat ook geen filmpje wat van tevoren is berekend en opgenomen. dat zou een beetje lastig zijn.
Vraagje Er was een tijdje terug een screenshot te zien van Halo2 waarop ze bepaalde dynamische effecten hadden los gelaten. Het leek wel een 1 of andere kraan die je heel scherp zag,en daarachter zag je het "vaag"worden waardoor je heel veel diepte kreeg. Het had ook een bepaalde naam,zeg maar net zoiets als multi pixel shading!!! Ik weet niet of dit van toepassing is op dit verhaal hoor,maar ben al enkele uren op zoek geweest naar die "foto" en kan hem nergens vinden. Kan iemand mij verder helpen ?????
BINGO !!!! He he heb hem gevonden jullie kennen hem waarschijnlijk al maar toch voel ik me verplicht effe te laten zien wat ik bedoel
Dat ziet er mooi uit ja... Als de graphics mooier zijn als dat van deel 1 (moet haast wel) dan is dat gewoon heel cool ! Maar ik ben al blij dat er al een vervolg word gemaakt van een geweldig spel dat mij nog steeds boeit ...ook al zouden de graphics van dezelfde kwaliteit zijn...toch ?
probleem van zoiets is dat je het volledig door de cpu moet laten doen, aangezien de grafische processor zoiets niet ondersteunt. De load is dus veels te hoog, wil je zoiets effectief erin bakken dan zullen we echt minstens moeten wachten tot de XBox 2
En op het moment dat ze die dingen laten bewegen (zoals die hand) is het niet real time. Want dan moeten ze namelijk een andere "versie" van chief erin zetten. Dan "nemen" ze het zeg maar op en laten het af spelen. Ze laten het filmpje renderen door de ingame engine, niet omdat het makkelijker is. Dit doen ze om je in het spel te houden en het verhaal aantrekkelijker te maken zodat het lijkt alsof jij dat echt bent. Je hebt ook spellen waarbij ze scripted events gebruiken in van die filmpjes (waar jij op doelt denk ik). In Alien vs Predator 2 doen ze dat, maar dit hebben ze niet gedaan in Halo omdat je dan soms rare situaties kan krijgen met bv een poppetje wat net verkeerd staat op het moment dat het filmpje begint zodat hij half met ze been in een blok staat.
jep das waar. vorige keer had ik een plasma grenade op me zitten en in het filmpje wat daarna kwam zag je dat ook en ontplofte de granaat ook. dus das weer een stukkie mooie techniek. nu even aandraad: die screenshots zien er echt super-mooi uit, maar ik betwijfel of xbox het spel dan vloeiend kan laten lopen. dan heb ik het liever iets minder mooi en dat het vloeiend loopt dan dat het eruit ziet alsof het in je huiskamer afspeelt en je eigenlijk naar een soort van dia-show zit te kijken
Re: Vraagje Distance blur, heeft hier niks mee te maken, heb je ook in Splinter Cell en vele andere spellen. Kung Fu Chaos bijv.
De hele halo 2 trailer is realtime gerenderd. Kortom, zo kan jij het op je Xbox thuis zien zonder dat het een prerenderd filmpje is. Animaties hoeven in filmpjes niet dynamisch en kunnen dus levensecht lijken. Models gebruiken een LOD factor hoe dichterbij je komt hoe gedetailleerd de models, net zoals in Halo 1.