Halo 2 bots

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door joost23, 23 apr 2004.

1. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb een jaar lang ook Live-loos gespeelt, toen vond ik bots ook al niet geweldig. Ik vond het jammer dat Halo geen bots had, maar als ik dan met vier of meer mensen bezig was was het wel een stuk leuker dan bijv. tegen een stel bots vechten in Nightfire. Dan is Nightfire soieso al niet een fantastisch spel, maar je snapt wat ik bedoel.

Nogmaals even die quote erbij halen van Mirik, er staat dat ze manieren zoeken om het voor twee mensen (bijv.) interessanter te maken. Dat zou kunnen betekenen dat ze wel wat anders (leukers) verzinnen dan bots.

Verder heb ik trouwens niks tegen bots in spellen, alleen vind ik het tijdverspilling om een halve functie in een spel te stoppen (bots zijn 9 van de 10 keer waardeloos) en het zou zonde zijn als er de mogelijkheid was om bots mee te laten spelen op Live.

2. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind ook dat er bots in moeten komen, niemand heeft er toch last van als je het uit kan zetten. en als je het met z'n 2en doet, is het een stuk leuker met bots

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    AL de mensen die live hebben hoor je braaf zeggen, neuh hoeft niet, ik heb toch live.
    Ik heb dus toevallig geen live, en toevallig ook maar 2 controllers, dus ik zeg logischerwijs: JA, er moeten zeker bots in halo, simpelweg omdat ik niet helemaal moet gaan lannen om met een grote groep te spelen!

4. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Multiplayer is voor wanneer je met meer mensen wilt spelen. Singleplayer is als je in je eentje wilt spelen.

Waarom moet multiplayer (wat dus bedoelt is voor meerdere spelers) leuk gemaakt voor een enkele speler (of een laag aantal spelers)? Eigenlijk best wel belachelijk als je erover nadenkt.

5. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    omdat je misschien ook wel eens geen levels wil spelen?
    EN je ook wel eens capture the flag of zo wil doen?
    Als je geen vrienden hebt?
    Ik heb trouwens wel vrienden hoor :p

6. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ja, dat snap ik wel hoor. :)

Ik hoop dat Bungie met wat originelers komt om het spel interessant te houden voor een of enkele spelers. Bovendien zal Microsoft niet zo blij zal zijn als er bots in het spel zitten, met Halo 2 kunnen ze juist op veel nieuwe Live users rekenen.

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Bots zijn heel triets en die moeten ze zeker uit halo weren. als je in je eentje wil spelen kun je de campaign wel gaan doen. Bots reageren anders dan mensen, vaak frustreerd de wijze waarop bots spelen. Het is nogal obverbodig omdat je met Xboxlive altijd wel een goede game met voldoende mensen kan vinden. BOTS ZUIGEN!!!

8. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat betwijfel ik. Counter-Strike heeft ook bots...Maar offline is dat spel zo saai als wat. Natuurlijk zal Halo 2 offline boeiend worden. Maar je kan en mag het spelen tegen bots toch echt niet vergelijken met het online spelen. Als Bungie besluit er bots in te stoppen, is dat aardig voor mensen zonder Live. Maar ik betwijfel of Bungie dan daadwerkelijk nieuwe Livegebruikers zal missen hoor. De doelgroep die daar voor in aanmerking komt zal echt niet van gedacht veranderen door een stel bots, de ervaring is totaal anders. Een stel bots kan de Live-ervaring niet vervangen. Dat beweer je natuurlijk ook niet, maar je insinueert wel dat MS er potentiële Live klanten mee kan kwijtspelen. Wat ik dus in twijfel trek.

9. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Dat wou ik eigenlijk nog aan het eind van m'n post toevoegen. :)

Toch denk ik dat Microsoft/Bungie mede om die reden bots er uit laat. Het zal waarschijnlijk niet veel schelen, maar wie dan multiplayer wilt spelen (elk moment van de dag) moet Live kopen. Ik denk dat er dan toch wel een aantal mensen overstag zullen gaan.

10. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ook niet helemaal waar, mensen die toch multiplayer willen gamen, kunnen net zo goed gaan Xbox Connecten hé, als jij vermoedt dat ze geen Live hoeven omdat er bots zijn. Dus, stel dat ze die bots er niet in proppen, dan hoeven ze nog steeds niet persé Live te gaan, ze kunnen net zo goed gaan Xbox Connecten.
    Jouw uitleg houdt steek, dat wel, maar toch denk ik dat MS er zéér weinig potentiële klanten mee zal missen.

1 persoon vindt dit leuk.
  11. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Dat is waar, maar ik denk dat als iemand de keuze heeft tussen Live en XBC de keuze duidelijk is. Veel mensen wachten af met het kopen van Live omdat ze vinden dat er te weinig goede spellen zijn. Als je er alleen online multiplayer mee kan spelen op Live (ok, niet helemaal waar) zal dat toch wel enkele mensen over de streep trekken.

Aangezien de hoeveelheid Xbox bezitters kan dat relatief kleine groepje in absolute getallen toch aardig wat zijn.

(Gezonde discussie, +rep) :)

12. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Tja, of mensen kunnen niet aan een creditcard komen of hebben geen kabelverbinding... Heb je daar wel eens aan gedacht? Dan valt er namelijk wel erg weinig over de streep te trekken... :)

Ik heb alweer een tijdje live, en inderdaad het is gewoon helemaal top! Maar ja in het weekeind komen vaak 3 gasten op bezoek en dan is het ook wel leuk om ff capture the flag of iets dergelijks te doen. Met Halo 1 is dat al wel leuk, maar we hebben het er met elkaar vaak over dat het eigenlijk nog leuker zou zijn als we met zijn 4'en tegen 4/5 bots konden spelen. Oftewel het veld wordt iets drukker en het is gewoon leuk om in een team de computer de baas te zijn.

Tuurlijk is live leuker, maar ja zoals ik al zeg het is wel aso dat als je 3 vrienden op bezoek krijgt jij in je 1tje op live gaat (misschien 1 guest account?). Dan is het gewoon leuker als iedereen meteen kan spelen. Zo kan je het dus ook zien... :)

Btw ik denk nog terug aan tijden van perfect dark. Ok de bots waren slecht en af en toe irritant, maar mede door die bots is het wel zo gekomen dat dat spel heel (!) erg lang in de belangstelling heeft gestaan van mij en de anderen...

Laatst bewerkt: 28 apr 2004
  13. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ja, ik heb ook gedacht aan de mensen die om praktische redenen geen Live kunnen nemen. Maar ik probeer het vanuit het oogpunt van Microsoft te benaderen.

Ik heb ook het eerste jaar dat ik m'n Xbox had zonder Live moeten doen en toen wou ik ook dat er bots waren in Halo wanneer we co-op even beu waren. Maar gezien de tijd dat het zal kosten om bots een feit te maken en wat het uiteindelijk opleverd lijkt het me dat het niet waard. Bots zijn even een uurtje interessant, maar daarna gaan ze toch echt vervelen. Nightfire of Unreal Championship tegen bots is echt geen pretje (terwijl de bots in UC toch aardig zijn geprogrammeerd).

Trouwens, ook al zijn we met z'n vieren, dan speel ik eerlijk waar liever alleen tegen hen dan tegen hen en een groep bots. Het kan even leuk zijn voor de verandering, maar ik vind het absoluut geen straf om bijv. Halo met z'n vieren (zonder bots natuurlijk) te moeten spelen.

Bungie kan zich beter verdiepen in een andere gametype die aantrekkelijk is als je met weinig man bent, zoals co-op, maar dan weer iets nieuws natuurlijk.

14. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als Bungie aan de gamers denkt, ongeacht of ze Live hebben, stoppen ze er bots in ( die uiteraard uit te schakelen zijn) Mensen kunnen dan nog altijd Live gaan of via Xbox Connect spelen. Mensen die geen snelle internetlijn hebben, kunnen nogwel genieten/oefenen tegen bots.
    Als je het vanuit MSperspectief bekijkt, zoals je zelf aangeeft, is het misschien inderdaad interessanter om de bots achterwege te laten, om zo nog enkele twijfelaars te overhalen. Hoedanook, met of zonder bots, ik verwacht dat Halo 2 toch nog een behoorlijk omvangrijke groep online zal krijgen. Ik denk dus dat de bots niet zo meespelen in de keuze om Live aan te schaffen. Maar, er zullen er ongetwijfeld toch zijn. ( inderdaad een goede discussie trouwens :) )

15. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit of ze erin zitten of niet, als het onmogelijk blijkt om met een guest op Live te kunnen spelen dan zou het (eerlijk is eerlijk) toch wel een leuke toevoeging zijn.

Ik hoop alleen dan ze de functie voor bots op Live onmogelijk maken, dus ook geen aan of uit mogelijkheid, maar helemaal uit. Zoals ik al eerder heb aangegeven in deze thread, het is vreselijk om in een Unreal Championship game terecht te komen en je ziet dat ruim de helft van de spelers bots zijn. Daar heb ik immers Live niet voor gekocht en bij Halo 2 zal het vast niet nodig zijn om games op te vullen.

16. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Dat zeg ik... Het is nu eenmaal niet echt sociaal om dan in je 1tje of indien mogelijk met 2'en te gaan gamen als er dan nog 2 overblijven die alleen maar kunnen kijken. Dan liever ff teamplay met 4 tegen bots, want zeg nou zelf in Halo 1 waren sommige levels ook te groot om met 4'en doorheen te raggen :)

Ach ja, we zien het wel. Ik neem niet aan dat Bungie iets toe gaat voegen als het de game verslechterd...

17. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    o er zouden zeker bots in moeten. ik vind het ook extreem jammer dat die er niet in halo 1 zijn. dat zou echt vet zijn. met 8 man (lanneren) in een ruimte waar nonstop bots uit deuren komen ofz.

18. venom

venom Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    nope geen bots voor mij!!!!!!
    Die dingen halen de hele sfeer van het multi gedeelte naar beneden!!!
    Geef mij maar een dikke LAN Party (wat ik best vaak doe) om een paar maten in vlees en bloed neer te maaien }:] .
    En als ik gewoon thuis ben ga ik gewoon lekker op live wat mensen afknallen.
    Maar geen bots dat is echt afgezaagd!

19. (EXG)XenoN

(EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

Leuk Bevonden:
    4
    ik vind dat er wel bots in moeten kunne worden gezet net als al eerder gezegd als je ze toch uit kan zetten heeft niemand er last van en kunnen de mensen die ze wel willen er lol mee hebben.....

20. venom

venom Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja ok das waar maar voor MIJ hoeft het niet, maar voor andere is het misschien wel een uitkomst.

Deel Deze Pagina