1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo 2] De gegeven cijfers en jouw cijfer +discussie

Discussie in 'Algemeen' gestart door DuttY_r0cks, 9 nov 2004.

  1. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk het verhaal van halo (2) is goed als je de boeken heb gelezen (wat ik gedaan heb) ,maar als je dat niet gedaan hebt ,dan is het verhaal echt niet zo sterk hoor :). Een bende aliens komen het verneuken voor de mensheid en er is 1 superhero die het eens zal oplossen. Dan komt er nog het verhaal van de flood en de forerunners erbij maar het is allemaal nogal lauw.
    FF games' verhaal is wel nog net iets beter dan dat hoor :)

    Mja ik zou liegen moest ik zeggen dat halo een kut game was ,maat het is echt niet wat ik ervan verwachtte.. meer van hetzelfde gewoon. Bungie heeft een paar steekjes laten vallen. Als al die verschillende warthogs en die quad er nog in zaten en ze wat meer tijd hadden gestoken in de level design zou het zo veel beter kunnen zijn. Het optimatch systeem is ook niet echt om over naar huis te schrijven dusja...

    Heb hier dachtek al eens een cijfer gepost ,maar kheb em nu uit en mijn cijfer is nu een dikke 78 procent :) fijne game,maar niet meer dan dat.
     
  2. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    Een verhaal voor een shooter is voor mij opzich niet zo belangrijk, zoals bij een RPG. voor halo 2, geld het iets anders i.v.m het einde... Ook al is hij zeer meesterlijk, maar mijn smaak voor een open einde vind ik niet zo echt leuk. maar wat ik al zei een echt boeiend verhaal voor een shooter is voor mij niet echt nodig.

    Ik zelf heb veel meer verwacht van de game, ik vind dat je in totaal maar iets van 8 levels leuk vind, en de rest is echt niks. Muziek was wel weer een sterke punt, maar ik vind wel dat ze van halo combat evolved beter zijn. Ik had ook veel meer voertuigen verwacht, zoals meerdere "hogs", maar die zijn er ook allemaal uit. wat ik ook zwaar rot vind, is de Flood, ik had altijd een schijthekel aan hun gehad, en nu ze weer terug zijn, is voor mij toch een minpunt, dan een pluspunt. Ik vind de covenant veel vetter, maar dat zijn weer meningen. en de opbouw van filmpjes vind ik ook een zware minpunt. Verderrest, het aktie is super tof, echt zwaar mooi, laad tijden zijn kort, multiplayer/l!ive is gewoon zo prachtig om van te huilen. Wapens zijn zeer vet. En nog een andere minpunt vind ik als volgt het volgende: als je Halo zegt, denk je meteen aan de Master Chief, en NIET THE ARBITER! mijn mening er weer van vind ik dat jammer, maar tjah, smaken verschillen, eind punt voor mij is een 9.0
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2004
  3. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch vreemd... dat textures niet altijd goed laden heb ik helemaal nog niet gemerkt, dus daar heb ik ook helemaal geen problemen mee.

    Ik verbaas me er juist over dat ik nergens iets lees over de FOV (field of view). Ik heb al sinds ik het spel voor het eerst laad de neiging om uit te zoomen. Iets klopt niet met de positie/lens van de camera. Het is een beetje alsof de master chief oogkleppen opheeft. En dat maakt het spel direct hectischer en minder overzichtelijk. (kijk ook maar eens goed naar de positie van de guns... het is alsof hij de pistolen bijna tegen zijn wangen aan drukt vanuit 1st person.... maar zie je in de multi player een chief lopen dan is dat echt niet zo)

    Een bijkomstigheid daarvan is dat ik vermoed dat mensen die gevoelig zijn voor epileptische aanvallen dit spel beter links kunnen laten liggen. Ik heb daar geen last van maar moet wel na een uurtje halo2 een half uurtje pauze houden anders krijg ik koppijn.

    En wat dat betreft begint halo2 jammer genoeg wat te veel op Unreal te lijken... een spel dat voor mij onspeelbaar is, en voor mensen met epileptische neigingen dodelijk.

    Ik zou de game een heel hoog cijfer gegeven hebben, maar de "camera" is zo centraal dat dit voor mij de hele game omlaag haalt.
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2004
  4. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom wordt je ook gewaarschuwd voor epileptische aanvallen in de gebruiksaanwijzing.

    Ik vind de Halo reeks ook de beste van alle games. Het is de herspeelbaarheid en de aktie die het zo enorm goed maken. Daarbij zijn het verhaal en geluid + grafix natuurlijk sterk.
     
  5. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    PU = nintendo fanboys, ze geven halo 2 sp een 9,3 ze beloven deze maand nog de live multiplayer te beoordelen, Ik sla het blad open, nergens halo 2 vermeld, alleen dan dat JJ zegt dat hij halo 2 zit te hypen, waar ik overigens niets van heb gemerkt. Ik kijk naar de review van metroid prime 2, graphix 10, gameplay 10 replay 9. Ik heb metroid prime gespeeld op de gameexpo, maar ik moet zeggen dat ik halo 2 toch beter vond. mooiere graphix, even goede gameplay. En wat voor vernieuwingen zitten er nou helemaal in mp 2, alleen multiplayer?
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2004
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb hem net uitgespeeld. WOW!!! Wat een vette game.
    Ik vind hem echt veeeeel beter dan deel 1. Veel mensen klagen over het einde, maar ik vind er niks mis mee hoor, juist een goed einde. Je weet gewoon dat het nog niet is afgelopen, en daar is niks mis mee! :)
    Halo 3 op Xbox 2 :cool:
     
  7. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem net uitgespeeld en wat een troep zeg |:-

    De eerste 3 levels waren goed en veelbelovend maar daarna kwamen er toch een aantal slechte (indoor) levels ie zo erg waren om te spelen dat ik er op easy door heen been gerend.

    Wat maakte halo zo goed? vooral de uitdoor levels als je het mij vraagt, en dan open en wijdse outdoor levels.

    graphics: 8 (had ook op dit gebied meer verwacht)
    Sp: 7
    geluid: 9.5
    mp: 10
    ____________________-
    een 7.5 als eindcijfer

    Opzich is het wel een goed spel, maar ik had er veeeel en veeeel meer van verwacht. Stom van me dat ik zo ben mee gegaan in de hype.
     
  8. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1

    Nu je het zegt! Je hebt helemaal gelijk!
    Als je dit vergelijkt met een spel als counter-strike heb je echt niet veel overzicht over de situatie.

    Mijn conclusie over het spel: een zeer goed spel, maar voor veel mensen teleurstellend omdat ze zich hebben laten meeslepen door de hype.

    Elke week die updates vroeger...aan welke details er allemaal aandacht besteed werd, maar de game zelf heeft er precies een beetje onder zitten lijden.

    VEEL te weinig outdoor levels, VEEL te donkere levels resulteren in een ietwat saaie gameplay.
    Bungie moet leren combineren zoals bv The Silent Cartographer, dat was een heel goed level met zowel binnen als buiten.
    Levels als the library daarentegen trekken echt op nx.
     
  9. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zitten in halo 1 echt niet veel outdoor levels hoor. als je die kamers doorwerken in halo 1 leuk vond, kan dat niet anders zijn in halo2

    Mensen hebben er alleen meer van verwacht dan een spel en zeker een shooter kan zijn, dat is het probleem.
     
  10. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0

    Huh, lol, waar slaat dat op. Als sommige mensen over halo2 klagen omdat wij vinden dat er te veel van die donkere saaie levels zijn dan hebben wij er te veel van verwacht en zou dat te veel zijn gevraagt voor een shooter? :confused:


    En waarom had ik zulke hoge verwachtingen? Omdat ik halo1 helemaal te gek vond en je kon gewoon aan het spel zien dat ze in tijd nood kwamen. Dus kan je nagaan hoe het spel zou zijn als ze wel veel tijd hebben, daarom dacht ik dat halo2 zo goed zou worden. En wat ik echt niet snap is ''waarom' ze zo veel van ie library levels er in hebben gedaan. Als ze een beetje naar de reacties hadden gekeken wisten ze dat we dat het minste vonden en de outdoor levels het coolste. Tuurlijk moet je aflwisselen met outdoor en indoor maar doe het dan bijv. zoals the silent cartographer in halo1.
     
  11. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee sorry, daar sloeg het ook niet op, was mischien een beetje ongelukkig geplaatst.

    Maar er zijn wel sommigen die als iets zagen wat een het toch nooit kan zijn.
    ik weet ook niet hoe ik het moet uitleggen, maar sommigen gingen in elk geval van het onmogelijke uit.
     
  12. Billie Joe

    Billie Joe /\/osh

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Metroid heeft voor de Gamecube echt de beste beelden hoor, vandaar een 10.
    Daarnaast is de megavette gameplay van metroid (je multi-gun) ook goed uitgewerkt.

    btw: het einde van Halo2 zuigt echt keihard kont! :mad: En dat stuk met een 2e hoofdrolspeler werd ik ook niet echt vrolijk van.
     
  13. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de game zelf nog niet maar ik had ook inderdaad gelezen dat het einde beetje nep is. Dat het spel gewoon opeens afgelopen is en je dan zit van oh heb ik hem nu uitgespeeld. Ik zie ook andere hierover klagen dus dat hadden ze wel wat beter mogen afronden vind ik.

    Valt me trouwens op dat heel veel mensne hem nu al verkopen/ruilen :confused:
    Is hij niet langdurig houdbaar of valt die gewoon zo tegen?
     
  14. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben nogsteed van mening dat Halo 2 de game is di hij had moeten worden en dat mensen em te veel zijn gaan hypen
    De Sp krijgt van mij een 8.5 en de Multiplayer een 9.5
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    ik geef gewoon voor beiden (sp en mp) een 9. Dit omdat ik het verhaal erg wardeer (dit is wel omdat ik de de boeken ook gelezen heb) en het verhaal ook helemaal niet stopt bij Halo 2. En dat is alleen maar leuk. Tuurlijk zeuren mensen wel over het einde, maar dat laat ook alleen maar zien dat zij zin hebben om verder te gaan in het verhaal.

    ik heb het spel nu een keer of 4 uitgespeeld, en ben nu bezig de verschillende "skulls" te vinden, wat weer een aantal nieuwe aspecten aan het spel toevoegd.

    en de MP blijft gewoon leuk, zeker met een lading vrienden, paar tv's, paar xdoosjes en een lading bier :)

    Ik vind het dus een waardig vervolg op deeltje 1, en kijk alweer (ja nu al) uit naar deeltje 3
     
  16. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    jah ik hoor steeds meer mensen over die boeken...

    hoe heten die boeken.
    en waar gaan ze over?
     
  17. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    1 over de gebeurtenissen voor, één tijdens en één na Halo 1.
    1: The Fall of Reach
    2: The Flood
    3: First Strike
     
  18. 2401-SaYnO

    2401-SaYnO |H2|

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    my rating SP en MP samen 10+++ egt beste game ooit! prachtspel! soms iets minder maar de supervette mp en de movies en toffe levels zoals outskirts etc. maken alles goed.!
    Nu maar w8en op halo 3.. *)
     
  19. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    een 9 sp en 8 mp
     
  20. Silverhawk

    Silverhawk Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    sp een 9 mp een 9.5
     

Deel Deze Pagina