1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo 2] De gegeven cijfers en jouw cijfer +discussie

Discussie in 'Algemeen' gestart door DuttY_r0cks, 9 nov 2004.

  1. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2 krijgt van mij een 8.9
    Ik vind het wel degelijk een goed spel, maar ik vind het geen waardig vervolg.
    Er zijn simpelweg te weinig vernieuwingen, een aantal nieuwe wapens (bij de mensheid heel erg weinig), paar nieuwe voertuigen (opnieuw bij de mensheid erg weinig, slechts 1!), nieuwe vijanden (zeker niet opzienbarend) en een paar nieuwe moves wat ik wel erg cool vond.
    Ook mis ik wat voor mij het belangrijkste in deel 1 was, dat was namelijk
    een heel groot gebied, stuk of wat vijanden erop, aantal mariniers, paar voertuigen en jijzelf die er net aan komt lopen. Dat was geweldig, puur knallen met je mariniers op een mooi landschap. Dit zie ik helaas in deel 2 te weinig, in level 2 overigens het beste.
    Ook is de actie naar mijn mening wat minder, zelfs in de multiplayer. :{
     
  2. TimL

    TimL val dood teef

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Ontwikkelaar : Bungie
    Uitgever : Microsoft
    Genre : First-Person shooter
    Aantal Spelers : 1-4
    Website :www.bungie.net/games/halo2

    Halo 2. Halo 2. Halo 2. De langverwachte opvolger van de beste shooter op de Xbox, Halo, is er nu eindelijk. Menig persoon die een Xbox heeft wachtte met smart op dit spel. Iedereen ging er ook vanuit dat dit gewoon het ultieme Xbox spel zou moeten worden. Met nog iets nieuws erbij, de mulitplayer, zou het feest al helemaal compleet moeten zijn. Maar is het feest ook echt goed afgelopen of is het maar een saaie bedoeling geweest? Tja, dan moet je deze review lezen wil je erachter komen.

    There are those who said this day would never come, What are they to say now

    Halo 2 gaat verder waar Halo is geeindigd. Je gaat op weg naar de Aarde om veilig terug te keren. Maar zoals het er naar uitziet, is het niet zo veilig meer. De Covenant is zo aardig geweest om je thuisplaneet aan te vallen. Pikt de mens dat? Nee. Dus jij moet als Master Chief ervoor zorgen dat de Covenant als de sodemieter van onze planeet weg gaat.

    Regret that they've come to earth! Woohah!

    Vanaf het moment dat je zelf rondloopt door het ruimteschip zie je gelijk hoe mooi het spel is. Halo 2 zet nu ook een standaard qua graphics voor op de Xbox. Alleen het is wel jammer dat je niet van die pracht kan genieten in de cut-scenes, want daarin zijn nog wel een aantal probleempjes. Echt genieten kan je eigenlijk pas als je bij het strand level komt. Daar zie je weer waar Halo voor gemaakt is. Die mooie buiten-omgevingen. Want tegenover deze omgevingen staan de saaie binnen-omgevingen. Het lijkt wel alsof de makers geen inspiratie of zin hadden op dat moment, want alles lijkt zoveel op elkaar. Dit vind ik heel jammer, want je bent toch ook een geruimte tijd binnen bezig met levels.

    [​IMG]
    Now get yo ass off of my planet!

    I need a weapon

    In Halo 2 heb je weer verschillende wapens. Deze wapens kan je nu ook hanteren met dual-wielding. Hiermee kan je 2 wapens tegelijk hebben. Vooral twee SMG's leveren een heel goed gevoel op! Dual-wielding is een heel handig iets en ik ben blij dat ze dit erin hebben gedaan. Je hebt op deze manier ook wat meer tegenstand tegen de vijanden en het is gewoon vet om twee wapens te hanteren. Veel van de alien wapens zijn hetzelfde gebleven, maar er zijn er ook een aantal bij gekomen. Zoals de Brute Shot, een granaten schieter. Beam Rifle, de tegenhanger van de Sniper Rifle. Verder heb je bij de mensen nog de SMG, een klein machinegeweertje en de Battle Rifle, want mijn persoonlijke favoriet is. Hiermee kan je sniperen en meerdere kogels tegelijk schieten. Toch zijn de meeste alien wapens een beetje overbodig, want je moet heel veel 'kogels' schieten, wil je een vijand doodschieten. De wapens van de mensen zijn wel zeer effectief, behalve de Magnum. Maar ze klinken wel heel goed en je hebt echt een goed gevoel erbij als je net een Elite door zijn kop boorde met een paar kogels uit je Battle Rifle terwijl je aan het sniperen was.

    [​IMG]
    What you talking about guns, like I ain't got none!

    Watch out...........SPOILER!

    Om dit deel van het spel te bespreken, moet ik helaas wat verklappen van de verhaal lijn. Nadat je heerlijk bezig bent geweest op de Aarde, met allerlei tanks en Warthogs, wordt je opeens een ander persoon. Gelijk slaat de schock toe. Waarom speel je in godsnaam met een Elite? Je speelt dus met een Elite om het verhaal beter te snappen. Je moet dus een Elite spelen, die de leider was van de Covenant fleets op Halo 1. Hij was dus ook verandtwoordelijk voor de ontploffing van Halo 1. Dus krijgt hij de taak om wat vuile klusjes van de Prophets, de leiders van de Covenant, op te lossen. Maar dit voelt helemaal niet lekker aan. Bij de Master Chief heb je echt zo'n gevoel dat je erop uit wilt en die Covenant neer wilt schieten. Bij deze Elite is dat helemaal niet zo. De missies zijn ronduit saai en de levels zijn gewoon zo eentonig, dat het op een gegeven moment gewoon frusterend wordt. Maar niet alleen de missies van de Covenant zijn zo. Bij de menselijke kant kreeg ik dat gevoel soms ook. De eerste paar missies op Aarde waren gewoon verpletterend. Dat was Halo 2. Maar daarna is het gewoon een knalfestijn in saai levels. Sommige levels zitten wel goed in elkaar, maar dat zijn er dan wel heel weinig. Dit is wel heel jammer, want de single-player missies stellen eigenlijk niet zo veel voor. Het lijkt wel alsof dit spel gemaakt is voor de........

    [​IMG]
    Heb je net gespeeld met die stoere Master Chief, krijg je zo'n lomperik voor geschoteld.

    Multiplayer

    Jaja, multiplayer via Xbox Live in Halo. Multiplayer was eigenlijk ook de sterkste kant van Halo. Sinds de release van Halo spelen heel veel mensen nog samen met elkaar. Of het nou via System Link of gewoon op 1 Xbox is, het maakt niets uit. Dat was gewoon super om multiplayer te doen. Gelukkig is dat nu ook weer zo. Gelijk als je voor het eerst een potje speelt via Xbox Live heb je een goed gevoel. Kijk, dit is Halo 2. Hiervoor is het gemaakt. Of het nou Slayer, CTF, Assault of wat dan ook is, het voelt gewoon goed aan. Helemaal leuk is het als je met teams speelt. Dan moet je echt een goede strategische aanval bedenken om je aanval tot een goed einde te brengen. Dit zal je nodig hebben bij onder andere Assault en CTF. Ook leuk, is het verdedigen van een basis. Gewoon ervoor zorgen dat de vijand niet in jouw basis doordringt is echt lachen. Verder is redelijk goed geregeld, het zoeken van games. Maar het is nog wel een beetje gammel. Je kan niet zelf kiezen welke game je speelt, in welk level en dat soort dingen. Dat wordt gewoon voor je uitgekozen en dat is wel jammer. Maarja, als je gewoon in een leuke game terechtkomt geeft het helemaal niets. Ohja, de levels. Die zijn ook weer zeer geslaagd. Qua opbouw en grootte zijn ze precies perfect. Gelukkig zit Blood Gulch er ook weer in, alleen dan onder de naam Congualation. Halo 2 en Xbox Live is het gewoon!

    [​IMG]
    NOW would be a very good time to leave!

    To finish this fight

    Helaas heeft Halo 2 zich niet zo goed uitgehouden tijdens het feest. Tenminste, de single-player. De missies zijn gewoon niet zo interessant en het voelt gewoon niet goed genoeg aan. Bungie had hiervoor gewoon meer tijd voor moeten nemen, zodat ook de single-player een fantastische ervaring was. Qua graphics zit het spel heel goed in elkaar en ook de wapens zijn dik in orde. Multiplayer is gewoon helemaal top. Alles zit gewoon goed in elkaar en ik denk dat dit gewoon het onderdeel was waar Halo 2 voor gemaakt is. Halo 2 heeft zichzelf niet helemaal waar kunnen maken en was het niet voor de multiplayer en de ijzersterke verhaallijn, dan was ik wel heel erg teleurgesteld in dit spel.

    Graphics : 9,5
    Gameplay : 8,5
    Sound : 9

    Ongv. --> 9
     

Deel Deze Pagina