1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HALO 2 gaat tegenvallen!!!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ikarus, 11 dec 2003.

  1. cortana

    cortana A.I

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij verteld is:

    Halo 1 engine: bestond al 2 jaar voordat Bungie er een spel op ging bouwen. Nu is die engine bijna 5 jaar.

    Voor Halo 2 gingen ze een nieuwe engine gebruiken speciaal ontwikkeld voor Xbox hardware. Deze engine zou Geomod 2 heten en interactieve omgevingen ondersteunen en dat grafische truckje van minder polygonen met beter resultaat. Ik heb gezegd dat Halo 2 60 fps zou hebben maar dat neem ik terug want dat kan ik niet met zekerheid zeggen. En dat de nieuwe engine geomod 2 heet is ook niet helemaal zeker.
     
  2. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Geomod2? de gewone Geomod was van Red Faction toch? was de Geo Mod 2 van Red Faction 2 of draaide die ook gewoon op de 1.

    Als die wel op de 2 draait kan ik bijna niet geloven dat de game soepel gaat draaine met zulke graphics. denk dat dit dan niet het geval is.

    En Geomod is toch dat je elke muur kan kapot knallen ofzo? hbe ik nog neit echt gezine bij Halo2.

    en ovr die frames. Zelf merk ik er weinig van. State of Emergency draaide op 60 frames. maar ik vond dat nog steeds niet echt soepel gaan. Net als MGP2. ik wil niet zeggen dat dat stroef is ofzo. maar in vergelijking met de 30FPS. valt me namelijk neit echt op. maar beter goede graphics en geen haperingen, dan goede graphics en veel haperingen.

    Zelf vind ik nog neit echt dat er een hele grote hype draait om Halo2. Dat gaat nog wel komen. Maar nu vind ik het wel meevallen, het is iig neit onderwerp van de dag. dat zal dan als de tijd rijp is wel komen. en sommige mensen hypen het voor zichzelf. gaan er dingen bij verzinnen wat ze dan denken. en dan gaat ie inderdaad tegenvallen. ik denk gewoon Halo1 in een nieuw jasje, wat veel anderen ook al zeggen.

    Maar ik denk wel dat Halo2 veel beter gaat worden. En nee ik spreek mezelf nu niet tegen, een nieuw jasje kan veel beter zijn. verder word ik zowieso weinig meer gehyped de laatste tijd. er is neit echt meer een game waar ik nu echt naar uitkijk. komt omdat ik minder op Fora kijk, dus jongens je weet wat je doen moet ;)
     
  3. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me sterk dat je je (bijna) door elke muur een weg zou kunnen banen want dan pakte ik toch mijn scorpion en rijden maar.

    En beste clanmaat van me... ;) Als je maar niet drinkt tijdens een match en die dopesüchtige beffers van een Saber, Omicron en Strik moeten maar van hun shit afblijven dan want anders kunnen we het helemaal schudden!

    Cya :cool: :D
    (The Hive) Kelo
     
  4. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    M0i Kelo, ik drink niet tijdens clanmatches, tijdens clanmatches zit ik met een kater op de bank en tegen saber strik en omicron kan je zeggen wat je wilt maar het lukt je toch niet om ze te laten stoppen. maarja het gaat hier niet over de clan dus ik praat weer eventjes over Halo.

    Je kan niet door muren heenrijden denk ik hor, als je echt in een grot zin kan je doorrijden, op den duur mis je dan vaart.

    MAar ik denk zowieso neit dat het een GeoMod engine is. zal wel lastig gaan online, dan denk ik iig niet dat er (eventueel) 32 spelers op 1 map kunnen. zou mijn connectie denk ik niet aankunnen. als elke muur dan neit meer gewoon een 2d cardboardje is. maar echt een 3d gemaakte muur, die op bepaalde plekken kan afbrokkelen, dat zou volgens mij ongelofelijke lag veroorzaken als er nog 32 andere spelers aan het knallen zijn.

    Maar het zou wel even vet zijn. maak je een holletje in een berg. en ga je daar een heel potje zitte. jammer dat dit dan erg op campen lijkt. en als het woord campen er in zit dan is het gelijk minder leuk :p
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2003
  5. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Fantastisch....

    Het klopt meestal vallen 2e delen tegen, niet zo sterk verhaal enz. Maar dit, dit Halo weet je wel over wat voor een game je het hebt. Halo is gewoon ongetwijveld de beste game die tot nu toe op de Xbox is verschenen, en Halo 2 gaat zekers alle recors verbreken. Alle vernieuwing die in XBM werden besproken, er werden niet voor niks 12 bladzijdes aan deze game gewijd...!

    Halo 2 is de ´game´ en ik kan er haast niet op wachten. Jammer is dat de realese pas rond het tweede kwartaal ligt en volgens bronnen (zou uiteraat wel niet zo zijn) ligt Halo 2 op 28 April 2004 in de schappen.

    :p_O_ Halo 2 _O_:p
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2003
  6. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm... Halo op 60fps?
    Nah!
    Halo loopt op 25-30fps met framedrops tot onder de 20fps.

    Trouwens Halo 2 is grafisch als je het mij vraagt lelijker dan Halo.
    De models bestaan uit minder polygonen en de textures zijn veel minder.
    Er wordt veel meer gebruik gemaakt van bump-mapping maar ik prefereer bump-mapping met mooie textures en meer polygonen (wat resulteerd in mooier afgewerkte models) over veel bump-mapping met matige textures en weinig polygonen.
    Het is een beetje het Doom 3 clige.
    Ik heb bijvoorbeeld liever de extreem polygoon en texture rijke en bump-mapped werelden van S.T.A.L.K.E.R. dan die extreem gebump-mapte, lelijke textures en weinig polgonen van Doom 3.
    Maar dat ben ik.

    Overigens Halo 2 loopt echt niet op 60fps, want de E3 2003 Trailer liep op maar iets van 40fps en dat liep zekers niet op een Xbox, maar op de workstations van Bungie en geloof mij maar die workstations hebben echt wel ietsje meer power dan de Xbox.

    Trouwens 30fps vind ik kl*te bij iedere game.
    Zo vond ik Resident Evil Code Veronica Complete (Dreamcast) die op 60fps loopt veel beter spelen dan gewoon Resident Evil Code Veronica (Dreamcast) die op iets van 40-50fps loopt.
     
  7. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet eigenlijk nog geen eens of ik Halo 2 ga kopen. Die hele hype erom heen, heb er niks mee te maken gehad. Heb nu Halo, van een vriend geleend. Maar vind er eigenlijk niet zo veel aan; heb ook via XBconnect gespeeld, maar ik denk dat Halo 2 op de PC beter gaat worden.

    Simpel omdat de PC beter en snellere graphics aan kan, en online veel meer echt gericht kan worden. Die hele hype erom heen, is natuurlijk wel een "deel" wat mee weegt om Halo 2 te gaan kopen, simpel omdat iedereen uit mn friendlist Halo 2 gaat spelen..
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Je zegt aan de ene kant dat de hype er om heen je misschien weerhoud van het kopen, maar aan de andere kant zeg je dat je er niks mee te maken hebt?

    Weet niet, denk dat je je koop toch echt moet laten afhangen van of het spel goed is. Op de PC kan je de titel toch niet direct verwachten dus ik raad je af daar op te wachten...
     
  9. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij denkt het ook altijd beter te weten he..

    Dat zijn de 2 punten, om te beslissen of ik em koop |:-
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Op een of andere manier verwachtte ik al zo'n reactie :{

    Het is slechts een observatie. Een herkenning, zelfs.
     
  11. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2 gaat zeker tegenvallen, maar de game zelfs als de game 3 keer meer tegenvalt dan we ervan verwachten dan nog is het topgame van ongekende hoogte.
     
  12. the riddler

    the riddler Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    zinlose dicussie.

    Of Halo nou tegen zal vallen of niet...
    99% van de xbox bezitters zal hem toch wel kopen, omdat iedereen (net zoals ik waarschijnlijk) gewoon wil weten hoe het verhaal verder gaat ;)
     
  13. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1
    Mensen, xboxers. Halo 2 is al vaak uitgesteld. Microsoft(Bungie) is een commercieel bedrijf. Ze zijn uit op winst. Om die winst te krijgen moeten ze spelen verkopen. Om spelen te verkopen moeten ze een goed spel hebben. Halo 2 is al zo vaak uitgesteld zodat ze het beter konden maken. Van mij mogen ze het vaker uitstellen maar dan heb ik wel een master game. (niet te lang)
    Trouwens, bij een intervieuw van de makers hadden ze gezegd: de grote slag bij het level assault on control room 703(of zo), als je bij zo'n slag komt, dan stelt die bij halo 2 niets voor.
    In 1 woord, ga niet twijfelen.
    WEARE XBOXXERS, AND WE ARE NOT AFRAID.
     
  14. (EXG)XenoN

    (EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    4
    voor mij zal halo 2 helemaal niet tegen vallen (wat ik tot nu toe weet dan) vond 1 al goed en 2 is een vervolg dus zal me er cker zo goed mee ammuseren als met 1.
     
  15. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat de meeste mensen vresen dat er geen nieuwe wapens, vijanden, voertuigen en het misschien hetzelfde als 1 gaat worden. Ik zou zeggen have fun met wat er komt.
    Maar toch denk ik dat ze daarmee rekening gaan houden.
     
  16. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat denk je van: "we zien het wel tegen die tijd" in plaats van al dat ongeinformeerde gebazel.
     
  17. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1
    De beste opmerking van deze hele thread.
     
  18. TheEvilCuber

    TheEvilCuber Now Im Nothing

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 1 was traag (30 fps, en dan nog langzaam lopen|:- ) saai en eentonig (echt ongelovelijk, elk level meer manntjes en sterker, slechte gameplay)

    Het enige leuke was de muziek en de sfeer. Het grootste punten waren natuurlijk de voertuigen, die waren nog niet vaak in een game toegepast.

    Halo was gewoon een slecht spel, maar omdat er voertuigen in zaten, en een leuke sfeer vond iedereen die van actie houd het ""perfect"".

    Van halo 2 verwacht ik nog meer actie en eentonigheid. Alleen de live! functie lijkt me super. Alhoewel ik het wel smerig vind van M$ dat ze niet gewoon die online modus van halo 1 (die allang af was) niet hebben uitgebracht zoals ze van plan waren, maar deze als lokpunt van halo 2 te bewaren (tja hoe moet je anders zon spel verkopen :'-( )
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Vandaar dat Halo 1 van de best verkopende games op de Xbox is.
    Vandaar dat er 3 boeken van Halo zijn.
    Vandaar dat de game per April een Classic word.

    :{
     
  20. XquistX

    XquistX sTIMpie

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    als ze in halo 2 zorgen dat de levels niet zo makkelijk in elkaar zijn gezet als bij deel 1, zal ik het kopen. in deel 1 had je van die levels waar je alleen maar door die stomme gangetjes liep en dan zag je niet meer waar je nou was alles leek opelkaar..
     

Deel Deze Pagina