1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HALO 2 gaat tegenvallen!!!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ikarus, 11 dec 2003.

  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zou ik nooit kunnen. Goede games speel ik uit, als het geen goede game is hou ik het niet vol om uit te spelen. Halo speelde ik achter elkaar door (over paar dagen verspreid) zonder ander spel er tussen door te spelen. Zaten wel minpunten in maar was toch een goede game. Verwacht van deel 2 dan ook wel veel. Slechter moet haast niet kunnen, als ze nu kleine minpuntjes weten te verbeteren wordt het toch wel een erg goede game.
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dit in tegenstelling tot al die andere FPS'en waarin je elk level weer meer vijanden tegen komt die sterker zijn dan in het level ervoor.?
    Ik ken eigenlijk zo snel niet 1 SF fps opnoemen waarin dat niet het geval is. Snap dan niet helemaal waarom Halo hierdoor slecht is en b.v. doom/unreal/mace griffin/ etc etc niet.

    Met de AI van de covenant vond ik het ook helemaal niet slecht gesteld. Grunts die weg rennen. Elites die wegduiken als ze teveel schade krijgen.
    Kan het beter? tja altijd natuurlijk.

    Maar mag ik vragen in welk spel (any genre) vind jij nou de tegenstander echt goede AI hebben.
     
  3. TheEvilCuber

    TheEvilCuber Now Im Nothing

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Perfect Dark _O_ (beste game ooit), Rainbow Six 3, en Metroid Prime (niet meer mannetjes maar gewoon slimerre, en niet godlike slim maar gewoom slimmer)

    maar unreal doom en dat soort spellen vind ik ook helemaal niks (doom alleen ooit gespeeld op gba)

    Ik heb mn Xbox alleen maar gekocht voor Shooters zoals Unreal Championship, RB6, en CS
     
  4. TheEvilCuber

    TheEvilCuber Now Im Nothing

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd. best vaak :+ maarja toen waren er nog geen beter xbox spellen dus je moest wat he :9
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Perfect dark.. is goed idd.
    RB6 vind ik eerlijk gezegd niet echt een voorbeeld van goede AI van tegenstanders. Niet dat ie slecht is maar wat ik ervan gespeeld heb vond ik de tegenstanders ietwat voorspelbaar. Daarbij als je dood gaat en je begint opnieuw staan ze op dezelfde plaats en doen ze dezelfde actie, reageer jij anders op hun actie dan de keer ervoor maakt dat niet uit, want ze blijven hetzelfde doen. (zoals zo vele FPS'en).
    Metroid Prime heb ik zelf ook. Maar ook daarvan kan ik niet zeggen dat de AI van de tegenstanders zoveel beter is dan een Halo of een andere shooter (voor zover je MP een shooter kan noemen) En MP heeft imo ook genoeg hersenloos cannon fodder om overhoop te schieten. (die bijen b.v.)

    En kwa single player spellen kan ik niet bepaald de bots van Unreal en CS als goed bestempelen, die 2 zijn alleen maar leuk door live.

    Op zich maakt het mij ook niet uit dat je Halo niet leuk vind, maar ik vind de reden betreffende AI etc niet bepaald een terechte reden, zeker niet als je dan als voorbeeld RB6 geeft van wat dan wel een goede AI zou moeten zijn. RB6 heeft in mijn ogen althans niet bepaald een zoveel betere AI als Halo.

    Als je spellen als doom en unreal niet leuk vind denk ik eerder dat je Halo kwa sfeer etc gewoon niet leuk vond. Dat kan.
    Maar zelfs dan maakt dat Halo2 niet een tegenvaller. Jij gaat hem niet leuk vinden. Maar de mensen die Halo wel leuk vonden die de sfeer en het verhaal wel bevielen zullen Halo2 vast geen tegenvaller vinden.
     
  6. TheEvilCuber

    TheEvilCuber Now Im Nothing

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond halo eigenlijk over het algemeen niet eens zo verschrikkelijk slecht, maar ik verbaas me er gewoon over dat iedereen het een een topper noemt, want dat is het in mijn ogen gewoon niet (geen 9+ spel, eerder 8+ spel)

    En die AI of 30 fps zijn opzicht geen probleem, het meer de combinatie: En 30 fps En traag lopen, En Saaie levelopbouw, En mwa AI, En middelmatige gameplay.
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tja, persoonlijk vond en vind ik het nog steeds een top spel.
    Dat trage lopen vind ik b.v. wel meevallen, vind dat zelfs prettiger dan rond rennen alla serious sam of Unreal. Waarom? omdat ik dat snelle gedoe niet in halo vind passen.
    Saaie level opbouw vind ik ook meevallen. Idd heb ik hier en daar ook het idee gehad dat er copy>paste acties gedaan waren. Aan de andere kant maken levels als Silent Cartographer weer ruimschoots toe. Ook de buiten levels vond ik erg vermakelijk.
    Het laatste ben ik dus zeker niet met je eens. de Gameplay vond ik verre van middelmatig.

    Maar dan snap ik toch iets niet. Halo vind je niet slecht. Je geeft het nu zelfs een 8+ (in mijn ogen te laag maar ok)
    Met een 8+ spel als voorganger hoe kan Halo 2 dan toch tegen gaan vallen? Er even van uitgaande dat ze de standaard van 1 vast weten te houden.
     
  8. TheEvilCuber

    TheEvilCuber Now Im Nothing

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo vind ik idd niet ECHT slecht, ik zou het zelf een 7 of 8 geven maar die 8 is meer voor reviews (feitelijk dus) maar mijn mening is meer een 7.

    In Halo 2 zie ik tot nu toe geen enkele echte verniewing in de gameplay zitten, en dat vind ik zonde (in hl2 bijvoorbeeld de physics en de gameplay die erdoor verrijkt word) het is alleen maar nog groter en mooier, terwijl ze juist zouden moeten focussen op betere levels en AI (alhoewel die nieuwe wezens wel slim zijn zo te zien)
     
  9. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    hahah rb6 goed die vond ik echt bagger....:eek:
     
  10. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Hehe gaat lekker hiero. Maar hoezo Halo2 gaat tegenvallen? Bewijs graag! Wat? Oh, dat is er niet. Hoe kun je dan stellen dat HAlo2 gaat tegenvallen...
     
  11. Baris Ka

    Baris Ka Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn wel vernieuwingen. Want nu kunnen je team leden hun wapens aan je geven. Dat kun je heel goed zien in dat E3 filmpje.
     
  12. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Halo krijg wel veel rake klappen, want ze willen ook nog Far Cry gaan porten !
    Toch blijf ik erin geloven dat Halo 2 uber wordt, het is alweer bijna de E3 van 2004 !
    Eens kijken wat er van Halo geworden is !

    *Offtopic

    RARE, LAAT PERFECT DARK ZERO DAN OOK EENS ZIEN !!!!
     
  13. Murdock

    Murdock Metal Up Your Ass!!!

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    We moeten niet zeiken en blij zijn met wat we hebben, als jullie het dan allemaal zo goed weten richt dan zelf een studio op en maak een game zoals Far Cry. Weet je waarom Halo af en toe Kut is:
    1. Het spel moest klaar zijn bij de release van Xbox
    2. Het was net van een Third Person Shooter naar een First Person Shooter veranderd, daardoor hadden ze nog maar 5 maanden programmeer tijd.
    3. De Third Person versie had iets van 15 wapens waaronder een Chain gun, Stealth Tank en Covenant Sniper. Die konden niet allemaal in Halo gezet worden wegens tijdgebrek.

    Eigenlijk moeten we harstikke trots zijn dat dit spel nog zo goed speelt. Desnoods het saai level opbouw en soms copy en paste methode.
     
  14. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    nothing beats 16 man Halo MP
    case closed
     
  15. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1
    ,,Can i get a amen''
     
  16. TheEvilCuber

    TheEvilCuber Now Im Nothing

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen.

    Zoals ik dus al zei:

    Hij is dus gewoon gerushed voor de launch, en dat neem ik ze zeer kwalijk.
     
  17. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, maar denk je nou eens in hoe halo 2 wel niet wordt nu ze 'alle' tijd mogen gebruiken om de game helemaal af te ronden & te tweaken :9 Jumm :9
     
  18. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    *jummt mee*
     
  19. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    waarom zeurt iedereen dan nu dat ze Halo 2 willen hebben als ze willen dat bungie alle tijd neemt om het spel af te maken??
    huh?
    huh?
    :confused:
     
  20. toet

    toet :o)

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    3
    jep en enemies van hun voertuigen afschoppen _O_
     

Deel Deze Pagina