1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo 2: Geruchten en feiten [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Darkwing, 27 feb 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    heb het boek nog niet gelezen maar heb wel gehoord in het spel of ergens anders dat halo idd een wapen is om het heelal te regeren. ow ja in t spel zegt cortana dat je hiermee al je vijanden kan vernietigen

2. Diego

Diego Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zie de volgende twee quotes uit het spel:

In Library:
    343 GUILTY SPARK:
    Why naturally the Flood is simply too dangerous to release, and mass sterilization protocols may again need to be enacted. Of course, samples were kept here after the last catastrophic outbreak...for study. It seems... that decision may have been an error.

343 GUILTY SPARK:
    The installation was specifically built to study and contain the Flood. Their survival as a race was dependent upon it. I am grateful to see that some of them survived to reproduce.

In The Maw:
    343 GUILTY SPARK:
    Ridiculous! That you would imbue a warship's AI with such a wealth of knowledge! Weren't you worried it might be captured? Or destroyed?

CORTANA:
    He's in my data arrays, a local tap!

343 GUILTY SPARK:
    You can't imagine how exciting this is! To have a record of all of our lost time! Human history, is it? Fascinating.

Dit brengt volgens mij al meer duidelijkheid. Alleen er wordt hier dus ook gezegd dat er sprake is geweest van een catastrofale uitbraak uitbraak voorafgaande aan de gebeurtenissen op Halo!
    Zou dit misschien iets te maken kunnen hebben met de afwezigheid (uitsterven?) van de Forerunners...?

Ook heeft GS343 het over 'all of our lost time'...zou die hierbij doelen op een connectie tussen Halo/Forerunner en het mensenras, dat die al eens eerder contact zouden hebben gehad?

3. Murdock

Murdock Metal Up Your Ass!!!

Leuk Bevonden:
    0
    In Halo The Flood zegt een Prophet tegen een elite dat hij niet mag klagen over het schild, omdat het van het grote Forerunner ras is. Het lijkt er dus op dat Prophets de covenant erop wijzen dat ze niet lelijk mogen reageren op hun uitrusting omdat ze dan de Forerunners zouden beledigen. Ik ben nu First Strike aan het lezen en het is echt geweldig.

4. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    *jaloers moet w8en op eerste halo boek :'-( *

5. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ff kleine spoiler als je first strike niet gelezen hebt, geen echt grote, maar zet m voor de zekerheid toch maar tussen spoiler-tags:
    in het boek staat dat de slpispace jump die ze maken in t covie schip van halo naar reach, dat dit de tijd beïnvloed ofzoiets. Dit gecombineerd met die citaat van Diego (to have a record of all of our lost time, wat een verwijzing naar human history is) zal kunnen wijzen op dat pillar of autumn een sprong terug in de tijd heeft genomen.
    Ergens klinkt dit niet logsch, vooral omdat ze dan ook weer terug naar de huidige tijd moeten gaan in het covie schip. Het kan natuurlijk zijn dat er ergens op de route een soort tijd poort zit, maar toch is dit niet logisch.
    Alleen die citaat lijkt dit erg aan te geven, vooral omdat 343GS het over OUR lost time heeft en zn vraagtekens zet bij human history (is it?)
    Zeg maar wat jullie hier over denken (en als dit wel/geen spoiler is)
    Nogmaals, weet niet zeker als dit een echte spoiler is, tags voor de zekerheid. Als je echt nix uit het boek wil weten, zal ik t niet lezen, maar eigelijk verklapt t (bijna) nix

6. Kryalis

Kryalis De Man met de Hamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk van wel, waarschijnlijk hebben de Forerunner (een) Halo geactiveerd en daarmee zichzelf uitgeroeid. Als je dan verder denkt, waren de Dinosauriers niet ongeveer 100000 jaar geleden uitgeroeid? Dan zou dit de oorzaak kunnen zijn, beetje vergezocht, maar wie weet.

7. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je hier nou mee? dat de dinosauriers de forerunner waren? Lijkt me niet namelijk...

8. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn de forerunners juist niet de voorouders van mensen. De manier waarop 343 zegt making up for OUR lost time wijst waarschijnlijk naar de link die bestaat tussen 343 en mensen. Zijn design is ook iets waarvan ik zou denken dat het door mensen is gemaakt. Dat zal dan ook verklaren waarom de covenant de mensen willen vernietigen. Stel je voor dat mensen ontstonden in een compleet andere sterrenstelsel samenlevend met de covenant, tot ze uiteindelijk in een oorlog met elkaar kwamen door de experimenten die de mensen uitvoerden met de flood en de halo's. De oorlog zou eindigen tot het einde van de rijk der forerunners, en sommige overlevenden uiteindelijk vluchtten naar de aarde waar ze deevolueerden tot ons en nu de covenant ons weer gevonden hebben is de oorlog weer begonnen.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2004
  9. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    het zou kunnen maar ikzelf denk dat het iets te ver is gezocht

10. Kryalis

Kryalis De Man met de Hamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar Halo elimineert 'all sentient life' in een grote radius, de aarde ligt in die radius. Het zou dus best kunnen (hoewel vergezocht, zoals gezegd) dat Halo verantwoordelijk is voor het uitsterven van de dinosauriers.

11. Murdock

Leuk Bevonden:
    0
    In Halo: First Strike zoekt de Covenant naar een kristal, of delen van kristallen waarmee ze een of ander "Great Journey" kunnen beginnnen. ( Ik vertel niet alles want dan is de leesfun eraf ). Dat is waarschijnlijk de rede waarvoor de Covenant kwaad op de mensheid is omdat 1 van de kristallen ligt begraven onder de grond van een menselijke planeet. Reach in dit geval. Voor de rest denk ik dat Brutes boven Elite's staan. Brute's zijn de beveiligers van Heilige dingen en Tartarus ( Lezers weten wie ik bedoel ) mag als 1 van de weinige dicht bij de High Prophet of Truth komen. Ook zijn ze in veel mindere mate gebruikt dus waarschijnlijk zijn ze belangrijker dan elite's. Hij mag zelfs gouden elite's voor het gerecht slepen.

12. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Weetje, zoiets dacht ik nou eigelijk ook en ik weet bijna zeker dat ik t ook al eens had gepost, maar kan t niet meer vinden (kan ook ergens anders zijn geweest), maar zoiets dacht ik echt ook!

13. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk ook dat 343 GS door mensen is gemaakt.....door wie anders? the covenent ...dan was ie waarschijnlijk paars geweest :+ en the flood zijn te dom om zoiets te maken... en een machine kan ook niet zichzelf bouwen...

14. Murdock

Leuk Bevonden:
    0
    343 praat engels, gebruikt protocols en als je op hem schiet dan zegt hij iets van: "stop being human' ofzoiets. Als hij dan menselijk is, waarom schiet hij dan mensen en Spartans dood, A.I's moeten de mensen toch helpen en niet vernietigen. Misschien is hij een eigen leven gaan leiden of was het een verkeerd experiment.

15. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Of hij is gewoon met maar 1 doel geprogrammeerd; zorgen dat halo wordt geactiveerd, koste wat het kost

16. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    ff wat antwoorden op vragen/droppen van my humble opinions

Waarom de Flood niet dood is als halo is geactiveerd?
    Omdat Halo alleen hun voedsel doodt, the only way to stop the Flood is to starve them to death.
    De Sporeclass kan echter zonder voedsel het heel lang uithouden in bijna comastatus (Halo:The Flood). Ze zijn dus dan gestopt, maar niet vernietigd. Zodra 'sentient live' bij deze sporen komt ontwaken ze, nemen ze bezit ervan en begint het hele reproductieproces weer van voor af aan.

Ik houd het bij de Fortressed World Theorie (komt van HBO)
    Cortana zei dit in level 5 over Halo. ff samengevat houdt de theorie dit in:
    Forerunner> grote kloof tussen arm en rijk
    Flood> experiment van rijke forerunners om de arme onder de duim te houden.
    Halo>nadat de Flood te gevaarlijk bleek werden ze op Halo's bewaard, ze wilden ze niet vernietigen (raar he)

Over Covie>Forerunner link
    De Prophets beschouwen de Forerunner als hun voorouders en dus als heilig. De Covenant hebben veel van hun technologie van Forerunner relikwieen overgenomen...hun wetenschap is immers rather imitative than innovative....

Human> Forerunner
    er is een band. Het is raar dat nota bene op Reach een hele ruimte was, identiek aan Forerunner tech. Verder zijn de opmerkingene van 343 GS dubieus.

Zeker is dat 343 GS door forerunner gemaakt is met en protocol om Halo te activeren indien er een uitbraak zou zijn.
    @Murdock: de Elites, de 500 *[EDIT: 300]* man erewacht, vonden het huist raar dat juist een Brute bij de Prophet of Truth mocht komen. Brutes staan dus algemeen lager. Kennelijk hebben ze wel een band met de PoT (of Prophets) omdat zij idd de heiligdommen bewaken...
    @Kyrialis Als Halo in dino tijdperk zou zijn geactiveerd zouden ook schildpadden en haaien moeten sterven, wat niet gebeurde...zullen we het maar op de meteoriettheorie houden :p
    ligt meer voor de hand.
    @WHAT tsja, das een quote uit level 3 idd... die bleek zelfs in het spel al onjuist (Halo was een FloodOpvangCentrum)...misschien toch maar de boeken bestellen....

Laatst bewerkt: 7 mrt 2004
  17. Nick666

Nick666 Punks not deAd!

Leuk Bevonden:
    0
    Zozo, JIJ kan wat schrijven. pfff.8)

18. Murdock

Leuk Bevonden:
    0
    Eff mierenneuken, Het zijn 300 erewachters.:cool:

Misschien zijn er wel verschillende soorten Brute's. Je hebt blauwe Elite's, dus bijv. ook ongespierde Brute's. En gouden Elite's en dan Bijv. Brute's al la Arnold Scharwznegger. Het kan inderdaad zo zijn dat Elite's hoger staan want zij hebben ook die shield technologie en de Brute's niet.

Dat wapen wat de Brute in de E3 trailer heeft wordt in First Strike beschreven als een Rocket Launcher.

In de laatste Halo 2 Update wordt er gepraat over een Covenant wapen dat al wel geshowed is alleen de mogelijkheden zijn nog niet bekend. Dat bepaalde wapen zou die Rocket Launcher kunnen zijn want er zat een zoom ding op. Net als bij de menselijke bazooka. Hoewel het ook dat wapen kan zijn die die blauwe elites beethouden.

19. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    kun je bij halo2 ook met dat zwaard?

20. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Met dat lichtzwaard wat die elites in halo ook al hebben? Ik heb geen id, waarschijnlijk niet in de campaign, maar in multiplayer misschien wel (hoop t iig), en dan waarschijnlijk ook alleen als je als covenant speelt (dan krijgt waarschijnlijk elke partij speciale 'krachten', als covenant bijv dat zwaard, de mogelijkheid om plasma wapens te reloaden ofzo, en als human kun je dan menselijke wapens gebruiken bijv)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina