Ik heb gisteren avond met een goede Xbox live friend gesproken en die zei ongeveer hetzelfde. Bijvoorbeeld als je met optimatch naar de gametype SLAYER zoekt dan komen er allemaal sessie tervoorschijn (net als normaal maar als je zo'n potje ingaat kan het zijn dat ze TEAM SLAYER aan het doen zijn terwijl jij misschien gewoon SLAYER had willen doen. Je hebt niet echt uitgebreid de mogelijkheid om de optimatch in te stellen. Voor mij maakt dat gelukkig niet zoveel uit want ik host meestal
en dan kun je gewoon instellen wat je wilt.. Hij zei ook dat als je een match host dat er niet van te voren word aan gegeven van: "je kunt voor zoveel X aantal mensen hosten" maar staat altijd standaard op 16 man. Ik weet niet of er automatisch een X aantal personen word toegelaten in je sessie berekend doormiddel van je internetsnelheid maar hij zei wel tegen me dat er wel lag in sessies voor kwam maar als er dan 1 weg ging er geen lag meer was. Dus het kan zijn dat bijvoorbeeld automatisch berekend word dat je verbinding b.v. net wel of net niet 10 man aan kan (die berekening is vaak ook maar een moment opname) en dan bijvoorbeeld net die laatste (in ons geval dan) ook nog een amerikaan is. Dat het af en toe begint te laggen. Hij zei dat je dat voornamelijk zag als er veel actie dicht bij elkaar gebeurde en dit merkte hij voornamelijk bij granaten gooien (je gooit ze maar ziet ze pas later weg gaan) ook het gevoel voor het dual wielden is dan weg zei hij omdat je normaal wanneer je een wapen op de grond ziet je hem met X en voor dual wielden met Y oppakt en dat gaat in een bepaalde ritme maar als er lag is duurt het langer en dan loop je over het wapen in een zwaar gevecht en druk je Y in. Dan denk je: "shit ik heb het wapen nog niet" druk je in paniek weer op Y maar je had het wapen dan al en gooi je hem weg omdat je weer op Y had gedrukt weg. Dit was nogals vervelend omdat dan de soepele beweging van de wapen wisselen / oppakken weg was. Tevens kun je wel het aantal personen in een submenu wel veranderen maar als je dan weer een andere map selecteerd dan staat het weer op 16 wat mij persoonlijk ook niet echt handig lijkt. Je kan wel als je een lekkere sessie hebt de sessie sluiten zodat er niemand bij kan komen. Net zoiets als een private sessie maar dan hoeven het niet lui uit je Friendlist te zijn. Je kan ook medals verdienen als je mensen op een speciale manier dood en daarmee moeten ook andere MC pakken te unlocken zijn tevens als een nieuw MP map genaamd Foundation..
Maar die had hij zelf nog niet gehaald maar dat gerucht ging via Xbox Live.