1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo 2] Het verhaal en discussie [spoiler alert]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Orcrist, 9 nov 2004.

1. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de boeken hebt gelezen weet je het, het pak van de master chief bevat toch een translator? Ik weet t ook niet precies maar ik denk dat hun taal zo moelijk te begrijpen zou zijn :+

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind jouw theorie veel aannemelijker dan de theorie van Elite. Als de 'Ark' idd een verwijzing is naar de bijbel. Dan moet het daar een veilige plaats zijn om je te beschermen tegen de Halo's. Dus dan kan het hartstikke goed zijn dat er Forerunner zijn blijven leven (Iemand moet er toch zijn geweest om ze allemaal te activeren? Die was daar dus veilig). Ik zeg ook dat wij mensen gede-evolueerde Forerunner zijn.

Wat ik me net ook bedenk. Hoe kan Gravemind in leven zijn gebleven? Moet hij niet omgekomen zijn bij de activering van de Halo's? Tenzij hij pas ná de activering ontstond, maar toen waren de Forerunner er niet meer, dus hoe kan hij alles van Halo weten?

3. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Shit wat the **** is dit eigenlijk. Kom op je kunt een game wel te erg hypen he. Die stomme theory's waar jullie mee komen is meer dan 99% niet van waar. Waarschijnlijk hebben de makers nog niet eens zover nagedacht als jullie doen. Tis een mooi spel met een mooi verhaal maar is dit niet een beetje overdreven?!?!? Het is maar een spel hoor en niet zoals sommige denken dat het echt is |:- |:-

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    laat mensen lekker theorien bedenken en laat ze in hun waarde. daar hoef jij geen oordeel over te hebben! ofja, je mag het best hebben, maar je moet ook weten wanneer je het voor je moet houden!

5. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    najah ik vind het gewoon een beetje zielig dat achter elke scheet die in halo2 wordt gelaten iets gezocht wordt....

6. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    Wat doe je hier dan in dit Topic?
    als ik vragen mag?

7. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde eigenlijk ff posten (over het verhaal, waar deze thread dus over gaat) dat ik zeer teleurgesteld ben over hoe Bungie het verhaal van HALO2 heeft afgesloten. Ach ja maar misschien zien we dat terug in HALO 3 (teminste als die er ooit komt)

8. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Hoe kan hij dan op de andere Halo terecht zijn gekomen?

9. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    In een computerspel is alles mogelijk ;)

10. NLJohnny Cage

NLJohnny Cage Drunkn Munky

Leuk Bevonden:
    0
    Er klopt alleen 1 dingetje niet in jouw theorie: monitor 04, (gs 34:cool: wil Halo activeren om de Flood the vermoorden..., maar waarom wil hij dan daarna toch Halo activeren als hij weet dat de Flood het overleeft...

11. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Nog even over Halo 1. Het level Two Betrayals, de eerste is Guilty Spark, maar wie is dan die tweede? Iets wat ik niet echt heb mee gekregen...

12. jelle v

jelle v Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje:

Het is toch gewoon door de Heretic leader dat de flood schijnbaar weer ontsnapt zijn? Het leek mij dat hij aan het experimenteren was met die dingen. :{

Laatst bewerkt: 24 nov 2004
  13. Loki

Loki I like cookies

Leuk Bevonden:
    0
    je hoort iedereen in engels praten omdat je pak dat vertaalt :)
    en... omdat het nou eenmaal een spel is je kan moeilijk de scene met de arbiter en die andere elite gast in het covenants doen dan zouje het verhaal niet kunnen volgen 8)

14. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom stuurt grave mind je dan achter die "sleutels" van halo aan ?
    omdat hij wil dat je hem niet activeert ?
    als hij leider is van de flood ... dan hoeft hij er toch niet bang voor te wezen.

en je moet een beetje over dat engels heen kijken... je hebt ook wel bijvoorbeeld tweede wereld oorlog films
    waar de duitsers en de russen engels praten ... dat gaat ook nergens over duzz
    engels snapt iedereen ... toch ?

15. Nielsje_8

Nielsje_8 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij doet er alles aan om het "protocol" uit te voeren (maintain the protocol).

Maar wat ik niet weet is waar jullie vandaan halen dat The Ark een veilig plaats is. Dat wordt nergens in het spel genoemd (voor zover ik weet, maar kan me vergissen). Alleen dat The Ark de plaats is waar je alle Halo's kunt activeren.
    En vergeet niet dat er twee arken zijn in de bijbel, namelijk de Ark van Noach en de Ark des Verbonds (oftwel The Ark of the Covenant), In de laatste zouden de 10 geboden bewaard worden en als deze geopend zou worden zou hij vernietiging brengen over de hele wereld (zie bijvoorbeeld Raiders of the Lost Ark).

16. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    staat er toch wel wat leuks in de bijbel...
    en ik maar denken dat het een saai boekwerk is...
    goed je huiswerk gedaan nielsje 8

17. Maserati

Maserati Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het misschien niet meer dan logisch dat Gravemind wilt voorkomen dat Halo geactiveerd wordt. Misschien doet hij dit niet voor de Covenant en de Humans maar om zijn eigen hachje te redden. Hij is Flood en zou dus geen 'voedsel' meer krijgen wanneer een Halo geactiveerd wordt. Dat het dan lijkt alsof hij hier Human's en Elite's meer red is een tweede.

18. VinZ

VinZ Guest

De reden dat ik speculeerde met die andere Ark, was het gegeven "The Flood" (zondvloed), maar The Ark of the Covenant is ook een leuk aanknopingspunt.
    Ik heb wat zitten Googlen en er kwam best wat leuks naar boven...

De Ark zou een soort elektriciteit in zich hebben. Het zou werken als een soort batterij. Als je em zou aanraken, zou je geelektrokuteerd worden.
    Nu vond ik ergens deze theorie: (De site heeft niks met Halo2 te maken, het gaat puur om de 2 Arks)

The weighty questions you've posed merit consideration: "the whole ark thing has really got me thinking. What are we looking for here? Like the Ark of the covenant, is there a link between the two? why two Ark's? Do we as mankind eternally seek some divine find? And what if we find it?"

One of the two things I've learned in life is: the answer is always in the question. With that in mind, here's my take: Yes, there is a link between the two arc/k's and you're correct in thinking we'll never get to hear about that link, much less the actual finds, from the establishment media. We as mankind are innately "programmed" to seek for the "divine" realization that we are divine. It appears that may take an eternity at the snail's pace we're proceeding.

However, alternative media holds that the original Arc of the Covenant was an inter-galactic bridge through which race souls were seeded on Earth. The original portal passage to the Arc of the Covenant was located within the land mass of the Atlantean continent. Following the cataclysm of 52,000 years ago, the Arc was damaged and had to be restructured and moved to the regions of Egypt where the Earth grid structure was more stable. The Sphinx was built to cover the portal to the Inner Earth that linked directly into the portal passage that led to the Arc of the Covenant. The Sphinx also housed one of the energy-transmitting machines that were charged with UHF fifth-dimensional energy from the Arc, and the smaller Ankhs were infused with energy in a similar fashion. Historically, the larger machines became known as Arcs of the Covenant and the true identity of the Arc of the Covenant as being a portal bridge was lost. (Interesting aside: the Large and small tools designed in the shape of the ankh allowed high frequency energy to be synthesized in specific ways following the natural laws of interdimensional energy mechanics (they could reverse gravitational pull and directly affect the particle make-up and morphogenetic fields of Earth matter substance)which enabled them to easily (by our standards) build pyramids, etc.)

Ik weet niet hou hij aan deze theorie komt, maar het brengt best wel wat interessants met zich mee.

19. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Als je ergens op antwoord, kijk dan eerst goed of er al antwoord is gegeven!!!
    ik verwijs naar post 281 bijna identiek :+

20. Nielsje_8

Nielsje_8 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Interesting VinZ, maar of het iets met Halo te maken heeft... Anyway, dat het verhaal meer is dan alleen een bleude oorlog met Aliens mag nu toch wel duidelijk zijn :)

Deel Deze Pagina