1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo 2] Het verhaal en discussie [spoiler alert]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Orcrist, 9 nov 2004.

1. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    daar ljikt het wel op je ... een goed doorgedacht verhaal !!!

2. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je = ja

3. Nielsje_8

Nielsje_8 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog iets gevonden over gravemind:

Denk zelf niet dat dit waar is, maar wel weer een andere theorie (die volgens mij nog niet geopperd is).

Bron: hier

4. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    hij wil de Flood niet vermoorden, dat kan namelijk niet. Hij wil de Flood uithongeren zodat ze zich niet meer verspreiden en weer veilig kunnen worden opgeslagen. Zonder eten sterven de combat forms en de carriers... en gaan de Spores slapen. Daarom wil hij Halo activeren: Containment protocol.
    Dat ene dingetje klopt dus wel.

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Dit staat ook in de officiele strategy guide, zoals ik al eerder zei. :)

6. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    interesant.
    zou Cortana hem helpen, of hem om de tuin leiden en zelf info winnen uit Gravemind? We weten dat de boeken niet al te nauw worden gevolgden Cortana gedroeg zich redelijk normaal...ze heeft vast genoeg storage gekregen. (over verschil tussen boek/spel: 400 Covenant schepen op unyielding Hierophant voor een reis naar de aarde. Allemaal vernietigd. De covies hebben echter genoeg schepen (eerste level, Heretic) maar sturen er nu maar 15. Raar.

7. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    De Prophet die de aanval leidde die heeft foute intel gekregen. Dit word ergens in het spel gezegd.

8. VinZ

VinZ Guest

Ik doel niet op een connectie met Halo, meer op een theorie waar het verhaal (gedeeltelijk) vandaan is gehaald / op is geinspireerd. We kunnen wel stellen dat de heren bij Bungie hun Bijbel / mythologie kent.

Iemand wel eens gehoord van Thor, de dondergod/oorlogsgod? Hij had een hele grote hamer genaamd MJOLNIR (coincidence?) Als het einde van de wereld eraan komt (Ragnarok ("Doom of the Gods") means the end of the cosmos in Norse mythology - firing of the Halo's?) vechten Thor en Jormungand (een slangachtige demon - Gravemind??) hun final battle. Thor doodt Jormungard, maar sterft later door z'n gif (the flood??).

Halo 3: The Flood overwint alles :9 lol

9. Maserati

Maserati Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ik kwam er gelukkig eindelijk achter. De covenant komt met een vloot die 50 keer zo klein was ten opzichte van Reach, dan kom je in level 3 erachter dat de Covenant verbaasd was Humans te zien op Earth. Toen dacht ik bij mezelf, Eric Nylund moet zich flink genaaid voelen, en ik vond 't zelf ook niet fijn om een hele andere gedachtegang te zien. Gelukkig hoor je in het level Regret dat de andere Prophets boos zijn op Regret dat hij zomaar naar Earth is vertrokken. De Covenant had dus weldegelijk een aanval op de Human Homeworld Earth in gedachten, en hadden ook schepen bij de Unyielding Hierophant, maar Regret met zijn kleine vloot kwam hiertussen en ging gewoon op een soort onderzoekingsreisje naar de onondekte Earth. Halo 3 zal echter het grote offensief van de Covenant op Earth worden.

10. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Echt zo vet verhaal _O_ _O_ Heb hem vandaag uitgespeelt ik deed het gewoon rustig
    Maar die witte brute is echt shit te verslaan. :{ :{
    maar na 3x over nieuw gedaan lukte het me ik haalde eers tde over kant niet :confused: :confused:

Maar ik hoop dat een vervolg komt want ik wil weten wat masterchief van plan is op aarde 8) 8)

Ps. wat is met cortanna gebeurt o pde schip op het einde van het spel dan zegt ze Come on shoot me?????

Ik hoop dat een halo 3 KOMT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8) 8) 8) :D :D

Laatst bewerkt: 24 nov 2004
  11. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ze zegt:

Shoot.

Dat is dat hij zijn vragen af mag vuren op haar. Dus niet echt schieten ofzow ;)

12. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Tnx bro :p :p

Maarja hoe is gravenmind bij dat schip gekomen :confused: :confused: Heeft die ook die telepatische krachten(hoe je het noemt)?? zo als die masterchief naar dta schip sturude en de Arbiter naar Halo????

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja dat transport systeem zou alleen op Halo moeten werken, want in Halo 1 zegt Cortana dat er een systeem in de ring zit waardoor je van plaats naar plaats op de ring kan transporteren. Maar hoe kan Gravemind de MC naar de Covenant Holy City sturen op die manier?:confused: Hoe zit dat?

14. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    ik begrijp dit:

Forerunners waren er heel lang geleden. Ze deden een experiment en dat mislukte -> flood. Om de flood in de hand te houden bouwden ze Halo's om ze in op te sluiten, en als ze ontsnappten ze te activeren en al het eten voor de flood uitteroeien waardoor ze zelf niet zouden overleven (maar dan gaan ze slapen en wachten op ander eten, flood is gewoon onoverwinnelijk behalve als je ze ALLEMAAL kapot maakt). Ze maakten GS 343, the moniter, the oracle (hetzelfde alleen andere namen) om de Halo's te beschermen en te activeren als de flood ontsnapt, wat in halo 1 het geval was.
    De prohets willen de Halo's activeren omdat zij dan denken dat ze in de hemel komen. In halo 2 ontstaat er een conflict in de covenant. Prohets aanbidden de forerunners en denken dat toen ze de eerste keer Halo activeerden dat ze dan naar de hemel zijn gegaan. 1 partij gelooft in de onzin van halo dat ze je in de hemel brengen, en de andere partij, heretic die je hebt vermoord :mad:, gelooft er niks van omdat the oracle hem alles heeft verteld op een forerunners facility, gebouwen gemaakt door de forerunners.
    Dus je hebt een partij die halo wilt activeren en een partij die het wilt stoppen. De flood is de derde partij die op niks uit is behalve als dom dwaze gasten alles wilt opeten, ze zitten er gewoon tussen. The moniter is er gewoon uit om die dingen te activeren omdat hij zo is geprogameerd. Je 'stopt' dit proces. Maar eigenlijk niet het is gewoon op standby en je kan het nog activeren in the Ark. MC komt terug op aarde met zon raar ding.

Wat the ark nu is en wat de geschiedenis van de arc is weten we niet. Speculeren dus.

the ark is dus gebouwd om Halo te overleven wat dus al eerder is gebeurd, daar zaten forerunners in die Halo hebben overleefd. na de activatie zijn ze eruit gegaan of erin gebleven. Stel ze zijn er uit gegaan dan zouden 'we' er dus van afstammen. Als ze erin zijn gebleven dan komen we alles te weten in Halo 3. Het kan ook beide zijn, dat ze een gedeelte er in is gebleven en een gedeelte eruit is gegaan.
    In halo3 gaan beiden partijen dus naar the ark die zich op aarde bevind het is dus een race om naar de plaatst eerst te gaan en het te activeren of Halo's te vernietigen. Dat de covenant niet eerden naar aarde is gegaan om de halo's te activeren verbaasd me. En wat deed de covenant op de eerste halo?

Verbeter me maar als je iets anders denkt.

Laatst bewerkt: 24 nov 2004
  15. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    In de spoiler wat over t einde

Ik vin et einde echt vet! datter meerdere halo's komen, die je dus allemaal gaat vernietigen!! Het einde van deze halo's zie ik voor me als MasterChief deze ''job gaat finishen'' op aarde, en daarna naar een soort controlekamer gaat, waarvanuit hij de rest van de Halo's op kan blazen. Gigantische explosie en fun verzekerd! Natuurlijk gaat the Arbiter onze Master Chief weer helpen, en misschien komen er nog wel wat meer Playable Characters... Eigenlijk was Halo 2 dus niet meer dan een verbindingsstukje, maar wat voor één... Een meesterwerkje!

16. Master-Chief

Master-Chief This is my story

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens. Misschien komen er ook wel meer Spartans in deel 3.

17. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ze wisten eerst niet waar de Aarde was. En de Covenant hebben Halo #04 alleen ontdekt omdat ze the Pillar of Autumn volgden in haar slipstreamreis, maar ze waren sneller dan de POA en hadden dus Halo eerder bereikt. Maar de Covenant wisten wel al van Halo af (ze zochten op Sigma Octanus IV ook naar een oud artefact waar de coördinaten van Halo op stonden).

18. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Ooit van de edit knop gehoord, of gewoon op post uit?

Gelukkig maar dat ze Halo #1 niet eerder hebben gevonden, want anders was er niks meer om voor te vechten :mad:

19. VinZ

VinZ Guest

Nog een vraag:

Wat doet de Halo eigenlijk als je hem "afvuurt"?? Ik bedoel, 343GS zegt: "It destroys all sentient life within a 25.000 lightyear radius" (o.i.d.)
    Ik heb altijd aangenomen dat het gewoon een enorme bad-ass bom is.
    Maar als het gewoon een enorme bom is, verwoest het alles, Zelfs hele planeten etc.
    Maar er wordt specifiek gezegd, dat het "all SENTIENT life" vernietigt.

Maar hoe kan de Halo onderscheid maken tussen sentient en non-sentient life???

20. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het vernietigt al het voedsel voor alle dieren en mensen volgens mij..

Deel Deze Pagina