1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo 2] Het verhaal en discussie [spoiler alert]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Orcrist, 9 nov 2004.

1. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zou het niet gewoon zo zijn dat er toch maar drie zijn en dat deze lui gewoon ff met z'n vijfen wouden spelen ???

is toch ook nog een mogelijkheid ... we moeten niet te vroeg conclussies trekken :p

2. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar waarom noem je jezelf dan niet jan, piet, joep of sjaan? De namen lijken goed doordacht en passen bij de rest.

Aan de andere kant zouden het ook geschrapte ideëen kunnen zijn, die toendertijd nog wel in het verhaal zaten.

Ok, ik zal niet meer te hard van stapel lopen over die prophets, maar geef toe dat de namen goed verzonnen zijn, he O-)

3. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja oke, de namen zijn wel goed door dacht.
    maar ook dat kan zo zijn gedaan om dat ze met z'n vijfen bij elkaar wilden horen.
    net als de meeste clans de zelfde avatar hebben.
    wilden zij misschien wel namen die wat met elkaar te maken (kunnen) hebben.

4. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we het wel vrij snel zullen weten allemaal. Van Bungie mogen we denk ik best snel een Halo 3 verwachten. Ze hebben gezegd dat dit niet hun volgende project zou worden, maar je moet niet vergeten dat Bungie óók gezegd heeft dat Halo 2 té lang werd, en men het spel moest opsplitsen in twee delen. Ze waren dus in principe bezig met Halo 3, terwijl ze bezig waren met Halo 2. Het volgende project kun je dus zien als het project ná Halo 3...

5. Maserati

Maserati Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat denk ik niet. Je hoort in het level 'Regret' ook dat Truth en Mercy boos zijn op Regret. En dat Regret 'bad intel' had, dus niet goed geinformeerd was over de situatie, dat er mensen op Earth zouden wonen en dat er een aanval in voorbereiding was. Verder denk ik dat Eric Nylund toch veel met Bungie overlegt, in First Strike kon je bv. al lang en breed horen over Tartarus, The Great Journey en de Heretic (Arbiter).

Edit:
    Dit bewijst dat Truth en Mercy wel op de hoogte waren over de thuiswereld van de mensen, dit komt uit het boekje 'Conversations of the Universe':

>>> Letter From Truth To Mercy About Regret >>>

To thine own eyes, Prophet of Mercy

Dearest Brother,

I hope this finds you well. My sorrow and anger precede me
    with regard to the atrocity and heresy at Halo. We shall
    avenge this destruction with some of our own. Work proceeds
    apace on our battle plan. The Sangheili will do what is
    asked of them, and the Jiralhanae will show the humans what our
    strength looks like at close quarters.

But this message concerns neither the planning nor the
    discovery of the human homeworld. Rather I question
    Brother Regret's suitability for this great purpose.

I am aware of his tenacity and ambition, but I believe
    his youth and reckless reaching may prove to be grave
    risks to the perfection of this undertaking. You have noted
    his rashness in the past, and yet neither of us has acted.

I suggest that we continue as planned, but we would both
    do well to pay mind to Brother Regret, and provide wisdom
    and guidance as needed. This matter is too important to be
    left to inexperienced hands. Piety is no substitute for wisdom.

Perhaps I worry too much. You know that I embrace caution,
    but we cannot have inexperience or arrogance at this
    great juncture.

Be pure, be vigilant, and never rest.

By my hand

Prophet of Truth

Laatst bewerkt: 29 nov 2004
  6. Roberius

Roberius Hero of Nazaroth

Leuk Bevonden:
    0
    We hadden laatst een discussie op bungie.net over de installaties... Ook werd daar uitgelegd dat het nummer van een monitor 7 tot de macht <nummer Halo> was. Bijvoorbeeld: 343 GS= 7*7*7 omdat Installation 04 de 3de Halo is.
    Hieronder een lijstje met alle bekende Installations en hun status:
    Installation 01 The Ark (Aarde) monitor: geen of 1??; status: klaar om alle intacte Halo's van een afstand te triggeren
    Installation 02 Halo#1 (Alpha Halo) monitor 7?? status: klaar voor remote detonation
    Installation 03 Halo#2 (Bèta Halo) monitor 49?? status: klaar voor remote detonation
    Installation 04 Halo#3 (Gamma Halo) monitor 343 Guilty Sparks; status: vernietigd
    Installation 05 Halo#4 (Delta Halo) monitor 2104 Penitant Tangent; status: klaar voor remote detonation
    Installation 06 Halo#5 (Epsilon Halo) monitor 16807?? status: klaar voor remote detonation
    Installation 07 Halo#6 (Dzèta Halo) monitor 117649?? status: klaar voor remote detonation
    Installation 08 Halo#7 (Èta Halo) monitor 823543?? status: klaar voor remote detonation

Hier komt echter wel een vraag bij kijken: op het einde van Halo 2 zie je op de sterrenkaart 7 Halo's terwijl Installation 04 op het einde van Halo: Combat Evolved vernietigd is. Wordt Installation 04 nog gewoon geregistreerd als werkende Halo? IS het een nog werkende Halo? Is er nog een 9de installatie en dus een 8ste Halo?

Bovendien: Wat denken jullie dat de Ark precies is?

7. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, ik blijf het verhaal toch steeds echt impressive vinden. Er moeten dus nog allemaal monitors zijn voor elke Halo, en idd, werkt Halo 04 nog? In de allereerste cutscene zie je nog wrakstukken van Halo 04, en als ik het goed heb zit de Heretic Leader er toch ook op? Damn, dit verhaal is echt tricky...

Halo 02 t/m Halo 08 (m.u.v. Halo 04 dan, of niet) zijn dus geactiveerd voor detonation vanuit de Ark, en die Ark is op aarde zoals een van de Prophets weet. Maar hoe is hij daar achter gekomen? En waarom is hij niet eerder naar de Aarde gegaan? Is die Ark pas echt "bruikbaar" zodra de Halo's geactiveerd zijn? Want dat Forerunnership vertrekt vóórdat Halo 05 geactiveerd wordt, wist de Prophet dit?

Ikzelf denk dat the Ark de aarde zelf is... het zal vast iets te maken hebben met de stand van hemellichamen o.i.d.... fascinating :D

8. Nielsje_8

Nielsje_8 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verhaal is uber :D En op bungie.net staan idd vaak leuke forums over het verhaal. Mja, het wachten is toch nog op het alles onthullende Halo 3 _O_

9. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Heretic leader zat in de atmosfeer...en het zal me niet verbazen als dat die gasplaneet Threshold was. Was iig niet op een Halo... Hij weet de locatie van de Ark wss dankzij een artefact (als op Reach en Sigma Octanus IV), een inscriptie. Waarom ie niet eerder is gegaan? kennelijk wist ie het pas in de loop van 2552, na Sigma Octanus en Reach. Halo 05 is niet geactiveerd, maar heeft een signaal gestuurd...wist je wel :) anyway, ik denk dat Truth erop gokt dat of Halo geactiveerd wordt, of de Ark...dus het lukt sowieso als ze de Ark maar hebben. OF hij is een echte bastard en wil alleen schuilen in de Ark (neej...denk het niet). OF de Ark werkt ook zonder een standby signaal.
    [/spoiler]

10. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    welke update? thanksgiving verhinderde de vorige update...of bedoel je die van 2 weken terug?
    niet verhelderend...suggereerde dat Gravemind een Flood was...

11. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik wil weten is, waarom ging die prohet naar aarde? En wat wat die plaatst is waar je de heretic vermoord.
    En de Ark, jah dat is wachten tot halo 3.

12. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hij ging naar de ark om alle halo's te activeren, en de ark is (waarschijnlijk) op aarde

13. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Alles wat je vraagt is al es beantwoord in deze thread,i kheb zelf een heel toffe samenvatting geschreven :).
    Die plaats is een Forerunner installatie (Energy processing station lijkt me) in de gasatmosfeer van de gasreus Threshold (uit Halo). De Covenant hebben het kennelijk in gebruik als een fabriek ofzo. De Flood werd daar of onderzocht, of is pas ontdekt en ontsnapt....

14. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    The flood werd pas ontdekt in Halo 1 dus dat lijkt me sterk. Ik denk eerder dat ze daar werden onderzocht, maar waarom de naam Forerunner?

Maar de covenant wist niet waar de aarde was, waarom die prohet wel? En de Ark is toch een plaats waar je alleen alle Halo's kan activeren als een protocool is onderbroken.

Laatst bewerkt: 2 dec 2004
  15. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Kan er niet in de eerste post het hele verhaal worden uitgelegd. Want ik snap vrij weinig van het verhaal. Alleen
    Dat er meerdere planeten zijn die op adstand te activeren zijn.

16. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    de covenant wist de plaats van de aarde wel (beschreven in boek nummero :cool:

17. NLJohnny Cage

NLJohnny Cage Drunkn Munky

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk zelf dat die kaart gewoon oud is, en dat die, om het zo maar te zeggen "nooit wordt geupdate", ik denk niet dat er nog meer halo's zijn dan 7

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Op www.halo2.com kan je ook een sterrenkaart vinden met alle Halo's erop, daar staan ook namen bij, als je dat covenant alfabet erbij houdt kan je zien wat er allemaal staat.

edit:
    Ik heb het even geprintscreend:
    Om de een of ander mysterieuze reden staan er maar 6 halo's aangegeven (althans ik neem aan dat het halo's zijn, omdat er Forerunner symbolen bij staan en er eentje rood blinkt, ik denk dat dat de ontplofte halo is). zouden er dan maar 6 Halo's en 1 Ark zijn i.p.v. 7 Halo's en 1 Ark?

Laatst bewerkt: 2 dec 2004
  19. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat ff geprobeerd met dat alfabet maar ik kom er geen wijs uit :mad:

20. NLJohnny Cage

NLJohnny Cage Drunkn Munky

Leuk Bevonden:
    0
    waar ka ik die alfabet vinden ???

Deel Deze Pagina