1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo 2] Het verhaal en discussie [spoiler alert]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Orcrist, 9 nov 2004.

1. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    probeer het te vertalen aan de hand van gewone wapens. Of zoek in google. Dan kun je voor elk teken de juiste letter vinden.

@ Stealthviper, je hebt helemaal gelijk jongen ;)
    Trouwens vinden jullie ook niet dat Halo2 een leuk SPEL is? :+

Laatst bewerkt: 3 dec 2004
  2. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    tsja, ik update die eerste psot niet omdat ik die niet heb gepost deze keer..mijn eerste staat rond pagina 10 :)..ik zoek ff de samenvatting op...
    tadaa!
    hier is tie dan!. Post zoveel op pagina 15 met mijn samenvatting. *onaangepast*. De tool voor het vertalen van de covenant is te vinden op halo.bungie.org

Laatst bewerkt: 3 dec 2004
  3. gehummel

gehummel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mm hoeveel halo's gaan er nog komen als de MC in elke game er 1 aanpakt? + verdediging aarde

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    7 halo's 7x MC

5. gehummel

gehummel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bugie verklaarde toch eens dat ze niet enkel shooters van MC gingen maken maar ook andere games omtrent het halo-universum

6. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  7. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eens ff die 26 pagina's doorgelezen en ben erg gefascineerd door het verhaal. Ik zag Halo altijd als een redelijk standaard shooter en heb me nooit echt verdiept in het verhaal. Halo 1 heb ik ook niet zelf gehad maar Halo 2 heb ik wel. Ik heb de game uitgespeeld op normal en snapte er niet echt veel van. Ik ga dus maar is Halo 1 aanschaffen en ik denk er zelfs over om die 3 boeken voor 20€ te halen..Nu mijn vraag..Zijn die boeken Nederlands, dat leest wat makkelijker weg..

Zelf heb ik ook nog een paar vraagjes want ik ben niet helemaal wijs geworden uit dit verhaal van 26 pagina's..Wat denken jullie precies..En geen links of oude reacties graag, die heb ik al gelezen..

Hoe weten jullie zo zeker dat de Ark op de aarde ligt?
    Is Cortana een verrader?
    Is het waar dat de prophets naar een soort hemel gaan als ze Halo activeren of is dit een of ander slap fabeltje..
    Wel Ark verhaal uit de bijbel geloven jullie, of is er geen 1 waar. Er is het verhaal van de ark van noach maar ook de ark van verband (oid, verband=Covenant, ga maar na)

8. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    De boeken zijn in het Engels... Maar of Cortana een verrader is betwijfel ik ten zeerste. Maar in Halo 1 had je het level Two Betrayals, de eerste is duidelijk maar de tweede... Maar goed ik denk niet dat zij een verrader is.

9. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Boeken zijn Engels
    ark op aarde wordt gezegd volgens mij
    Cortana kan geen verrader zijn. ze is een AI en AI's zijn ALTIJD trouw aan hun creator
    dat is wat de prophets het volk (grunts etc.) laten geloven, het is een fabel
    gloof niet in de ark:p

10. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk het zeker niet.
    waarom doet ze anders alles met master chief samen

/edit: iemand een link naar het covanant alfabet

dus als ik het goed begrijp is dit it een soort bijbel verhaal gehaalt? :confused:

_0/

Laatst bewerkt: 5 dec 2004
  11. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk van wel..Ik zal het proberen uit te leggen.
    Eerst waren er de forerunner(mensen), je had de sterke en de zwakke. Om de zwakke de baas te blijven maakten de sterke forerunner de flood (de overvloed). De flood bleek echter te sterk en ze de sterke forerunner stopte ze daarin in de 7 Halo's. Mochten de flood ontsnappen, dan konden de forerunner de Halo's activeren in de Ark (Ark van Noach). Zo zouden alle levende wezens die als voedsel voor de Flood kunnen dienen sterven en zouden de flood dus onschadelijk zijn gemaakt. De vraag is echter of je in de Ark veilig bent. In het bijbelverhaal was dit wel het geval, hier werden alle dieren in de Ark gestopt om later weer opnieuw een leven te beginnen. Of dit ook kan met de Ark uit de Halo serie is niet bekend. Het wordt nergens genoemd en ik denk dus dat je daar dan ook niet veilig bent.

@ De reacties van iedereen. Bedankt. Zelf denk ik dat Cortana wel een verrader is, en die gravemind vertrouw ik al helemaal niet.

En nog even over die prophets, ze gaan dus niet naar de hemel als ze Halo activeren.

En Zal ik de boeken kopen..?Of is dat een beetje overdreven en echte fanboy merchandise..?

12. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    @ YunSung: de boeken zijn niet overdreven, en ook niet fanboy. het verhaal wordt er alleen amar beter door doordat je ook over de achtgergrond leert etc. kopen dus!

13. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    In het het boekje dat je extra bij de L.E. krijgt zegt Cortana dat ze geprogrameert is trouw te zijn aan de mensen, zij lijkt me dus geen verader.

14. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En halo 1, wat zal ik daarmee doen..

15. NLJohnny Cage

NLJohnny Cage Drunkn Munky

Leuk Bevonden:
    0
    Er klopt iets niet in de theorie van de arken waar je veilig in bent. De Prophets willen de holy jeurney maken, ze denken dat dat gebeurt als je de Halo's activeert,(wat eigenlijk alle levenden vormen kapot maakt) maar waarom naar de ark toe te gaan als ze weten dat je daar in veilig bent voor de Halo's, ofterwel daar de halo's activeren terwijl je dan veilig zouw zijn voor de holy journey, dan kunnen ze die toch niet houden als ze de halo's activeren in de Ark, dus het lijkt me allemaal een beetje onlogisch

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat ik mij nog steeds afvraag en waar ik na Halo 2 helaas nog steeds niet achter ben. Is de Covenant nou alleen een millitair verband? Of leven de niet-soldaten ook samen (dan bedoel ik bijvoorbeeld Covenant steden met grunts, elites, de hele mikmak)?
    Ik zal het maar even "burger-Covenant" noemen. Hoe denken jullie dat dat zit?

17. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    De Covenant is, zoals de naam al zegt, een verband van meerdere buitenaardse rassen. Ieder ras is al dan niet met geweld bij het verband gekomen. Ik geloof dat het na de ruzie tussen de Elite's en de Prophets tot een gigantisch leger is uitgegroeid.

EDIT: Ik lees net dat gedoe over de Arc enzow. Maar ik heb nooit de indruk gehad dat je in die Arc veilig bent. Het enige dat ik opgepikt heb qua info is dat het een manier is om alle Halo's van een afstand te activeren. Of zit ik nu weer fout?

Laatst bewerkt: 5 dec 2004
  18. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je ziet het fout, want dan klopt het bijbelse verhaal niet meer, en alles wijst het erop, dat het verhaal van Halo daar toch wel op is gebaseerd.

19. gehummel

gehummel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol dat zou nog eens stof spelen voor halo 3: je speelt arbiter in een revolt tegen de brutes. Op het einde worden de brutes onderworpen, maar hun haat tegen de elites smeult voort.

20. Roberius

Roberius Hero of Nazaroth

Leuk Bevonden:
    0
    Het punt is dat de conversatie tussen Cortana en Solipsis zich 2 jaar voor Halo: Combat Evolved afspeelt. Cortana kan daar nooit ouder dan een paar jaar zijn. Cortana is echter een 'intelligente AI', een AI die zelf dingen kan leren. Deze AI's hebben, in tegenstelling tot gewone AI's, een levensduur van ongeveer 7 jaar maar contact met een grote informatiebron zoals Halo's Control Room kan daar een heel stuk vanaf halen. Tegen het einde van het 'leven' van een AI gaat deze langzaam vervreemden om uiteindelijk helemaal te rampagen.
    Ik suggereer hier niet mee dat Cortana de mensheid verraden heeft maar hey: ze kijkt wel heel erg sneaky in dat allerlaatse shot dus ik houd vooralsnog alle mogelijkheden open.

Ik bedacht me laatst trouwens nog iets: hoe komt Cortana eigenlijk aan haar nieuwe skin? Ik heb First Strike nog niet gelezen (staat op m'n boekenplank... Laatst de box-set aangeschaft :p)
    Maar als het daar niet uitgelegd wordt vind ik het een beetje vreemd. Cortana heeft het uiterlijk van dr. Halsey gekregen dus hoe en waarom zou ze dan opeens een andere skin krijgen?

Deel Deze Pagina