1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo 2 Live] The Live! Experience [Deel 2]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Orcrist, 24 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch zal dat cheaten vaak meevallen, vaak loopt degene die in het begin bij het zwaard/rocket spawnt enorm uit voordat de anderen kills krijgen. Maar 30 is wel erg veel. In veel potjes heb je iemand die op 20 kills staat en de andere teamgenoten rond de 10. Je moet oppassen met mensen cheater noemen, al zal het vaak wel zo zijn.
    Dat probleem met de wapens heb ik ook wel eens, maar sommige potjes werkt het juist wel. Dan schiet ik iedereen met een shotgun zo neer.
    Vaak is mijn schild na een gevecht weer bijna opgeladen, voordat ik weer wordt aangevallen. Dan ga ik altijd dood alsof mijn hele schild nog weg is terwijl ik het balkje al zo goed als vol had zien lopen.

@ Greek Timmos, je overdrijft het wel een beetje. Het schild is goed uitgewerkt. Je bent bijna nooit 'plotseling' dood. Door de radar weet je dat er iemand aankomt. Als je beschoten wordt kun je vaak een gang inrennen en een granaat neergooien zodat het gevecht weer gelijk getrokken wordt.
    Sommige levels hebben inderdaad slechte respawnpoints, maar zelfs dan heb je verschillende mogelijke spawns. Je kunt hoogstens gekilled worden door een sniper die jou van afstand ziet lopen. Dat is meestal niet eens bewust spawn killen.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hij had gewoon 2x Plasma Rifle maar de 30 kill is niet echt het probleem. Zijn Rifles schoten zo snel als Brute Plasma Rifles maar leken niet overhit te raken. Maar wat het meeste opviel is dat hij gewoon steeds minden in de gevechten zat en er vlogen steeds granaten. Dan moet je gewoon een paar keer dood gaan 1 keer was gewoon onmogelijk. Zijn teammaten liepen er ook rond en die hadden tussen de 10 en 20 deaths en dan wil hij zeggen dat hij steeds niet geraakt werd.

3. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat moet wel een cheat geweest zijn ja. De 30 kills is nog niet zo verdacht, maar die ene keer dood is dat zeker wel. Welke van de cheats zal dat geweest zijn? Dummy?

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik weet het niet. Ik was vanmorgen bij een vriend en die moest in een H2H game tegenn iemand van lvl34 (hoogste lvl). Eerst stond de vriend met 5-0 voor en daarna stond de tegenstander steeds stil en toen was de vriend ineens dood. En zo ging dat door tot 5-10. Ik weet dus niet hoe ze het precies doen maar het is wel slecht dat het zo kan op L!ve. Ze zouden je gewoon moeten disconnecten als je verbinding weg valt of als je ping te hoog wordt. Niet eerst nog 30-45 seconden geven om de verbinding te herstellen want dan vraag je gewoon om cheaters.

5. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een dummy cheat geweest. Die hersteltijd is er niet voor niks. Zonder deze zou in een game vaak iemand eruit vliegen omdat de verbinding even wegvalt. Dan begint iedereen weer daar over te zeiken.
    Ik denk dat ze het zo moeten laten en eens op zoek moeten naar het probleem in de software. En natuurlijk de mensen blijven bannen totdat ze snappen dat cheaten niet kan op Live.

6. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Big team battle is gewoon het vetst. Alleen moet wel iedereen sociaal blijven en niet gaan cheaten dat is echt flauw. Zeker als iedereen op de zelfde ranking zit en er is een persoon die ierdereen neermaait en zelf niet doodgaat.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Maar waarom dan 30-45 seconde ? Doe dan gewoon 5 seconden. Je moet er gewoon zelf voor zorgen dat je verbinding goed is. Als je net als de meeste Amerikanen maar $5 p/m voor je verbinding wil betalen vind ik dat ok maar zorg dan dat ze niet op L!ve kunnen. De hersteltijd is gewoon te lang. Ik ken geen enkele game die zo een lange tijd heeft. Bij PC games knallen ze je meteen eruit. Heb je pech moet je maar een fatsoenlijke kabel aanschaffen of een fatsoenlijke maatschappij. Wat ik bedoel is dat als je maar 5 seconde hebt wat lang genoeg is om een verbinding 'die even wegvalt' te herstellen meer als genoeg is. Dan is de tijd om te cheaten te kort en zullen ook veel minder het doen.

8. HaVoK NL

HaVoK NL w00t!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek nog mensen die vaak Halo 2 spelen. In mijn clan zijn er helaas nauwelijks mensen die het spelen... waardoor we vaak maar met zijn tweeen online zijn en dus met vreemden in een team moeten spelen.

Als je interesse hebt, voeg mijn GT dan toe aan je Friends List. Goede, gezellige teamspelers kunnen rekenen op een claninvite.

We spelen overigens het meest team-based games zoals team slayer, team skirmish of big team battle. De voorkeur gaat echter uit naar kleinere games (teams van 4 man) omdat je dan een beetje op elkaar in kunt spelen en communicatie nog enigzins mogelijk is.

LET OP: SVP alleen reageren als je een serieuze teamspeler bent! Egotrippers, asocialen en blije kinderen hoeven niet te reageren. De voorkeur gaat uit naar volwassen spelers.

9. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben volwassen (nou ja 20), maar speel wel als een blij kind. _O_ :D
    havok NL is je tag..., volgens mij staat die al in me friendlist :cool:
    wil wel us een potje spelen hoor *)
    MAAR dan moet dat #%$#%&*&#$%* internet het bij ons thuis wel weer ff doen !!!

/edit voor hier onder om toch een beetje on-topic te blijven *)
    matchmaking is gewoon ook mislukt al geven ze het niet toe...
    maar de customgames vind ik wel kicke opzich...
    al moet je het niet te serieus willen, je moet de lol er wel van in blijven zien.

Laatst bewerkt: 1 feb 2005
  10. Kronos

Kronos Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Halo 2 wordt te snel saai en is te frustrerend.

Matchmaking is in mijn ogen een mislukt experiment. Als je wilt spelen kom je 9 van de 10 keer terecht op een amerikaanse server. Op een amerikaanse server kan je werkellijk helemaal niks. Alle kogels komen te laat aan, je kan niet (snel genoeg) locken met het zwaard en shotgun is zoo traag als ik weet niet wat. Dit is een van de redenen dat ik halo niet meer speel.

Maar ook het spel opzich is saai. Als je iemand probeert te killen in de rug met een SMG, draait hij zich om en schiet je in een klap neer. De spawns van de wapens zijn bij sommige levels gewoon niet eerlijk verdeeld.

Door deze redenen ben ik weer 'oude spellen' gaan spelen. Momenteel speel ik RB6:BA omdat hier de clanmatches 20x leuker zijn. Ook unreal championship op zijn tijd is leuk. Geen halo 2 meer voor mij! ;)

Oordeel= in de eerste week dat halo 2 uit was had ik het spel een 9 gegeven maar nou gezakt naar een 3...

11. dendemen

dendemen wasted'nwounded

Leuk Bevonden:
    0
    Ik respecteer je mening maar ben het grotendeels niet met je eens.
    Alhoewel je gelijk hebt wat betreft het server probleem.
    Je gaat toch niet iemand in de rug aanvallen met een smg, of je moet zo dicht bij em zijn dat je em er een knal voor z'n harses mee kan geven. Die persoon ziet je niet, dus kun je ook op zoek naar een beter wapen voordat je em confronteerd. Ik vind halo2 alleen maar meer diepgang krijgen nu ik het wat langer speel, zeker nu ik de maps en jumps een beetje door krijg. Mijn advies, leer de maps, jump-shortcuts, hotspots, routes en ga niet als een halve zool rondlopen met een SMG op zoek naar iemand die je in z'n rug kunt knallen. Dan krijgt halo2 echt wel meer diepgang als rb6.

12. Kronos

Kronos Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat klopt zeker, maar soms heb je echt het gevoel dat je iemand helemaal lijp schiet, maar niet dood gaat. Op dat moment komen de frustraties weer naar boven.

Nee, ik weet heuswel welke combo's er zijn, die combo's met pistolen en plasma guns bijvoorbeeld. Ik zoek alleen niet om me er helemaal er in te verdiepen terwijl ik op RB6:BA leuke matches kan spelen... :D

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Denk het niet.

Halo 2 heeft gewoon het probleem dat het team de de beste wapens als eerste pakt ook wint. Zo gaat dat nu eenmaal. Soms speel je tegen echte n00bs maar met de goede wapens zijn het nog goede tegenstanders. Als je dan ook eenmaal die wapens afpakt sta je ineens 20 punten voor :confused:

Spellen zoals RB6 en Ghost Recon hebben veel meer diepgang maar minder actie. Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat. Ik speel nu veel meer Ghost Recon omdat ik gewoon een hekel aan die schilden heb. Halo2 speel ik steeds minder. Alleen nog met de clan en soms met Amras en Jozo.

@Havak: hoeveel man heb je in je clan ? Misschien (als jullie een beetje goed zijn) kunnen jullie allemaal onze clan joinen. Het is wel een NL only clan. Elke dag zijn er wel 10-20 man uit de clan online dus je hebt altijd iemand om mee te spelen.

14. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoelang het gemiddeld duurt om een verbinding opnieuw op te zetten. Dus over die tijd kan ik niks zeggen. Dat je zelf voor de verbinding moet zorgen is vanzelfsprekend. Ik dacht trouwens dat je alleen toegelaten werd op Live als je verbinding goed genoeg is? Dat werd mij ten minste verteld toen ik op Live wilde komen met ADSL Light (voordat die een paar keer versneld werd).
    Maar je hebt gelijk, als het in die 5 seconden kan. Meteen de tijd terugzetten naar 5 seconden. Al kan ik je wel geruststellen, de afgelopen 2 weken heb ik maar 2x een game gespeeld tegen cheaters. Nog wel op dezelfde avond (misschien waren het zelfs dezelfde spelers)

Iedereen die over de matchmaking zit te zeiken. Spelen jullie 100 keer achter elkaar hetzelfde level? Ik denk dat Bungie de playlist weer aangepast heeft, want nu kom ik bijvoorbeeld Burial Mounds al een tijd niet meer tegen. Maar Zanzibar opeens een stuk vaker. Zouden ze echt naar ons luisteren? :eek:

Een amerikaanse server? De beste verbinding wordt aangewezen als host, dus als een amerikaan de host is heeft die de beste verbinding. Meestal is de snelheid ook goed hoor. Af en toe gaat het wat langzamer, maar als het je maar niet lukt om de shotgun en het zwaard te gebruiken moet je je eens afvragen of het niet aan de skills ligt.
    Een tip, gooi die SMG meteen weg of pak er een 2e wapen bij. Als je met een SMG naar iemand toe rent ben je dom. Dat wapen is gewoon slecht. Eerst zorgen dat je iets goeds in handen hebt en dan pas op zoek naar kills.

Als je Halo 2 niet goed hoeft Halo 2 niet slecht te zijn. Door die schilden is het niet realistisch, klopt. Het is meer actie gericht dan de meeste shooters. Zoals Dayne ook zegt, speel dan GR 2 of RB6.

@ Havok, mij mag je ook toevoegen. Ben nog niet volwassen (17) ;), maar altijd serieus aan het spelen.

15. Kronos

Kronos Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja nou ligt het zeker aan mijn skills. Ik heb het spel bij een maat liggen, dus ik heb halo 2 al 2 maanden niet gespeeld (denk ik). Maar dan nog. Lag is zo bepalend in dit spel.

Verder kan ik er niet meer over zeggen, aangezien ik nou een noob ben op
    Halo2. *)

16. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde je niet echt aanvallen O-) , maar vooral met het zwaard is timing echt belangrijk. Al denk je op het moment te drukken dat het rondje rood wordt, dan kan de ander nog net eerder zijn. Dat gebeurt mij ook vaak genoeg, of jij of de tegenstander draaien op het laatste moment een beetje zodat je er langs slaat. (half-lock).
    Ik kan niet ontkennen dat er geen lag is, maar veel 'lag' kun je met andere dingen verklaren. Ik heb zelf RB6 ook even gespeeld, maar ik kreeg daar bijna geen kill te pakken. Ook al begon ik eerder te schieten... Ik ben gewoon een n00b in RB6. Veel oefenen en de levels kennen, dan wordt het al een stuk leuker.

17. Kronos

Kronos Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nou ik dacht dat ze alleen keken naar je download snelhied. Bij sommige is de upload snelheid erg weinig waardoor je erg veel voordeel hebt.

19. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe werkt dat dan? Hoe hoger hoe beter toch?

20. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die finale was ik net al aan het kijken :) Ik heb BA zelf ook een tijdje gespeeld, maar dat is weer niks voor mij. Veel te veel kijken, terugwandelen etc. Ik houd van wat meer actie. Maar heel af en toe pak ik BA nog wel eens op.
    Dood = dood vond ik ook irritant. Omdat ik het niet veel speel ga ik veel te snel dood, en dan kan ik weer wachten tot de ronde af is |:-

@ Glue, Hoe hoger je uploadsnelheid hoe beter. Dan kunnen er meer pakketjes data verstuurd worden zodat het spel vloeiend blijft lopen.
    Als je een lage uploadsnelheid hebt worden jouw gegevens te langzaam verwerkt zodat de anderen niet zien wat jij doet, ze zien jou 'rondspringen'. Hierdoor ben je bijna niet te raken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina