[Halo 2 Live] The Live! Experience

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Orcrist, 9 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here, vind het ook niks om met nederlanders te spelen, uitzonderingen daar gelaten

    Reageer meestal ook niet als er iemand vraagt of er nederlanders in de game zitten, maar blijf stug engels praten _0/

    2 sic, ik denk dat hier meer teamplay nodig is dan in Wolfie

    bijvoorbeeld CTF, je moet dus echt goede tactieken en erg goed samenspelen wil je op buriel (of zoiets) Mountains wilt winnen, in wolfie kon je als je goed was een heel team omleggen, goede granaat en goede shot en je was er
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2004
  2. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Kan iemand een duidelijke samenvatting geven over wat de mogelijkheden nou eigenlijk zijn over XBL (normale potjes, potjes waar je experience voor krijg, major/minor clanmatch). Hoe werkt dit eigenlijk. Vooral van die ranked potjes begrijp ik vrij weinig, je wordt gewoon tussen een team vol onbekenden gezet en dan moet je daar maar mee zien te winne :confused:?? Schiet lekker op als je in een team vol fransen zit. Ook word je zomaar in een bepaalde map gegooid :confused::confused:.
    Opheldering graag :)
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zat net in een potje vol Aziaten. Geen touw aan vast te knopen:D
    Soms wordt je in een game gegooid met een type die je nog nooit gespeeld hebt en dan maar zien uit te vinden wat je moet doen.

    @schijterwt:
    Je kan een party joinen (op een invite of vanuit friendlist) en dan kan partyleader zelf gametype en map en dergelijke bepalen. Je kan ook een custom game doen en dan is het afwachten waar je in komt. Over het algemeen zitten de levels wel redelijk dicht bij elkaar en hoe hoger je komt, hoe meer teamverband er ontstaat (persoonlijke ervaring). Bij Training Ground kan je lekker oefenen, bij andere potjes worden je statistieken bijgehouden en kan je level up gaan als je goed speelt.
     
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Custom game is niet matchen. Dat is gewoon een (unranked) spelletje spelen met je party. Zeker handig als de party groter wordt dan vijf (bij mij de max dat ik aan matchmaking mag meedoen :confused:, weet niet waarom dat niet kna met 8 :confused:).
     
  5. Nielsje_8

    Nielsje_8 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Cole Trickle

    Ik denk dat dat komt omdat je upload niet hoog genoeg is voor acht man, but correct me if I'm wrong.
     
  6. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Zou niet moeten, als het goed is kiest de game degene met de snelste verbinding. Bovendien heb ik 1 mbit upload, wat redelijk zou moeten werken. Met 16 man een custom game spelen levert ook geen/weinig lag op....
     
  7. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk eens goed na waarom je met matchmaking maar max. 8 personen kan hosten?.. (niet beledigd bedoeld)

    A: Omdat het spel maar maximaal 16 spelers ondersteund en matchmaking is rated dus word er gezocht naar 8 andere spelers is dus 16 man in totaal. Anders hadden ze net zo goed custum game ook rated kunnen doen toch?
     
  8. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Die hele L!VE experience vind ik echt niet zo denderend bij Halo2.
    Ten eerste die klote timer!! Zijn niet veel spellen die langer duren dan 15 minuten.
    Bij Halo 1 had je soms CTF battles in Blood Gulch die 2 uur duurden, dat was pas spannend!
    En dan dat hele match systeem, soms speel ik wel 5 X oddball achter elkaar in een of ander poepwereld terwijl ik wil slayer of CTF wil doen in Zanzibar of een andere coole map. En dan heb je een keer geluk en heb je leuke tegenstander/leuke map/leuke teamgenoten word je het volgende rondje weer bij andere ingedeeld, wat een onzin.
    Bom Assault (of hoe het ook heet) vind ik wel ok, vereist tenminste een beetje tactiek.
    En dan die rocketlauncher, autolock is leuk in singleplayer, maar in multiplayer is het toch veel leuker om een beetje skill te ontwikkelen wanneer je moet schieten om een voertuig te raken. Snipen is veel te makkelijk geworden vind ik, iedere noob kan je nu een headshot geven.
    Och ja ik hoop dat er nog een of andere patch uitkomt zodat het mogelijk is games joinen die jij wil, maar ik vrees het ergste...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2004
  9. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    O.K voor de duidelijkheid (was ik dat al niet) kan 8 dus NIET! 5 was de max bij mij en zoals je zelf aangeeft vind ik dat raar, want je speelt met big-team met zijn zestienen.

    /edit hoe het zit met clanmatches weet ik niet, heb deze nog niet gedaan.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2004
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind het ook raar dat een party 5 mensen kan bevatten, want later worden 3 andere mensen in je team erbij gezet om aan de 8 te komen.
     
  11. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Was dit na of voor de update? Want gisteren avond waren we maar met zijn 4en dus weet niet of het misschien daar aanligt, maar ik heb wel voor de update voor 8 man gehost bij custom game en dan bij matchmaking Big-Team gespeeld tegen acht andere spelers en dat wou gewoon. Met clanmatches lukte het ook met dezelfde spelers dus ook 8 man. Ik heb tevens ook 1 mbit upload en het kan gewoon...
     
  12. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien heeft het toch iets met de update te maken? Want het zoeken gaat nu wel sneller..Dus op deze manier met kleiner groepjes komen er meer mensen sneller aan bod. Ik gok ook maar wat :confused:
     
  13. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor en na de update. Voor de update begon het systeem al te stotteren bij 4, gisteren bij vijf. Zit dus wel een opgaande lijn in ;). Zal vanavond eens speuren op het bungie forum om te kijken of dit inderdaad door meerderen of alleen door mij wordt ervaren.

    Persoonlijk vind ik het ook niet echt erg. 4-4 vind ik leuker (en overzichtelijker) dan 8-8. Op de kleinere mappen vind ik dat een beetje chaotisch.
     
  14. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat stotteren heb je dat alleen bij matchmaking of ook bij custom game?

    Ik vind persoonlijk 4-4 tot 6-6 ook het fijnst. 8-8 vind ik vaak ook wat minder en de teamplay word dan ook minder. Vooral als er mensen in je team zitten die je niet kent.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2004
  15. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad alleen bij matchmaking. Stap dus dan maar over op custom game (ook leuk, alleen met friends liven :)). De standaard uitdrukking is dan "Party too big for gametype" of iets.

    Vind ook niet alle gametypes leuk die in matchmaking worden aangeboden (die met meerdere vlaggetjes vind ik niks en nog een paar zijn imo tja ... )
     
  16. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja bij matchmaking word de verbinding van alle spelers zo min of meer verdeeld dus soms speelt het geweldig en soms helemaal niet er is dan te veel lag. Ik vind het jammer dat custom game niet rated is zoals bij elk ander Xbox live spel maar ik vind het nog erger dat je niet public kan hosten...want het is toch non-rated dus wat maakt het uit voor wie je host,toch?
     
  17. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Maar hoe zit het dan met potjes die wel mee tellen voor je level????
    Wordt je dan gewoon in een willekeurige map gepleurd met een willekeurige gamemode??? Hoe fucked is dat :confused::confused::confused: Dat werkt bij splinter cell dan echt veel beter (gewoon zelf bepalen met wie je speelt, welke map, en welke mode).
    En als je dan in een party zit met 3 man. Wordt je dan in een of ander team met onbekenden gezet (idiote fransen bijvoorbeeld) of speel je dan een 3 vs 3 potje?
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Damn speel slecht vandaag.
    Echt irritand. Sla je iemand 10x, is ie nog niet dood. Zelf ben je met klap (geen zwaard) dood. Loop je een uur op iemand te knallen, is ie nog niet dood, zelf ben je na een paar seconden dood. Lijkt wel oneerlijk soms.

    Meeste irritante is nog wel dat je niet kan joinen bij matchmaking. Altijd als ik een invite krijg ben ik met een potje bezig, waarna ik later het andere potje niet meer kan joinen. Grrr.
     
  19. I don't know

    I don't know blablabla

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Kort samenvattend:

    Zo goed als iedereen vind Halo 2 op LIVE! dus tegenvallen.
    Niet het spel zelf, maar meer de LIVE (on)mogelijkheden die ze bieden...

    Ik had dit niet verwacht eerlijk gezegt. Kijk, perfect zal het allemaal nooit worden, met geeneen spel, maar ik ben het met de meeste hier eens dat je teveel 'foutjes' tegenkomt met Halo 2 online.
     
  20. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Slechte conclusie, weet niet van wie je die hebt :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina