Halo 2 VS Killzone

Discussie in 'Algemeen' gestart door Clean Up, 1 okt 2004.

1. XeoN

XeoN Guest

Damn, dat slaat nergens op.
    Zelfs op XBC is halo leuk om te doen.
    Heb jij ooit weleens de MP gedaan online?

2. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Misschien dat de singleplayer wat verfrissender is, maar Halo's verhaal, Halo's grafisch, halo's besturing, Halo's AI en vooral Halo's (online) multiplayer zullen naar alle waarschijnlijkheid stukken beter worden dan dat van Killzone.

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Whaha; Halo 2 niet gemaakt voor het online gedeelte. Kerel, kom onder die rots vandaan en besef ook meteen dat Halo meedeed met de WCG. Hét MP event van het jaar. Besef ook meteen dat Halo 2 het parade paardje van Xbox Live moet worden, en trek dan je conclusies. Halo 2 heeft 2 dingen te vervullen:
    1. Een geweldige SP neer zetten zodat de mensen zonder Live het ook een parel vinden.
    2. De beste MP bij een FPS ooit neerzetten, zodat dít voortaan de nieuwe standaard wordt.

4. fetEX

fetEX Guest

hoef ik niks over te zeggen
    halo 2!!! _O_ _O_ _O_

5. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    idd halo 2 > killzone, daar zijn geen argumenten voor nodig

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Halo1 en Halo2 is gewoon gemaakt voor SP. Alleen al omdat >90% van de tijd daaraan besteed is. Dat MP leuk gevonden en veel gespeeld wordt zal wel maar Halo1 en Halo2 blijven gewoon SP games.....als je dat niet begrijpt tja dan ben je gewoon dom :confused:

7. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    dan ben ik dom. Maar volgens mij was er zeker 1 jaar van de productie aan de multiplayer besteed, en dat is toch 77 % voor de singleplayer, hoewel ik erbij blijf dat Halo 2 vooral gemaakt is voor link party's, voor splitcsreen en natuurlijk, xbox live :)

btw, ik vertrouw IGN

klik

Laatst bewerkt: 31 okt 2004
  8. Hi...

Hi... Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Euh.. Bungie heeft net zoveel aandacht besteed aan de multiplayer als aan de singleplayer hoor! Ik snap echt niet waar je het idee vandaan haalt dat Halo 2 vooral een SP game is?

Als ik jou was zou ik die Halo 2 Multiplayer Featurette maar eens bekijken en dan zul je zelf wel zien dat ze héél veel verwachten van de MP!

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dude; je kan nu wel je onzin blijven herhalen, maar dat maakt het niet opeens waar.

10. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zat er al aan te komen natuurlijk. Een FPS en de PS2 gaan voor geen meter samen en als je dan hoort dat dit de Halo van die console moet worden.. dan moet je nog altijd eerst een geschikte console hebben. De besturing zal wel crap zijn, de framedrops, de slechtere graphics en niet te vergeten het slechtere online systeem. Nee, deze game zou Halo nooit kunnen evenaren. Laat staan Halo2:p.

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dat FPS games niet op de PS2 samengaan is natuurlijk complete onzin. Killzone mag dan uiteindelijk niet een killergame zijn geworden (volgens IGN tenminste), maar het is volgens de review nog wel gewoon een goede game. Niet meer niet minder. Onze eigen Guerrilla heeft gewoon iets moois neergezet en hopenlijk nemen ze de kritiek ter harte om er van te leren en nog betere games te gaan maken.

Eindconclusie van de IGN review:

12. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus gast, gooi er voor de grap eens wat argumenten in. Halo is waarschijnlijk een geweldige SP game maar Halo 2 dient ook en maybe nog wel meer om Xbox L!ve te vertegenwoordigen.
    Maarja ik ben toch dom dus waarschijnlijk is die hele MP gewoon een bijkomstigheid zoals je al eerder zei.

Damn wie is er hier de dumbass

13. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Doe allebei ff niet zo zielig...

14. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien is het wel omdat Halo 2's multiplayer niet meer tijd nodig had om zich te ontwikkelen tot een goede multiplayer.
    Kijk, je kan wel gaan blaten waar een game voor gemaakt etc. maar het gaat erom welke game in zijn GEHEEL het beste uitpakt. Halo of Killzone
    Als je dan toch over SP en MP moet gaan zeuren, de SP van Halo 2 HAD gewoon die 90% nodig. Denk aan het ontwikkelen van omgevingen, scrappen, verhaal in het spel verwerken, balans vinden en oppoetsen.
    voor MP in een game is niet zoveel tijd nodig.
    De game types als DM TDM en CTF etc. zijn al uitgevonden, de omgevingen en modellen zijn ontwikkeld door het SP team dus je hoefd alleen maps te maken een balans te vinden, oppoetsen en je hebt een stevige MP. Dan wil die 10% helemaal niet zeggen dat Halo 2 een kleine multi-player heeft. Het is de grootste onder de console online games

15. VinZ

VinZ Guest

Ik heb ook die PU DVD van Killzone gezien, en het zag er (voor de PS2) wel leuk uit, maar dan nog kan het niet op tegen Xbox graphics. Verder vind ik het gewoon dom dat je in een promo-DVD clips laat zien met framedrops :confused: Ik bedoel, als er framedrops in je spel zitten, laat het dan in godsnaam niet zien in je reclame filmpjes :confused: :confused: Ik denk dan ook dat Killzone niet meer dan een average shooter zal worden. Aardig, maar niet meer dan dat. De reload-animaties zagen er trouwens wel zeer vet uit.

16. Xilvero

Xilvero Flaming Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2 natuurlijk!
    (wat een vraag op een XboxForum)
    Ik heb Killzone zelf gespeeld, en de besturing was hopeloos, de wapens schoten... 'raar'.
    Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar het heeft me iig niet positiever erover gemaakt.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Komt gewoon omdat de meeste personen die hier posten te dom zijn om te begrijpen wat is type.

Vergeleken met andere games die alleen op multiplayer berusten is Halo2 maar klein. Iedereen vond Halo1 gewelidig maar niet om de multiplayer. Nu ineens is Halo2 geweldig door de MP. Dit is gewoon bullshiut. Halo2 is gewoon geweldig door SP en de MP is gewoon een leuke bijkomstigheid. Verder is het ook waarschijnlijk het enigste spel wat ongeveer online gespeeld word op XBL dus jah daar kun je ook geen conclusies uit trekken. MP zal wel leuk worden en ik zal het zeker ook spelen (heb ik btw al gedaan op PU awards) maar het is zeker geen vetpot. Als Halo2 alleen MP zou hebben was het gewoon een bout game. Halo2 is net als Halo1 gewoon zo geweldig door de SP met de MP als leuke bijkomstigheid om de replay waarde te verlengen...

18. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet waar jij al deze wijsheden vandaan haalt, maar Halo is juist zo populair geworden door z'n multiplayer. Single-player was goed maar herhalend. Multiplayer was perfect en wordt nu nog ziekelijk veel gespeeld. En de multiplayer is zeker geen "bijkomstigheid". Zonder online multiplayer zou Halo 2 niets zijn.

19. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk juist dat Halo zo populair was geworden door de co-op niet zo zeer de multi-play.
    Niet iedereen kan namelijk system-linken ;)
    Daarin tegen word Halo 2 natuurlijk de Live game voor de xbox.

20. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Ik persoonlijk ben naar Halo 2 gaan uitkijken omdat ik de Co-Op mode van Halo 1 helemaal geweldig vond, het speelde bij beter dan Muis en Keyboard en het idee dat je met z'n 16e elkaar het leven zuur kan maken via Live heeft mij de draai gegeven.
    Dus jah, ik wil Halo 2 vanwegen de geweldige multiplayer
    Jij hebt de Halo 2 Mp nog helemaal niet gespeeld.
    Alleen Zanzibar, daar zou ik geen conclusies uit gaan trekken.
    Je "Wat als er geen Sp in Halo 2 zou zitten" benadering is gewoon weg overbodig, SP en MP vormen DE Xbox game van het jaar, wat je voorkeur is moet je lekker voor jezelf houden en niet doen alsof iedereen daar maar voor gaat, het is duideleijk dat weinig mensen je gelijk geven ! PUNT !

Deel Deze Pagina