1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo 2] Weapons and tactics

Discussie in 'Algemeen' gestart door Orcrist, 9 nov 2004.

  1. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    de pistol in HALO 1 hoefde je volgens mij niet steeds opnieuw te schieten.
    je kon de trigger ook gewoon ingedrukt houden.
     
  2. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Maak je maar geen zorgen, met Halo 1 LANde ik ook al wat af. Maar je kon in Halo 1 inderdaad de trigger ingedrukt houden. De aim dan op het hoofd houden is dan ook niet moeilijk.
    In het begin speelde ik alleen maar met die automatische wapens. En dan moet je even wennen dat je nu bij ieder schot je trigger in moet knijpen.
    Kun je met de pistol eigenlijk headshots maken? Zover ik weet gaat dat alleen met de sniper.
     
  3. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    tsja je kunt altijd beter op het hoofd schieten dan op het lichaam.:)
     
  4. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt logisch, maar maakt het ook echt wat uit in Halo 2? Ik hoorde van sommige op Live dat het geen verschil maakte.
     
  5. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk het wel.
    waarom zouden ze het eruit halen, als het al in halo 1 zat??
     
  6. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    hmm ik zal strax wel ff kijken :)...Maar die pistol als je die dual hebt, dat is Machtig jongen :cool: je hebt echt binnen een paar seconden al je minutie weg 8) als je het snel kan heb je je tegenstander echt zo dood..echt vet wapentje, alleen wat ik niet snap, iedereen vindt die SMG zo goed, nou ik vind het echt het meest lompe en ondodelijke wapen :confused: geef mij maar dan 2 pistooltjes :cool: 'k weet zeker dat jij dan sneller dood bent dan ik...
     
  7. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij HALO 1 was het idd 3 pistol headshots en je had een kill, maar gelukkig hebben ze die pistols een stuk slechter gemaakt, want ik vond het nogal kote dat zo´n klein pistooltje sterker is dan een rifle.
     
  8. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat smg + pistol het beste is...
    Ook vaak smg + plasma rifle...

    Durf vaak ook weinig te expirementeren omdat ik dan bang ben een game te verliezen... :) of in ieder geval nog lager te eindigen ....
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Laatst bewerkt: 1 dec 2004
  10. KingSeth

    KingSeth Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan niet...

    Als je dualwielding hebt kun je wel melee-attack doen... is vaak beter dan met een gun schieten. Vooral als je iemand in de rug kijkt. Als je dat hebt ALTIJD melee doen zelfs al heb je nog zo'n goede combinatie guns... met de melee is iemand gelijk dood.

    Tips in de levels:

    Zorg ALTIJD in teamspelen dat je de sterkste wapens pakt voordat de rest dat doet. Rocketlaunchers, zwaard, shotgun en sniper rifles zijn zwaar dodelijk. PAK die dus als eerste.

    Buk zoveel mogelijk als je in een "ambush" positie bent... je tegenstander is dood voordat hij het doorheeft.

    Mik zoveel mogelijk op het hoofd ( geldt voor vrijwel alle FPS ).

    In Zanzibar kun je voorkomen dat je aan de kant van het hek boven gesniped wordt in de open ruimtes... je kunt namelijk de luiken dichtmeppen. Das lullig als je tegenstander staat te snipen.

    Ook in Zanzibar: CTF? ren als de sodemieter met de vlag naar het hek... gooi hem daar doorheen. Doordat het hek dicht is moet de tegenstander omlopen. De kans is groter dat je een CTF winnend afsluit als de vlag het pand verlaten heeft dan dat hij in het midden ligt.

    Gooi ( als dat nog kan ) voordat je doodgaat nog even een granaatje zo dicht mogelijk bij je ( waarschijnlijke ) sterfplek... vaak neem je een van je bewonderaars nog mee ook }:]

    Veel vinden MidShip een shitlevel... vooral als je territories moet verdedigen. De meeste gevechten vinden voor het midden plaats... focus daarom op de bovenste territories en pak het midden als bonus.
     
  11. KingSeth

    KingSeth Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Andere tip: Als je twee punten achterstaat en je hebt de bom in rapid-assault en je hebt de eerste keer een positieve kans van slagen zorg dan dat EEN van je teamleden alvast bij de respawn-plaats is. Als je deze tactiek volhoudt kun je zelfs als je met een 2-0 achterstand de "sudden death" in gaat de kans om te winnen of gelijk te spelen.

    Als je de vlag hebt in een bepaald level en je zit in sudden death en hebt perse een warthog nodig, maar die is door omstandigheden naar de pleures geschoten, wacht dan bukkend op plaatsen die voor het oog niet altijd zichtbaar zijn. Hulp van teammates is natuurlijk ook niet verkeerd.

    Ga nooit in een warthog zitten met meer dan 2 man. tenzij je weet dat je net een of twee van het andere team hebt afgeschoten ( waarvan 1 met rocktelauncher ). Je bent een schietschijf voor hen en een triple kill is dan zo gemaakt. erg vervelend als je de vlag hebt en je moet 10 seconden wachten om te respawnen met drie man tegelijk.

    Het valt me op dat ik persoonlijk zelden dual-wielding gebruik... komt omdat de meeste single-wapens heel sterk zijn EN je hebt de snelle beschikking over het andere wapen c.q. granaten. Vooral plasmagranaten komen ongeveer neer waar ze neervallen... erg leuk als je goed in mikken bent en je tegenstander krijgt er een aan zijn lazer.
     
  12. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de meeste tips ben ik het eens. Alleen die dual-wielding... Ik gebruik hem juist bijna altijd voor close combat. Alleen de shotgun en sword zijn als enkel wapen goed te gebruiken. Maar daarvan liggen er niet veel in het level.
    Het hangt ook een beetje van de tegenstander af. Speel je in teams, dan heb ik soms liever een granaat die een groepje uit kan schakelen of in ieder geval verzwakken. Maar als iedereen voor zichzelf rondrent heb ik liever een dual wield om iedereen die ik tegenkom snel uit te schakelen. Probeer plasma pistol maar eens in combo met de smg of pistol, of dual plasma rifle. Kom je iemand met zwaard of shotgun tegen, achteruit blijven lopen. Dan heeft de ander geen kans.
     
  13. KingSeth

    KingSeth Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het ook niet mee eens.

    ten eerste heb je nog een paar wapens die sterk zijn zoals bijvoorbeeld de rocketlauncher, de alien-versie van de sniperrifle, de sniperrifle zelf en zelfs de assault-rifle is heftige shit als je hem goed kunt gebruiken.

    Daarnaast kun je makkelijk omswitchen. Dus heb je een zwaard en je wordt gedwongen om lange afstand te gaan doen dan kun je nog met een rifle of met de launcher te keer en granaten houden de meesten ook nog wel op een afstand.

    In teams vind ik het wel aan te raden om verschillende stijlen te gebruiken maar ik merk bij de meesten in mijn team dat die het single-handed doen...

    Doe je wel dual-wield dan zou ik kiezen voor 2x plasma rifle, 2x handgun of handgun in combinatie van een SMG. Ik vind de SMG overigens maar een kutwapen en de grote teleurstelling in HALO II. :mad:

    Greetz Seth
     
  14. Method man

    Method man Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    De ultieme killer combo.
    smg en gewoon pistool.
    dat is de beste combo.
     
  15. Neveler

    Neveler 123

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit nu op level 11, en ik speel meestal ook wel tegen lvl 12/13/14 gasten..
    de meeste van hun gebruiken een SMG en een plasma rifle :)
     
  16. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    De sterke wapens die je gebruikt zijn allemaal voor de long range behalve de assault rifle. Dan moet ik je gelijk geven dat je beter een wapen kunt gebruiken. Maar speel je close combat, dan ga ik toch zeker voor dual wield (op het zwaard en de shotgun na).
    Na vandaag raak ik de SMG ook zo min mogelijk meer aan. Ik heb net met een paar vrienden offline multiplayer gedaan, en heb voor de lol alleen met pistol geschoten. Vanaf nu is mijn killercombo de plasma gun en de pistol. Zo lekker ging dat. Heb je die combo wel eens geprobeerd? plasma gun overchargen en loslaten, daarna is een headshot met de pistol genoeg. Dus 2 schoten, 1 kil van afstand. Afhankelijk van hoe goed je overweg kan met de pistol kan het zelfs van een redelijke afstand werken. De plasma gun achtervolgt, dus die gaat bijna niet mis. Met de pistol kun je een paar keer achter elkaar vuren als je eerst mist.
     
  17. seymore butts

    seymore butts XBW MeGa_PaNty

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm dat heb ik z'on 30 posts terug ook al gezegd maar goed je hebt gelijk en als je het nog sneller wilt doen dan moet je er een battle rifle bij nemen dat is nog sneller en dat wisselen van wapen valt harstike mee *)

    maar met een smg gaat het ook redelijk maar magnum is wel beter ja 8)
     
  18. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat het al gezegd is, ik dacht zelfs door mij 8)
    Maar nu nog KingSeth overtuigen dat het goed werkt. Ik blijf niet geloven dat battle rifle sneller is dan een magnum :p. Die plasma bolt raakt de tegenstander en meteen 1 kogel met de magnum erachteraan voor de kil. Doe dat maar eens sneller met de battle rifle...
     
  19. seymore butts

    seymore butts XBW MeGa_PaNty

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    een keer trekker overhalen met de BR op het hoofd natuurlijk en je bent dood
    simpel toch? magun heeft cker 2 a 3 schoten nodig nu weet ik wel dat de magnum snel vuurt en de BR 3 kogels vuurt. uit eigen ervaring weet ik dat de BR sneller is
     
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    tsja ik vind battle rifle ook een van de beste, je kunt best goed gasten dood knallen die dicht bij staan door goed op het hoofd terichten en je kan makkelijk gasten neer knallen die een eindje verderop staan..
     

Deel Deze Pagina