1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo 3: Beeld langzamer met full hd tv?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JDV, 6 mrt 2009.

  1. JDV

    JDV Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb sinds kort een Loewe Individual Compose 46" Full HD LCD thuis hangen en uiteraard de xbox erop aangesloten. Nu merk ik, vooral bij Halo 3, dat het beeld later lijkt te reageren dan ik gewend ben op mijn hd ready tv. Als ik bijv naar links kijk lijkt het net een paar honderdste seconden langer te duren voor het beeld ook echt beweegt.

    Ik ben gewend te spelen op een HD ready LG LCD, en daarvoor op een oude beeldbuis tv. Daar lijkt het beeld veel directer te reageren op de besturing. Een vriend van me heefd hetzelfde op een Philips Full HD LCD, hij merkt ook een groot verschil tenopzichte van een HD Ready lcd.

    Herkent iemand dit probleem?

    Bij voorbaat dank.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hangt van de tv af .. sommige tv's hebben een hogere refresh rate .. als jouw oude tv een refresh rate van 2ms en deze 6ms dan is je oude tv inderdaad sneller .. maar het hangt echt van de tv af :)

    je kan je overige vragen beter hier stellen: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=123567
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
  3. JDV

    JDV Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, lijkt me sterk. Beide tvs hebben 8ms, had ik al gechecked. Maar toch bedankt, en zal volgende keer daar posten :)
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat heeft niet zo zeer met de refreshrate te maken, maar met inputlag.
    (Een plasma heeft een refresh van 0.001ms! Daar heb je wat betreft inputlag niets aan, maar wel zie je een verschil met snelle beelden. Een plasma heeft hierdoor geen ghosting.)

    Inputlag dus:
    Doordat de tv digitale verbeteringen op het beeld toepast, duurt het een aantal miliseconden voordat hetgeen wat jij doet met je controller (vuren, draaien), je ook daadwerkelijk op het scherm ziet gebeuren.

    Iedere hdtv heeft inputlag (behalve een model van Sony, de W4000 of zoiets), de rest zit op ongeveer 20-30 ms.
    De inputlag bij ledlcd's liggen het hoogst, maar door enkele aanpassingen te doen is dit weer te reduceren naar een normaal niveau.
    Vga heeft meestal de laagste inputlag. Een crt heeft er inderdaad geen last van.
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2009
  5. JDV

    JDV Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, nu begrijp ik er ineens een stuk meer van :) Het is inderdaad een led lcd, dus daar zal het probleem dan wel liggen. Ik zal me er is verder in verdiepen, bedankt voor de reactie!
     
  6. marco007

    marco007 Licence to kill

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een lcdscherm van philips ( 42pfl9703 ) en bij mij is het zo dat als in de tv de optie hd nature motion aan zet, dan duurt heb ook een halve seconde voordat mijn controler reageerd, maar bij gamen zet ik die optie ook uit
     
  7. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn idd meerdere types van LCD-panelen.
    De één heeft bijvoorbeeld daardoor meer contrast maar heeft daar tegenover ook weer een groter input lag.
    Misschien dat JDV z'n tv een SPVA paneel heeft
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Lijkt me sterk.
    Het beste is om alle after-effects van je televisie uit te zetten als je gaat gamen, dat reduceert de vertraging. Dus pixelplus, smooth HD, natural motion of hoe ze dat ook maar noemen allemaal uitzetten dan zou het een stuk directer moeten zijn.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zijn soms instellingen of aansluitingen die de inputlag behoorlijk verminderen.
    Bij een geteste Samsung led lcd met een behoorlijk inputlag waren er 3 mogelijkheden om de lag terug te brengen naar een normaal niveau:

    -game mode gebruiken
    -vga aansluiting gebruiken
    -hdmi2 gebruiken en hernoemen naar PC (dit zal zeker alleen bij de Samsung werken).

    Van Loewes weet ik niet, misschien dat dit je een beetje op weg helpt ;)


    Contrast heeft er niets mee te maken, het gaat om beeldverwerking. Ook het berekenen van de leds (welke er aan moeten worden gezet en welke uit) kost teveel tijd.
    Het uitzetten van beeldverbeteraars is dus de truc. Helaas kan je vaak bij de game mode nog maar enkele beeldinstellingen wijzigen.

    Er is nòg een mogelijkheid: waar vooral de goedkopere Samsungs ook last van hebben is zo'n traagheid bij games die alleen op 60hz gespeeld kunnen worden.
    Halo3 is zo'n 60hz game en misschien heeft Loewe hetzelfde euvel.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2009

Deel Deze Pagina