1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo 3 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Goiz, 28 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Volgens mij is het ook een beetje krom om de community de schuld te geven, bungie en microsoft zijn toch diegenen die ons helemaal gehyped heeft met wekelijkse updates en informatie. Ze fokten ons helemaal op met informatie en dan is het een normaal gevolg dat de verwachtingen erg hoog worden.
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    O nee ze hébben inderdaad genoeg informatie en updates gedaan om de aandacht van de gamer op halo2 gericht te houden aangezien alle developers deze strategie toepassen was dit niet meer dan normaal .
    De hype is pas begonnen toen iedereen nog onder de indruk was van halo ce en daarbij dacht dat het in halo2 helemaal niet meer op kon en daarbij zowat van alles en nog wat ging verzinnen hoe het er volgens hun zou uitzien .
    Hier op dit forum is zowat alles geroepen en verzonnen over halo2 dat je maar verzinnen kunt.
    Ondanks dat bungie altijd gesteld had dat halo2 pas op 11 november zou uitkomen , was men hier op het forum de volle overtuiging toegedaan dat halo2 op 24 augustus zou uitkomen volgens de i love bees site en diegene waaronder ik en kobold die de hype een beetje met nuchterheid en redelijkheid probeerden te temperen kregen toen gelijk het hele forum over zich heen .
    Nee bungie heeft géén hype hier wat halo2 betreft gestart , nee daar hebben mijn medeforumleden namelijk zelf voor gezorgd en ik houdt nu al mijn hart vast als halo3 officieel aangekondigd wordt en de hype hier onvermijdelijk wéér in gang gezet wordt met alle geruchten en speculaties vandien.
    En als ze dan via een raadselspelletje zoals i love bees destijds wéér een klein vermoeden gaan krijgen en of lanceren op een vervroegde launchdatum , dan gaat gelijk de hysterie en gekte hier op het forum wéér losbarsten met alle gevolgen van dien.
     
  3. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Als halo3 een goed spel zou blijken dan koop ik ook dan pas een 360, de eerste xbox heb ik ook alleen gekocht voor halo1.

    En zoals ik al eerder gezegd heb, bungie heeft zijn eigen fantasie van "wat leuk is" te ver doorgedreven bij halo2 zonder rekening te houden met wat de fans leuk vonden aan halo1. Halo1 was een simpel spel en iedereen hield daarvan dus waarom dan gaan overhypen met duals, te grote maps en de pistol terugbrengen als een klapperpistooltje? De hele gameplay is niet meer met die van halo1 te vergelijken terwijl het een vervolgdeel is.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Je moet de fans niet gaan bestempelen alsof ze allemaal dezelfde mening hebben. Ik was blij dat de pistol gedowngrade was en ik vond dat dual wielden in de single player meer strategie toevoegde.
    Waarom zou je overigens elke game precies dezelfde gameplay geven? Fans vinden het leuk dus laten we maar deel na deel hetzelfde uitmelken? Nou, dan heb ik ik toch liever een developer die eigen initiatief neemt.
    De sterkste kant van Halo is voor mij nog steeds het verhaal. Ook al had Halo2 niet zo'n "verrassende plotwending", ik vond het nog steeds geweldig.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  5. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Ieder natuurlijk zijn eigen mening en ik weet uiteraard ook dat niet alle fans die mening deelden, wel het merendeel. Ik blijf echter van mening dat halo2 net zo simpel gehouden had moeten worden als deel 1. Duals, zwaarden, geen fall-damage, banshee's en wat al nog meer voor wonderbaarlijke vervoersscheppingen, 3shotbursts, etc. passen naar mijn mening niet binnen de stijl die met halo1 werd neergezet. Ga dan unreal of een andere shooter spelen, die spellen hebben genoeg tierlantijntjes die ze (naar mijn mening) beter niet in een spel als halo kunnen toevoegen.
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Maar toen halo ce uitkwam , sloeg deze game als een bom in op het gebied van zijn afwerking en speelbaarheid , intensiteit , verhaalopbouw met de nodige plotwendingen in , goede opbouw van de levels en gevechtssituaties met een toen intelligente ai als tegenstanders , kortom halo ce was af op elk gebied en kreeg terecht het predikaat top- game, en het hele verhaal wordt verteld vanuit het human standpunt.
    Halo2 moet als vervolg wél op halo ce lijken aangezien we in dezelfde periode zitten en je alles wat gameplay betreft niet zomaar veranderen , en kon bijgevolg geen grotere verrassing zijn dan halo ce .
    Bungie heeft hierin toch de nodige veranderingen in speelwijze en wapens aangebracht , en ook de invalshoek in het verhaal werd hier grotendeels vanuit covenantstandpunt verteld , en daar waar in halo ce de covenant opmerkelijk eendrachtig in de strijd samen optrad leert halo2 je dan weer dat het verbond tussen de covenant véél minder sterk is dan je eerst vermoed had .
    Zo kende het verhaal in halo2 óók de nodige plotwendingen en verrassingen , zie maar het plots in het verhaal opduiken van gravemind , en valt het nu af te wachten vanuit welk standpunt verhaaltje drie zal verteld worden
    Zal het alleen vanuit human oogpunt gaan , of van uit het covenantoogpunt , of misschien deze keer wel van het standpunt van de flood uit bezien , of gaat men het verhaal laten switchen qua standpunt tussen de drie strijdende partijen .
    Het zou ook kunnen dat je nu via gravemind het verhaal van de flood krijgt , over hoe ze geworden zijn zoals ze nu zijn , en welke rol de forerunners daar in gehad hebben.
    En zo ja , zou het best kunnen zijn dat de forerunners wel eens aan het einde van halo3 in het verhaal terug opduiken , aangezien men wel zegt dat ze uitgestorven zijn , maar hier eigenlijk géén bewijs van heeft.
     
  7. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ik vond het wel goed dat de pistol minder is geworden. Maar als mensen zo graag een sterk wapen willen hebben laat het er dan op zijn minst sterk uit zien. Ik bedoel dat die pistol zoo sterk was vind ik echt dom. Laat dan een ander wapen het overnemen zoals nu een beetje is gebeurd. En ik wil dat het machine geweer uit deel 1 terug komt. Die was zooo vet he.
     
  8. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zijn mensen na meer dan een jaar nog steeds aan het zeuren dat Halo 2 overhyped was...? Waarom speel je die game nog dan, verkoop hem of geef hem aan je neefje. Als hij niet tof was speelde je de game niet meer...
     
  9. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0

    PERFECT!! had het zelf niet beter kunnen zeggen.
     
  10. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij wil dat iedereen een draagbare turret in zen handen heeft ofzo :confused:. Wat maakt het nou uit hoe het wapen eruit ziet, als je er maar skill voor nodig hebt om er goed mee te kunnen schieten. Sorry maar een masterchief is geen rambo die standaard met een m16 rondloopt.
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad , laat dezelfde keuze in wapendracht zoals in halo2 is maar blijven zodat je maximum 2 wapens met beperkte munitievoorraad en acht handgranaten tegelijk kan dragen .
    De enige aanpassing die ze kunnen doen is de scope op de batterifle een straffere inzoomfunctie geven waarbij je dan maar schot per schot kan afvuren en dat je in normale stand zou moeten kunnen kiezen uit het afvuren van drie kogels per schot zoals nu is , en het afvuren van een salvo net zoals die oude assault rifle , en dan worden op live uiteindelijk de betere spelers in het voordeel gebracht aangezien zij hun munitie oordeelkundiger afvuren zodat ze telkens in het voordeel geraken tegenover spelers die door hun in het wilde weg lossen van salvo's voortdurend zonder munitie dreigen te vallen of telkens moeten herladen.
    En de sniper zou men misschien een laserfunctie kunnen geven zodat je je doel kan "markeren" alvorens je schiet , en met deze functie kunnen de betere spelers dan ook gemakkelijker een sniper opsporen in de donkere levels en schuilhoekjes aangezien het laserlicht zijn schuilplaats enigzins verraadt.
    En wat de masterchief betreft , ondanks zijn vooruitstrevend mjolnirharnas kan hij nog steeds niet in het donker kijken , en zouden ze zijn helm moeten uitrusten met de mogelijkheid om op "nachtzicht" over te schakelen , en dit geeft tactisch in de donkere levels je meer mogelijkheden , terwijl je steeds moet oppassen hier niet té veel gebruik van te maken aangezien een explosie je zicht gedurende korte tijd volledig kan verblinden zodat je op dat moment nagenoeg weerloos bent.
    En de masterchief zou zich volledig moeten kunnen laten vallen om dekking te zoeken en de mogelijkheid om links of rechtsom weg te rollen op zoek naar een geschikte dekkingsplaats.:+
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  12. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dat Halo meer is dan alleen een soort van Unreal shooter. Halo 1 was vet en Halo 2 al helemaal omdat er meer diepgang zit in het verhaal. Ik wil geen Unreal shooter. Unreal is echt letterlijk alleen maar knallen en het verhaal is ook niet echt geweldig. Klinkt ook wel als Quake. Halo doet dat wel en op de 1 of andere manier werkt het. Het is gewoon een top game en ik kan niet wachten tot Halo 3. Hoe dieper een verhaallijn gaat (en in dit geval over de Halo) des te beter ik een shooter waardeer. Halo 1 deed dit al goed, maar Halo 2 stijgt de kroon.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  13. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0

    lol is dit een grap of moet ik het serieus nemen:confused:
     
  14. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik ben bang van niet, volgens mij kan hij beter splinter cell gaan spelen ofzo. Sorry maar die dingen zie ik dus echt niet graag terug in halo3, geef mij maar game die gewoon meer skills nodig heeft, dan ben ik al tevreden.

    Wat ik me alleen afvraag is hoe jullie het online gebeuren willen hebben, het matchmaking systeem van nu of weer hetzelfde wat je ook had bij rainbow six dat je gewoon een lijst met hosts zag en er daar eentje uit kon kiezen?
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  15. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik wil graag gewoon de matchmaking van nu. Dat vind ik toch wel erg mooi geregeld. Lekker makkelijk en duidelijk. Ik vind de live functies van Halo toch wel 1 van de betere hoor.
     
  16. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Nee ik wil dat ze met een atoom bom rondlopen |:- Het ziet er gewoon dom uit dat je met de pistol iedereen overhoop kan knallen. Te makkelijk is het... Maar voor sommige mensen de enige oplossing.
     
  17. Hanneshamlap

    Hanneshamlap Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt de meest onbenullige post die ik in deze thread heb gelezen...
    Tegen mensen als jij heeft het geen eens zin om standpunten naar voren te brengen.

    Svennie, werk je toevallig bij bungie? die hebben ook van die grandiose ideeen!
     
  18. Panzerdelta

    Panzerdelta Konnichiwa!

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik hier nu lees lijkt mij een kruising tussen Halo en Ghost Recon. En dat zijn 2 totaal verschillende shooter. Als je al deze elementen in halo zou verwerken krijg je een totaal andere gameplay. Dus laat het gewoon zo als halo 1 maken en dan met een paar andere wapen (geen pistol uit halo 1)
     
  19. jensss

    jensss ^^

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    2
    _O_

    Gelukkig komt bungie nooit op dit forum :+ En zijn die gozers die op bungie.net hun ideeen posten wel wat uhm.. 'slimmer'
     
  20. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Wat is er dom aan? Het is dom om mijn mening over de pistol uit deel 1 af te kraken. Wat voor standpunten wil je tegen me in gaan brengen dan?
    Ik zeg alleen dat de pistol net zo sterk moet blijven als in deel 2. En als jullie "slimme" mensen daar iets voor terug wille hebben een wapen krijgen wat zo sterk is als de pistol maar er wel wat indrukwekkender uit ziet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina