1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo 3 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Goiz, 28 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Misschien, misschien, misschien. Maakt mij nou echt niet echt wat die "soort" mensen op xbc hebben gedaan. Het zit jullie wel dwars volgens mij hoor. En dan dacht ik dat ik geen leven had.

Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  2. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je het over???

En je hoeft echt niet over mijn leven te oordelen hoor, dat kan ik zelf prima.

3. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Laat maar je snapt het niet. Als je dit al niet snapt dan zal je leven ook niet zo denderend zijn omdat je dat wel kan beoordelen. _0/ Maar zeik me nog maar een keer af en daarna ontopic oke :9

4. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    WOW, en als je wilt dat mensen je dan begrijpen probeer dan eens normaal Nederlands te typen. Al die ontspoorde zinnen van je maken je toch al zo vreemde mening alleen nog maar onduidelijker.

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Jooongens, wat zei meneer Goiz hierboven nou? :{ Volgende persoonlijk gerichte belediging of wat dan ook = OW.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    En weer een aantal totaal nieuwe wapens inpassen waarbij er ongetwijfeld weer enkele bijzijn die dan het spel wéér uit balans dreigen te halen .
    Nee geef mij dan maar de huidige wapens uitgerust met een paar vernieuwingen en dit vooral voor de battle rifle waarbij je altijd zelf zou moeten kunnen beslissen of je met een drieschotsinstelling of met een kompleet salvo kan vuren , en een zoom staat er nu toch ook al op , wel dan kan men die zoom als het ware iets sterker maken en dat het wapen in zoomstand automatisch in een schot per schot modus geschakeld wordt en met zo een wapen krijgt de betere speler weer een mogelijkheid om zijn kunnen beter te etaleren aangezien de kogels minder schade aanrichten dan een sniper maar die een hogere vuursnelheid heeft waardoor een goede speler die onder vuur genomen wordt een grotere kans heeft om uit te vuurlinie te geraken aangezien de tegenstrever je nog steeds driemaal moet raken om je uit te schakelen, en je zo in het begin van een spel al verlost zal zijn van diegene die steeds beginnen te zeuren als ze de sniper niet krijgen.

7. Moumentai

Moumentai Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat de pistol sterker is dan de andere wapens die er sterker uitzien is natuurlijk een beetje raar. Daarom wil ik zowiezo niks van die pistol in Halo 3 zien om deze discussie over de pistol voorgoed te eindigen :p.

Ik persoonlijk gebruik de pistol dus never-nooit al komtie toch in Halo 3. Hoe sterk/zwak de pistol ook mag zijn en hoe stoer/lame je ermee bent.

Iedereen speelt Halo op z'n eigen manier met het wapen dat hij/zij kiest als favoriet. En daar moet je het maar mee doen.
    De 1 kiest voor skill en wilt de gehele game met de pistol uitspelen. De ander vind het leuk om gewoon te knallen en dan heb ik het nog geen eens zo sterk over spray and pray. Want eigenlijk gaat Halo toch om spray and pray? Wat kan je er anders doen in het spel? :p

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat pistool in halo ce was véél te krachtig en te doelgericht en een véél te groot accuraat schietbereik als handwapen en te gemakkelijk om je tegenstrever om te leggen zodat iedereen er mee rondliep.
    In halo2 lijkt het pistool al een beetje meer op een echt pistool maar het is nog steeds te efficient .
    Laten ze er in halo3 maar eens een keer een echt pistool inbrengen , zo eentje waar je je doelwit op een afstand van 100 meter niet meer mee kan raken maar dat dan op een afstand van tussen de 5 en maximaal 30 meter wel weer accuraat is, net zoals de échte pistolen .

9. Moumentai

Moumentai Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mee eens. Precies zoals in Call Of Duty. Van een afstand is het wapen nutteloos, maar voor close combat is een paar schoten genoeg om iemand te killen. En met close combat bedoel ik minder dan 5 meter. Dat zou voor mij realistisch zijn.

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Maar in halo2 en waarschijnlijk ook bij halo 3 heb je de shotgun om te gebruiken bij gevechten vanop korte afstand aangezien deze zo goed als waardeloos is op 15 a 20 meter afstand.
    En met een dual wield van twee pistolen een gevecht winnen betekend hier dan dat je eerst ongezien moet naderen en je aanval op het laatste moment inzetten .
    Maar nou gaan ze hier straks dus weer zeggen dat het dan te veel op call of duty gaat lijken , en doe je een ander voorstel is er weer te veel gelijkenis met ghost recon , enfin bij ieder voorstel is er wel een gelijkenis met een andere shooter te bespeuren en dan laten ze de wapens maar best zoals ze in halo2 zijn , en dan heeft er niemand meer te klagen.;)

11. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Halo=geen call of duty, ik vind dat je die spellen totaal niet met elkaar kan vergelijken. Halo is meer een arcade/fictie achtige shooter, en CoD richt zich meer naar het realisme. Ik vind dat ze die pistol er weer in mogen doen hoor. Misschien een wapen wat er aan gelijk staat maar die pistol mag er zeker weer in komen :)

Ze kunnen ook meerdere wapens doen dus voor ieder wat wils. Bijvoorbeeld voor de mensen die lekker met de smg aan het rond sprayen zijn > een smg. En voor de mensen die liever secuur te werk gaan> een pistol met scope. Dan hou je natuurlijk nog altijd de ''noobs'' die het liever doen met > een ZWAARD }:]

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Het gaat er mij niet om halo te vergelijken met call of duty , maar elk ander wapen dat men voorsteld is al wel in de ene of andere shooter gebruikt.
    Voor mij mogen ze die hele smg eruit laten aangezien dit toch een klotewapen is , dan zie ik veel liever dat je de battle-rifle zou moeten kunnen switchen tussen een drieschotsinstelling zoals nu en een automatische salvo waarbij je je hele lader in één keer volledig kan leegschieten , en geef in plaats van de smg maar twee pistolen om te dual wielden op korte afstand en het liefst zonder scope.
    En voor close combat heb je toch nog altijd de shotgun .

13. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat een battle rifle die je vol automatisch leeg schiet niet echt leuk is. Ik zie me opeens weer die modders voor me die je zo'n salvo aan BR-kogels gaven. Dan ben je in mijn ogen veel te snel dood, of ze moeten hem natuurlijk minder schadelijk maken. Lijkt me meer wat als je kan switchen tussen 1 kogel en burst fire. Of 1 kogel zoomed en burst als je niet zoomed. Nog even over die shotgun.. Dat was vaak niet echt eerlijk(al helemaal niet de shotgun-only games op Beaver Creek en Midship) waarbij de host echt zo ontzettend veel voordeel had dat je gewoon een shotgun als halve sniper kon gebruiken(figuurlijk ;)).

Het is allemaal afwachten wat Bungie er van gaat maken, maar ik weet zeker dat ik Halo3 veel ga spelen. Al is het maar door de goede multiplayer en de vele mogelijkheden(zoals bij halo2 het goed ondersteunen van Clan-support, en op het begin de redelijk goede Matchmaking).

Wat in mijn ogen nog wel te erg is in Halo2 is de auto-aim. Als ik Halo1 op de pc speel dan heb je 0% auto-aim maar dat gaat na een tijdje echt wel wennen. Maar vaak is auto-aim onvermijdelijk op de console(wil je het ook goed verkopen bij de ''massa'').

Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Inderdaad die auto-aim is in halo2 voor mij de grote boosdoener aangezien iedereen raak nu kan schieten en bij halo ce moest je er echt wel op mikken aangezien een kogel die je rakelings naast het hoofd van je tegenstander schoot er ook wel degelijk rakelings naast ging.
    En inderdaad , we mogen hier zeggen wat we willen en daarbij er lustig op los fantaseren .
    Maar uiteindelijk zullen we het toch moeten doen met hetgeen bungie ons voorschoteld.
    En dat automatisch vuren werkt met een auto-aim zoals in halo ce uiteindelijk in het voordeel van de betere speler aangezien die zesendertig kogels in een oogwenk verdwenen zijn en ze dan meer aan het herladen zijn dan aan het schieten , en van dat moment kan de betere speler gebruik maken om zijn opponent uit te schakelen.
    En als de battle-rifle met een iets betere scoop waarbij je dan schot per schot moet afvuren moest uitgerust zijn , heb je een veel betere kans om een sniper in dekking te krijgen en hem daar te houden terwijl jij of je maats hierdoor op tactisch gebied betere mogelijkheden krijgen om hem dan voorgoed uit te schakelen , in tegenstelling tot nu als je door een sniper onder vuur genomen wordt op de lange afstand heb je er bijna geen verweer tegen en kun je alleen maar proberen dekking te zoeken.

Laatst bewerkt: 27 jan 2006
  15. Moumentai

Moumentai Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vind het allemaal wel best. Tot zover heeft Bungie gewoon topwerk geleverd met de Halo reeks en ik weet gewoon dat Halo 3 ook een topper word. Wapens intresseren mij dus niet zoveel aangezien je gewoon kan kiezen en je zit niet vast aan 1 wapen. Kies een wapen dat je lekker vind schieten en stick to it.

Mjah en ik hou wel van een gewoon een lekker schiet spelletje. Daarom vind ik Splinter Cell dus totaal niks. Dat sneaky-achtige gedoe vind ik geen zak aan.

16. BLACKHAWK EM

BLACKHAWK EM Target Theory

Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2 was idd een mega goede game, alleen de game is een stuk slechter dan halo1 en had zoooooooo gigantisch veel beter MOETEN zijn!!!! En de mensen die maar halo2 op blijven hemelen moeten voor de lol is halo1 gaan spelen dan zullen ze het vanzelf merken. Het probleem alleen is dat zij dan in ene afgemaakt worden en egt moeite moeten doen voor kills en dat zijn die skillloze poupernoobs op live met halo2 niet gewent meer. Die geven alleen om hun level en niet meer. Ook de SP van halo2 is ronduit kut! de maps zijn slecht uitgewerkt, de AI is nou niet egt veel beter dan die van halo1, de wapens voelen minder gebalanceerd aan. De verhaallijn is minder goed, de tussenfilmpjes lopen niet mooi, je missiedoelen zijn niet egt zo alsof je het gevoel hebt mee te doen aan een epische strijd. En het belangrijkste is dat nergens de sfeer van halo1 geëvenaard wordt!!!

Ze moeten van halo3 dus maken alles wat halo1 was, en alles wat halo2 had meoten zijn. Alleen als ze dat doen weet ik zeker dat heel veel arrogante halo2 "pro's" het neit leuk vinden omdat ze het niet kunnen en dat ook heel veel 13 jarige pouperventjes het niet leuk vinden omdat ze niet in ene rapen. De mensen die alleen van de halo reeks hebben gemaakt wat ie nu is zullen wel blij zijn, maja wie luisterd er nou naar de hardcore die een goede game willen als een kutgame uit kunt brengen met weinig moeite die de mainstaim toch wel koopt en waar je dus veel meer aan verdient:+

17. BLACKHAWK EM

BLACKHAWK EM Target Theory

Leuk Bevonden:
    0

Dit si egt onzin hooor, als jij dat realistisch vind zou je voor de gein is een pistol moeten kopen en op 10 meter van mij/iemand anders moeten staan (dubbel de afstand die jij noemt) en dan is moeten kijken hoeveel de kogels die ik/iemand anders dan schiet wel niet bij je doen. Ik denk namelijk dat je dan na 1 kogels ligt. Punt dat ik wil maken is dat videogames niet realistisch zijn en dat moet ook zo blijven. De ene game meer dan de andere maar toch. Halo is GEEN realistische game, dus waarom gaan we dan zeiken over een gebrek aan realisme. Verder als jij het pistol niet gebruikt, dan ben je gewoon slecht en heel erg dom! ook is het zo dat het pistol helemaal neit het sterkste wapen is van het spel dus slaat ook al nergens op voor de mensen die dit zeggen. Het pistol is gewoon een wapen waarmee je, mits in goede handen, je altijd in elke situatie je uit de voeten kunt maken. Hierdoor heeft iedereen ALTIJD een kans om terug te komen en de wapens over te nemen en te winnen. Win je dus niet komt dat door een gebrek aan skills en teamwork. Want ter illustratie zou ik best is voor de gein met een rocket tegen jou pistol willen knallen, want je gaat mij niet wijs maken dat jou pistol sterker is. Het feit is echter dat al die noobs het pistol kut vinden omdat ze achter elkaar terwijl zij de wapens hebben erdoor neergeknalt worden en dat zelf niet kunnen dus dik verliezen. Voor al die mensen GA halo2 doen, waar je met je sniper en rocket iedereen met de smg kan ownen omdat ze toch geen kans hebben, voor iedereen die van skilled fun gaming houdt, ga halo1 doen.

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Misschien kijk jij wel te veel naar films waar de held er in slaagt om vanop een respectabele afstand er in slaagt om de boef waarop hij jacht maakt uitschakeld met een schot in de schouder of in het been , of erger nog hem uitschakeld met een schot precies tussen de ogen.
    Wij weten zo ook wel dat games niet realistisch zijn , maar om nu zoals in halo ce met een handvuurwapen een grotere precisie en doeltreffendheid te hebben tegenover een machinegeweer dat het hier altijd moet afleggen ondanks zijn grotere vuurkracht is er voor mij wel heel erg ver over.
    Iedereen die ooit in het leger is geweest of die met handwapens vertrouwd is wéét dat een handvuurwapen een heel beperkt bereik heeft en dat je op een afstand van dertig meter al héél veel geluk moet hebben om nog iets te raken , laat staan een precisieschot op een beperkt doelwit zoals een hoofd te plaatsen .
    Zelfs het corps mariniers die toch een van de betere handvuurwapens hebben met de .45 automatic zeggen zelf altijd dat die pistolen alleen maar voor de show en de parade dienen en dat als de vijand binnen het bereik van een pistool komt het hoog tijd is om de benen te nemen , snel inpakken en wegwezen dus.
    In games vliegt een kogel altijd recht op zijn doel af zonder baanafwijking en tref jij exact de plaats waar je op gericht hebt , en in de werkelijkheid vliegt een kogel al roterend om zijn as op zijn doel af en hoe verder hij vliegt hoe groter de rotatiecirkel wordt en jij dan méér kans hebt om te missen dan je kans hebt om te raken en daarbij komt ook dat de lengte van de loop en het feit of hij getrokken is het effectieve vuurbereik bepalen .
    Als een geweer een effectief bereik van 1500 meter heeft wil die zeggen dat hij in de eerste vijfhonderd meter bijzonder efficient is gezien de beperkte afwijking in rotatie ,op 1000 meter heb je dan al minder dan 50% kans op een treffer , en op zijn maximale bereik hou je er hoogstens een blauwe plek aan over , voor zover hij niet voor je voeten op de grond valt.

19. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ohja, en een plasma rifle of Needler vind jij wel kunnen dan? Of wat dacht je van melees... Masterchief kan 20 kogels van een machine geweer overleven maar na 2 klappen is ie dood? En wat dacht je van de power ups? Je loopt over een voorwerp heen en ineens ben je supersterk of bijna niet meer te zien?

Als je zo'n probleem met realisme hebt moet je zeker geen Halo spelen. Maar zoals al eerder gezegd: REALISME is het punt helemaal niet.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat zal het minste van mijn probleem zijn dat realisme , en ik speel nog altijd véél liever halo ce dan halo2 , en ik gebruik dat pistool in halo ce ook , waarom niet aangezien het er is en verder iederéén ermee rondloopt zou ik
    goed gek zijn om het te laten liggen .
    Mijn punt is dat sommigen dit wapen in halo3 terug willen en aangezien dan wéér iedereen met dit wapen gaat rondlopen ,zeg ik nee dank u laat dat pistool maar hetzelfde blijven zoals in halo2 .
    Die power-ups zijn gewoon een goeie toevoeging en een slimme tactisch uitgekookte speler doet er zijn voordeel mee .
    Tja die plasma rifle en de needler , waarom zou deze niet kunnen , of had je liever dat de covenant gewapend met stokken op het strijdperk verschijnt zodat je ze nóg gemakkelijker kan afmaken.:+

Edit: O ja voor ik het vergeet , wat de masterchief betreft dat klopt , kogels vangt hij massaal op en bij twee kloppen op zijn hoofd is hij kassie wijlen , tja bij de covenant loopt er ook zoiets rond namelijk de hunter waarbij je wel 2000 kogels op kan afvuren zonder dat hij een krimp geeft en als je rondom hem draait en twee kogels op de rode vlekken op rug en zij afvuurt gaat ie gelijk voor de bijl , hoor je daar eigenlijk iemand over klagen .
    Nee toch , omdat alle personages wel één of meerdere zwakke punten hebben en ook omdat bungie wat het ook doet , dit voor sommige ook nooit goed genoeg is .
    Kortom hoe goed men halo3 ook maakt , klagers en criticussen zullen er altijd zijn , omdat er mensen zijn die nóóit tevreden zijn en daarover zeuren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina