1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo 3 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Goiz, 28 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panzerdelta

    Panzerdelta Konnichiwa!

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze kunne elkaar ook niet verstaan. Althans in de boeken niet. Maar de prophets en de elite's kunnen wel de mensen taal praten. De brutes kunnen dat half behalve de Leaders daarvan (Bijv. Tarteras)
     
  2. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz ik denk dat het dan dus ook een beetje komt omdat ik pas ongeveer 2 jaar nadat hij uit was de single player heb gespeeld... Ik heb wel toen die xbox er net was die demo gespeeld maar vond er toen ook niks aan :9 en die glitches, waar zijn die }:]?
     
  3. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    Halo 3 Al KLAAR ????

    BRON XBOX360NEWS
    site: KLIK


    Dit zou dus grote bullshit kunnen zijn.
    Maar ik denk dat bungie al aardig lang aan halo 3 bezig is..
    en niemand weet waneer ze zijn begonnen.. maar goed mocht deze gerucht waar zijn.. dan stelt het me gerust dat ze de game nog perfect kunnen tweaken..
    En vind het vreemd als bill gates dus zou aankondigen dat ze met halo3 kwamen met de launch van ps3 als ze dus net waren begonnen met het onwikkelen van halo.. ik bedoel blue dragon is ook al in aardige productie tijd.. net als andere xbox360 titels..

    wat ook een gerucht is dat halo2 op de pc komt..
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2006
  4. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Bullshit :cool:

    Ze hebben Halo3 egt niet in zo'n korte tijd gemaakt. En Bungie kennende kan het cker nog wel ff duren , voordat Halo3 klaar is.
     
  5. Panzerdelta

    Panzerdelta Konnichiwa!

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    0
    @baszs Dat is echt de grootse bullshit dat ik ooit gehoord heb. ze zijn echt nog geen 2 jaar bezig met halo 3 ik snap ook niet hoe ze op dat idee zijn gekomen, want halo 2 is pas een jaar en 3 maanden uit.
     
  6. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Broodje Aap! En als het wel waar is dan gaat Halo 3 echt ZUIGEN!
     
  7. BLACKHAWK EM

    BLACKHAWK EM Target Theory

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het waar is:eek: 8)
     
  8. II FTM II

    II FTM II Active Member

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben toch voor halo 3 een twee keer zo groot team om mee te werken dan ze in halo 2 hadden? Want als dat zo is moet het toch best mogelijk zijn een hele goede game in één jaar te maken.
     
  9. Panzerdelta

    Panzerdelta Konnichiwa!

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een ONTKEND door bungie. Dus nee dat hebben ze niet.
     
  10. EL RIFLE

    EL RIFLE paf!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijdens het maken van HALO 2 waren ze al bezig met 3!(confirmed)
    Daarom was 2 niet 2 maar 1,5 snap je?


    Nee? .................................ik ook niet!
     
  11. jensss

    jensss ^^

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    2
    Waar haal je die info vandaan?
     
  12. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Is toen een keer op internet gezet door iemand. Weet niet meer precies waar though.
     
  13. jensss

    jensss ^^

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft bungie dat gezegd?
     
  14. EL RIFLE

    EL RIFLE paf!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Q&A: Microsoft's Bryan Lee does a 360 ( bron gamespot) - Posted Jan 31, 2006

    GS: Let me guess: It's ready when it's done.

    BL: We'll launch it when it's ready. No, we haven't said anything more about that.

    GS: So, the whole parrying-the-PlayStation-3-launch thing is not happening?

    BL: I didn't say that. Just didn't say we were saying today what we're doing with it.

    The comments were made on October 21, 2003 ( dus 2,5 jaar ) during the MS Office System 2003 launch. In order to demonstrate the security properties of the Office System, Ballmer proceeds to give an example We're working on the next version -- I hate to tell you this confidentially but I'll have to swear you to secrecy now -- we're working on the next version of Xbox right now and we're working on Halo 2 and Halo 3, the two newest versions of the game
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2006
  15. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel vaker zo dat ze voor dat ze met het 2de deel klaar zijn al met deel 3 bezig zijn, dus zal me niks verbazen. Omdat een spel altijd tegen het eind al redelijk goed in mekaar zit en er alleen nog wat kleine technische dingetjes opgelost moeten worden. Maar vraag me toch af of Halo3 voor het eind van 2006 het licht gaat zien :) kan zo maar zijn dat hij op 11/11/2006 uit komt ofzo..
     
  16. EL RIFLE

    EL RIFLE paf!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook een topper ( moderne nostradamus, check datum! ) lees en huiver:

    datum: Dec 14 2004,

    1) Bungie is owned by M$

    2) M$'s primary, secondary and tertiary business principles are (respectively): making money, making more money and making even more money.

    :cool: There are numerous reports of Halo2 having a rather "Cliff Hanger" ending.

    4) An equal amount of reports say that Halo2 is rather short.

    5) Halo3 has apparently been in production for more than a year

    Add all the ingredients together and the most logical outcome is that Bungie was actually working on a FULL Halo2 when some brainiac at M$ (or in the new management at Bungie) came up with the idea of splitting the game into 2 parts, chain them together with a cliff hanger sequence and then sell the 2 parts of the game for twice the profit. Shrewd dudes, *Very* shrewd.
     
  17. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    De Splinter Cell reeks had zelfs 2 teams.. daarom waren de opvolgers zo snel..

    Splinter Cell 1 werd gemaakt door A
    Splinter Cell 2 werd gemaakt door B
    Splinter Cell 3 werd weer gemaakt door A,

    Wat betreft de release date van Halo 3... who knows... bungie knows :p
    ik denk dat we een soort van aim krijgen met de E3 ( kdenk zelf Q4 2006, hoop ik ook >.>)
     
  18. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Maar dat heeft Bungie niet dus duurt het langer. Maar goed, we hebben tot die tijd nog genoeg andere leuke spellen, dus wacht maar op de E3
     
  19. EL RIFLE

    EL RIFLE paf!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Leesvoer,het is wel veel, maar heel interessant :


    Bungie’s new project is a massively multiplayer fps based on the halo universe.

    There are several reasons for me coming to this conclusion. take, for example, prior expertise shown by the folks at bungie:

    -Backend server integration with live - these guys are the best at running complimentary xbox live servers tracking megawatts of data. there is no other company around who has this much successful experience bringing external servers and xbox live’s internal servers into harmony.

    -Creating party based play - their virtual couch. forming a party. why doesn’t anyone else adopt this? that’s why nobody plays other fps games on live other than halo 2. it’s good to easily play with your friends.

    -Heavy, heavy investment in developing the halo world ip - halo books. halo movie. halo character crossovers. they have a fully fleshed out world.

    -The end of halo 2 set up ‘matrix online’ like mmog world ready for war - was it just me or can the ending to halo 2 be interpreted as ‘okay, here is your playground to battle in?’ here are tons of ‘events’ that can be happening. look how open ended it is.

    Now, let’s look at some of the things frankie was talking about in his last update.

    -Extreme ui work going on - there is no greater ui problem than translating something like an mmo interface to a console. my guess? some kind of radial menuing system similar to a neverwinter nights and kameo (when selecting your warriors) cross. Can you imagine selecting options by moving one of the analog sticks through a radial interface? hold it over the selected icon for one of dave’s “half second” intervals and it jumps to the menu below. no button push needed.

    -Ease of inputing text - why would you need to input text on a 360 in halo? workin’ through text commands in the heat of battle’s not cool. hanging out in a social situation, tho, is much more understandable. social fps?

    -Not necessarily split screen - split screen ‘normal’ fps? yeah, duh! split screen mmo? not really.



    UPDATE:


    A few other bonus thoughts:

    -Make it subscription free, helping to legitimize live as a multiplayer service. no more of this “why do i have to pay?” nonsense.

    -Hottest property (halo) + hottest console differentiator (xbox live) + hottest game type (mmo) = badass.

    -Can you think of a better company (one who perfected online console multiplayer) to make the first fps mmog?


    UPDATE 2:


    So. evidently i’ve touched a nerve with the halo faithful.

    Anyway. i thought i would layout a couple of thoughts on how it might work. since some folks don’t have any imagination.

    To get you in the right frame of mind, there are 2 memes to keep at the forefront.

    -The same blasting, dodging, grenade throwing, first-person, non-rpg fun.

    -World of warcraft pvp servers.
    speaking of wow, think along the lines of aliance vs. horde. only, instead, it’s arbiters vs. spartans. pve could include the flood and the Big Freaky Tentacled Thing™. lots of pocket missions involving the second class citizens — grunts, soldiers, elites, etc.

    -It’s that third faction (the flood) that makes things interesting. they could act as the lever to counter-balance the world just in case the spartans or arbiters get too powerful as a faction. just enough to keep the state of the universe in chaos, and thus, fun.

    -They could still have arenas.

    -They could have big, epic battles pushing the war one way or the other.

    -They’ve already implemented leveling - based on skill, not time invested.

    -Ranking and feedback? handled by xbox live.

    Fits right along with their entire “30 seconds of fun” over and over and over, don’t you think?


    UPDATE 3:


    -Oh, and of course, it’s not going to be called halo 3. they will still retain the right to make that one. to finish the universe. In the meantime, we’ll all be playing out the big final war on some game named something much more creative than “halo online.”

    -There’s a reason they keep referring to it as “their next project” and not halo 3. they sure didn’t mind calling halo 2… well… halo 2.


    1/31/06 UPDATE 4:


    A few things i’m tired of reading about in other people’s comments.

    -Yes, i know planetside was the first fps. I’m not talking about pc games here, i’m talking about xbox games. Please pay attention to the context.

    -Legitimizing live as a multiplayer service. Everyone who plays online in the pc world or on the playstation has the same argument “my online is free.” Bungie, being first party, would be the one company who could legitimately make an appeal to microsoft for them to subsidize their server farm. It’s a benefit to microsoft as they can now combat the “free” counter to live by saying, “look! you get halo online for free when you sub to xbox live!” No other ip has that kind of leveragability on the xbox.

    -Mmo gameplay. Previous implementations of mmo fps type gameplay all came out before wow damn near perfected pvp. And, having one npc faction eliminates many of the game design hurdles other non-rpg mmo’s have had. The whole multiple bases multiple ‘ring worlds’ theme allows for single player play, maybe the single player could just be set on a different outpost, maybe beating it unlocks the mmo aspects. there are lots of cool things you could do here.

    Finally — FIRST PERSON SHOOTER. not rts. not rpg. not abc or xyz.


    2/2/06 UPDATE 5:


    -Sweet. an mmo that can be played on the pc too!

    http://www.bungie.net/Inside/Page.aspx?section=Jobs&subsection=Main&page=1

    -They are hiring pc developers, presumably to port ‘halo online’ over to the pc. hmmm… broad platform support. Play with your pc only buddies. sounds good to me.
     
  20. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel gaat zo hard ownen !
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina