Ik blijf toch van mening dat Halo 1 totaal geen balans had. Ja sorry, ik gooi nog even wat olie op het vuur.
Dat je in Halo 1 skills moet hebben om te winnen, dat is gewoon zo en daar heb ik niks op tegen. Ik vind het echter achterlijk dat áls je wilt winnen, je altijd op je pistol moet vertrouwen. Balans is voor mij persoonlijk dat je kan winnen met elk wapen (mits je de skills hebt uiteraard, ik zeg dit om verwarring te voorkomen). In Halo 1 speelde op xbc (en in mijn vriendenkring) iedereen alleen maar Bloodgulch en alleen maar met het pistol, ik werd dat gewoon beu.
Je hebt ook gelijk als je zegt dat Halo 2 zich meer op de massa richt. Halo 2 was makkelijker, maar voor op de bank met wat vrienden vond ik de mp geweldig t.o.v. Halo 1. Zo klein mogelijk level, Lockout en dan weapons op random. Ik heb er nooit wat van gemerkt dat dual-wielders zo in het voordeel zijn.
Ik heb geen live, ik ben niet iemand die serieus bezig is met een clan en zich druk maakt om skills. Ik wil gewoon een middagje lol met wat vrienden en Halo 2 kon dat beter dan Halo 1. Bestempel mij maar als 'die massa' die Halo 2 wél leuk vond. Ik zie Halo ook helemaal niet als die serieuze online game, dan denk ik eerder aan een spel als Counterstrike of Unreal.
Halo draait voor mij om het verhaal, de sfeer en de campaign. De multiplayer is een leuk extraatje. Halo 2 leek zo gehyped rondom de mp, ik wil voor deel 3 meer aandacht voor de sp. \0/
Klik om te vergroten...