ik heb nu wel een aardig beeld gekregen wat de forerunners wilden met de halo's en de "shield world". wat ik me wel nog afvraag wat de arc dan is. is dat net zo'n "shield world" als onyx maar dan groter?
ik denk dat de master chief en miranda als reclaimer gezien werden omdat ze er voor probeerden te zorgen dat de index niet in de handen van de covenant kwam. terwijl ze helemaal niet wisten waar ze mee bezig waren en het dus gewoon toeval was.
en ik het geval van Ash was het zo dat hij zich niet vijandig opstelde dus de drone's geen gevaar in hem zagen en dus vroegen ze hem naar een code woord of zoiets om te bewijzen dat hij een reclaimer is.
dit zou dus betekenen dat de reclaimers veel op mensen lijken/mensen zijn. als de drone's weten dat mensen de reclaimers zijn, dan moet dat zo geprogammeerd zijn door de forerunners. maar hoe konden die dat weten? konden ze in de toekomst kijken?
er moeten wel erg veel beantwoord worden in halo 3. als de master chief dood gaat op het einde van halo 3 en zo de mensheid redt zou ik dat echt een kut einde vinden. te cliche ik wil wat origineels en een grote explosie