1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo 3 [deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Ze moetejn gewoon alleen maar levels maken waar je de Master Chief speelt. Niks geen levels met the Arbiter, dan kunnen ze dat beter uitleggen in cutscenes.

2. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    wedden dat je nu een brute speelt?;)

trouwens, zijn de winnaars van de beta versie al bekend?

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Halo 2 draaide juist om alleen dat oogpunt van de Covenant. Maar om een vervolg te maken zonder de Master Chief zou wel een heel groot risico zijn geweest. Dat vind ik zonde, want ik vind dat de Master Chief levels inspiratieloos zijn. Het level in Mombasa is leuk, maar over-scripted. Verder missen al zijn levels een verhaal. Het is er wel, maar filterdun, niet pakkend en de cutscenes zijn niet boeiend.

Of je nu met de Arbiter of met de Master Chief speelt, dat heeft toch niets te maken met Bungies kwaliteiten in het wel of niet ontwerpen van een fantastisch level? Of de Arbiter je aanspreekt, dat is wat anders. Dat Bungie het zo heeft geschreven en gescript dat ik op het einde meer medelijden had met de Elites dan met de mensheid, vind ik echt knap.
    Maar mensen moeten bij mij niet aankomen alsof de levels van de Arbiter zo veel slechter zijn dan die van de Master Chief. Dat is onzin. De Master Chief heeft in feite 2 grote levels, die in Mombasa en die op Delta Halo. Daarin komen grote locaties en voertuigen in voor, wat toch de succesformule van Halo is. Maar de MC had ook die tergend saaie levels in de Covenant Holy City!
    Als we dat vergelijken met de Arbiter, die heeft ook twee grote locaties. Het ijslandschap op weg naar de Library en de canyon op weg naar de Controlroom. Die levels zijn zelfs meer open en vrijer dan de Master Chief. Maar daarentegen heeft ook de Arbiter weer twee levels (zijn eerste en de start van de library) die binnen en erg lineair zijn. Kwa soorten levels krijg je bij beide personages dus ongeveer hetzelfde voor je kiezen. Waarbij de een duidelijk meer sfeer en verhaal heeft.
    Master Chief en de Arbiter, je krijgt ze beide, live with it. Het is aan Bungie om in de eerste plaats fantastische gameplay te maken in het algemeen. Basta!

Nu quote ik jou Svennies, maar eigenlijk praat ik nu tegen o.a. Head Ninja. O-)

Bovendien de Arbiter is lang zo slecht nog niet....als je hem vergelijkt met de introductie van Raiden in Metal Gear Solid. Dát was dramatisch.

4. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0
    iemand al gezien dat er ook een smg in die laatste beelden zit?

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja, je hebt hier volkomen gelijk , en ik volg je hier ook dan in deze stelling....:+

Je bent niet de enige op dat gebied...en de arbiter op zich droeg voor mij óók persoonlijk een gerichte inkijk qua covenant in het verhaal...
    Alleen het is de verwarring...
    In halo ce moet je van begin tot eind covenant en flood uitschakelen...
    En in halo 2 begin je met masterchief de covenant uit de schakelen alvorens je de switch moet maken naar de arbiter en als er dan een bevriende covenant voor de loop van je wapen komt reageert je vinger hoe dan ook automatisch...

Tja, wederom moet ik je gelijk geven...maar waar die met de arbiter meer sfeer hadden waren ze tegelijk óók een stuk donkerder en erg lineair, destijds in halo ce met de masterchief had je dan nog min of meer de indruk dat je desondanks nog ietwat ruimte om je heen had... en nu was het alsof je door een mijngang moest kruipen om je doel te bereiken...
    Alhoewel ik je hier weer gelijk moet geven , heb ik ook begrip voor de kritiek van de andere kant...
    Als je al sinds halo ce gewend bent om de masterchief te spelen , tja dan doet het wel erg vreemd aan dat je in deeltje 2 opeens gedwongen wordt om alle feiten vanaf de andere zijde te bezien, en vooral dat je dient te spelen met karakters die al van in het begin jou vijand zijn....

6. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    in halo 2 zou het toch kunnen om lampen uit te schieten zodat je in de schaduw kan staan?? helemaal niks van gemerkt en volgens mij ook niet toegevoegd...

hopelijk komt zoiets wel in halo 3 als je wat meer strategischer moet nadenken

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik mis hier iets... knijpt de ogen toe, en ziet good old sammetje fischer in de schaduw staan...wat doet die nu in de verkeerde game....zó sneaky is halo nu ook weer niet....

8. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    ja

9. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben een fan, maar ik heb de SP van H2 maar 3 keer uitgespeelt (1x heroic en 2x legendary), op en of andere manier is het gwoon moeilijker maar niet uitdagender dan H1 :{ (en H1 campaign speel ik nog steeds, 4 jaar later ;))

maar ik vind CairoStation, Outskirts, metropole (ofso ) Regret (en nog zoon level daarvoor tusse al die Haloruines) wel erg vet moet ik zegge, voor de rest vind ik de levels echt saai.

Edit;; waarom zou je de smg terug willen als je een AR kunt krijgen? (niet dat je dat zegt, maar waarom zou je het dan vragen :+)

Laatst bewerkt: 24 dec 2006
  10. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Het was voor mij wel een opluchting dat je in de levels als de Arbiter niet de mensheid dood. Nu in Halo 3 staan Master Chief en Arbiter aan dezelfde kant, wat voor mij wel een beter gevoel geeft voor het verhaal.

11. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Kijk dat is wel vet, dat de Master Chief en de Arbiter aan dezelfde kant staan, maar ze moesten gewoon geen levels meer maken met de Arbiter, ik bedoel, er zijn maar 10 levels, als je daar al 4 of 5 van met de Arbiter speelt dan blijft er toch geen hol over voor de echte held en de op een na lijpste gamecharacter ooit, a.k.a. Master Chief. Maak dan meer levels, zegmaar 10 met MC en 5 met A. En als je niet meer levels maakt, maak er dan 8 met MC en 2 met de A. En om dan het verhaal compleet te maken kan je de cutscenes gebruiken. Voor mij is en blijft Master Chief gewoon de character van het verhaal, en geen een of andere alien drol.

12. Annoppie

Annoppie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand misschien een site voor het verhaal van Halo? Want ik snap er niks van namelijk. Alleen dat zon ring een of ander wapen is en in Halo 1 de chief dat ding kapot had gemaakt maar er nog eentje was ofzo.

Idd de Masterchief is gewoon de dude, ik wil niet met lelijke aliens spelen maar met een toffe gast met een vet armor en vette wapens en die er een beetje tof uitziet niet met een fokking alien met 4 kaken!

Laatst bewerkt: 24 dec 2006
  13. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien dat als je het verhaal kent, dat je wat meer diepgang vind in the arbiter. Lijkt me niet dat je nu enige achtergrond weet van hem. Je begint een beetje met hem mee te leven in Halo 2 en dat zorgt toch voor een acceptatie van dat karakter.

Een site overigens is: http://halosm.bungie.org/story/

Daar zijn zelfs alle dialogen te lezen + scene cuts te downloaden.

14. Annoppie

Annoppie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks men!

15. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Halo1 speel ik af en toe nog steeds :p Halo2 was wel stoer maar halo1 blijft de bom! Ik hoop gewoon dat halo3 wat langer duurt meer missies en meer guns heeft ;) En dat de moeilijkheids graad wat hoger ligt :eek: Met halo1 en 2 had ik ze op legendary zo uitgespeelt :mad:

16. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    voordat halo 2 uit gekomen was stond er zoiets ergens bij een bron, het leek me een leuke toevoeging en dat het Sam Fischer style is maakt me niet uit...

17. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind H2 aardig pittig op legendary, bijvoorbeeld snipers die je zelfs in je grote teen in een keer dood schieten (ik vind het wel goed zo)

18. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    hoe realistisch XD

19. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    realisme is ook wel de basis van de Halo serie:+

20. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Heel vreemd dan, ik heb bijde Halo's, dus ook 2 tig keer uitgespeeld op verschillende moeilijkheislevels, ik heb de Halo Graphic Novel, waar de Arbiter dus ook in voor komt, en al het andere over Halo en de Arbiter, maar toch blijf ik erbij dat Halo een spel is voor de Master Chief, en dat de Arbiter een personage is voor de cutscenes en 1 of 2 levels, als ze het goed doen mischien 3. Dus dat gelul over diepgang is niet helemaal waar, tuurlijk, als je het hele verhaal niet kent, dan moet je eerst een beetje te weten komen om te kunnen oordelen. Maar je kan al wel zeggen of je leiver de Master Chief of de Arbiter hebt, en waarom.:b:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina