Zo, voor vandaag houd ik het Beta-testen even voor gezien. Wat mij opviel was dat:
De battle rifle echt veel meer real life is gaan klinken (met een beetje meer metaal geluid erin, cool!).
De AR wel een kleine cross-hair heeft, maar op een medium+ afstand is daar geen reet van waar.
2X achter elkaar schieten met de human sniper gaat veel langzamer, headshots lonen dus meer.
Wie gebruikt er nog de SMG??? Je begint met 'n AR en overal liggen spikers... Kortom, er is echt een gigantisch assortiment aan wapens beschikbaar (nog nooit zoveel in Halo, logisch ook, maar het viel mij gewoon op).
Nog geen teken van een Elite avatar. (Mocht die nog erin komen.)
Voor de x-knop was er naast het bubble shield een personal grav. lift op high ground en een soort van bomb die aan 'n soort van EMP-pulse doet denken (schild weg) (ben de tripmine nog niet tegengekomen, maar kan toeval zijn).
Verder heeft de HUD een Metroid-look gekregen (alsof je zelf 'n helm ophebt) en ik vind het jammer dat je schildmetertje middenbovenin zit, want dan moet je en daar en op je tracker kijken.
De mongoose is snel en wendbaar en kan ook in de mancannon, heel grappig.
De Spartan Laser werkt en gedraagt zich precies zoals ik het verwacht had.
Saved films wordt met name met nog de extra aandacht die erin gaat voor de complete game helemaal de shit.
Fikse uitbreiding aan het medal assortiment.
VIP-gametype. 2 teams, ieder team heeft 'n VIP (extra sterk) die over de virtuele kling gejaagd moet worden door het andere team. Alleen VIP-kills tellen voor de score.
High Ground is beter en complexer dan ik dacht. Achter de poort zijn veel gangetjes en ruimtes. Ook staan er op HG zo'n 3 mongooses (of mongi volgens Frankie). Valhalla heeft daarbij nog 'hogs en op Snowbound is minimaal 1 Ghost te vinden (standaard).
Wel vind ik het jammer dat je gewoon niet ff lekker zelf rond kunt gaan lopen op de maps in alle rust. Je moet per se matchmaking doen. Wel begrijpelijk, omdat bungie dat getest wil hebben, maar toch. Nu moet je maar gewoon in matchmaking aan de maps en de andere nieuwtjes wennen.
Het kostte mij als ervaren halo en halo 2 speler vrij weinig moeite om de RB als "oude x-knop" te gaan gebruiken.
Voor nu zeg ik: truste!
Laatst bewerkt: 12 mei 2007