Ik zie veel mensen klagen over de graphics. Ik begrijp dat mensen die nooit Halo 2 hebben gespeeld en alleen GoW, vinden dat dit er niet next-gen uit ziet. Maar dit spel gaat verder dan graphics. De gameplay zit gewoon heel goed in elkaar. Matchmaking, verschillende gamemodes, een goed ranking systeem, het zit er allemaal in. Wat Halo 2 o.a. destijds zo populair maakte was de gebruiksvriendelijkheid. Je kan in je eentje of met een vriend heel makkelijk het spel online starten en een ranking game spelen. De graphics ondersteunen het spel, maar is niet het spel zelf. Ligt de gameplay je niet, prima dan speel je gewoon wat anders. Maar ga het spel niet afkraken op alleen de graphics, want het plezier dat je hebt met je vrienden of alleen via het matchmaking systeem is in mijn ogen tot nu toe ongeevenaard door een ander spel en dat maakt Halo 3 voor mij weer een online topper/verslaving.
Verder vind ik de toevoegingen en veranderingen in het spel ten opzichte van Halo 2 tot nu allemaal verbeteringen, alleen de nieuwe plek van het push-to-talk knopje vind ik onhandig.
Laatst bewerkt: 18 mei 2007