Waar ik me trouwens aan erger bij Halo 3 is al die nieuwe shit. Is natuurlijk al vaker gezegd, maar dit wil ik ook ff zeggen:
In Halo 1 was elk wapen uniek. Elk voertuig was uniek. Alles vulde elkaar aan. A was goed tegen B, B is goed tegen C en C weer goed tegen D, en D goed tegen A. Maar ze waren niet hetzelfde! Maar dan in Halo 2, wat zien we opeens... de Cov. hebben een Spectre. WTF?! Een Warthog in een Cov. jasje. Waarom? Wat voegt dat toe? Niks! En opeens een Sniper. Kijk, een Sniper vind ik logisch, maar had er iets bijzonders van gemaakt, ipv. van een mens Sniper in Cov. jasje. En in Halo 3 is dat helemaal erg!
Die Hornet, waarom?! Waarom?! Het slaat ook helemaal nergens op. In alle boeken en games komt er NOOIT ENIGE vorm van straal-jet technologie voor, die gebruikt kan worden BINNEN de atmosfeer. Maar de mensen moeten ook kunnen vliegen, zoals Cov. Banshee hebben. De Hornet heeft raketten en automatische wapens. Banshee heeft Plasma Torpedo (de langzame, groene) en Plasma Turrets (de snel, automatische blauwe). Waarom?! En ook de wapens. Komt er opeens een Brute Shotgun... jezus! Kijk, leuk hoor, maar hou 't uniek! Het is niet logisch dat vijanden PRECIES dezelfde wapens hebben in aander jasje. Jammer, jammer. Want in Halo 1 had je dat niet, en niemand miste iets, niemand ergerde zich ergens aan.
Klik om te vergroten...