- Multi kills
Een double kill naar mij sturen heeft alleen nut als het ECHT geweldig is. (Denk aan een quick-scope of no-scope double kill terwijl je noschield bent oid). Triple kills of hoger worden sneller toegelaten. Vooral vanaf een Killtacular (5 Kills) heb je al veel kans dat hij erin komt. Natuurlijk hebben we het dan wel over 5 echt zieke kills, en niet 2 rocket kills en 3 kills-steals.
- Sniper
Headshots!!! Body-shots worden alleen toegelaten als ze onderdeel zijn van een mooie multikill reeks, of denk aan longrange no-scopes. Sowieso wordt no-scopen natuurlijk erg gewaardeerd (vooral op longrange). Quickscopen is ook vaak al meer 'sterren' waard. Simpele double of triple kills zoomed-headshots maken weinig kans. Pas vanaf een overkill (4 kills) wordt een zoomed headshot reeks gewaardeerd. Het hangt ook wel van de situatie af of een zoomed-headshot mooi is of niet: in je sprong nog nét om een hoekje iemand een headshot geven is natuurlijk weer meer waard. Een double kill met 1 sniper shot zou het bijna altijd ook niet halen, simpelweg omdat dit teveel een kwestie van luck is, en we hebben het allemaal wel eens. Een triple kill met 1 sniper shot is dan wel weer ZEER welkom!
- Sideseat Mongoose/Warthog
Een headshot vanuit de sideseat van een Mongoose of Warthog is niet genoeg voor deze montage (tenzij hij van across map Valhalla oid is). Een double kill headshot (op long range) maakt daarentegen al veeeel meer kans om goedgekeurd te worden.
- Sticks (Plasma Grenades)
Iemand sticken is altijd vet. 1 stick is alleen niet genoeg voor deze montage. Ook 2 sticks op korte afstand (double kill) kan ik m'n twijfels over hebben. Zodra de sticks over een langere afstand worden geplant, wordt de actie al meer waard. Dan kun je het hebben over of iets luck of skill is.
- Skill of luck?
Natuurlijk wordt skill meer gewaardeerd. Maar prachtige acties, die wel pure luck zijn, kun je bijna niet omheen. Een double headshot met 1 snipershot is dan weer iets teveel geluk. Per situatie verschilt dit en dus: stuur je clip op en hoop voor het beste! Kortom: kills met veel uitstraling zijn ook welkom.
- Battle Riffle/Carbine + Nades
Onderschat mooie kills met deze wapens zeker niet! Een mooie triple kill of overkill door mensen keihard te outBR'en met een TE strakke aim en met perfect geplaatste grenades in een MLG custom game = goud waard. 'Nuff said.
- Matchmaking/Custom Games/MLG Customs
Een zieke film clip van een custom game met MLG settings is veel meer waard dan een BigTeamBattle matchmaking actie. Je actie wordt sowieso al minder waard zodra hij is gemaakt op een Social matchmaking playlist. Is dit te zien dan? Ja, 'ervaren montage kijkers' (lol) vinden je actie 10x beter als ze rechts onderin 'MLG TS v4' zien staan ipv simpel 'Team Slayer' terwijl je een Guest-player een headshot geeft. Hier ben ik niet al te streng in, maar dezelfde actie in een MLG Custom of tegen Guest-players in Social MM... tsja. Voor degene die niet bekend zijn met MLG Customs:
MLG Settings v4
Hier en daar heb ik Halo jargon gebruikt
. Vraag het hier gerust als je iets niet snapt!