1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo 3: Dutch Community Montage

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Xorta, 18 feb 2008.

  1. Xorta

    Xorta Reflex GT

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Dutch Community Montage
    Halo 3

    Het maken van montages of 'fragvids' van mooie acties en kills in Halo is al sinds Halo 1 redelijk populair (vooral in Amerika). De keiharde headshots en triple kills die met de muziek gesynct zijn tot 1 grote montage, hebben mij altijd weer gemotiveerd om Halo te spelen. Het leek me vet om zelf ook eens een montage te maken, maar wat me nog vetter lijkt: een community montage maken.

    Montages
    Halo montages zijn veel te vinden op Halo3Forum.com en Halo-Pro.com (maar vast ook wel op YouTube), zoek daar eens rond voor als je niet weet waar ik het over heb.

    De meeste montages zijn gebaseerd op de clips van 1 speler, en af en toe zie je een 'dualtage' van 2 spelers. Zelf heb ik met Halo 2 al eens een poging gedaan om een montage te maken, maar ik stopte met actief spelen terwijl ik nog materiaal aan het verzamelen was. Nu in Halo 3 had ik ook weer het plan om een montage te maken, en met de Saved Film en Theater optie in Halo 3, is dit nog makkelijker: spelen tijdens het capturen van je clips is niet meer nodig, capturen kun je later altijd nog in de Theater. Dit biedt een nieuw perspectief voor 'montagemakers': een community montage.

    Community Montages
    Het idee is niet van mij, maar ik ben geinspireerd door The Eurotage van Kiwi en Zola (top montage editors op H3F.com). Dit is een community montage van de Halo 3 Beta. Hier zie je niet de clips van 1 speler, maar van verschillende spelers afkomstig uit heel Europa. (L3 Infern0s (ook op dit forum) heeft hier ook nog een clip aan bijgedragen ;)). Ondertussen is er op H3F ook een wereldwijde community montage aan de gang ('Apotheosis'), maar ik dacht, laat ik een community montage organiseren voor alleen de Nederlandse Halo 3 spelers!

    Dutch Community Montage
    Doel: een community montage maken met film clips van alleen Nederlandse Halo 3 spelers. Ik (Xorta, GT: 'Xorta') zal de film clips verzamelen, capturen met mijn capture card en de montage produceren. Ik kan editen (met Sony Vegas) en zorg voor strakke A/V syncing en effecten. Ik mix zelf de muziek. Verwacht niet 2 rock nummers (nogal standaard bij montages uit de VS), maar meerdere tracks uit het genre: electronische muziek (house tot trance) :) Ik ben nou eenmaal niet van de rock, maar fear not: ook niet van de hardcore hakketerror :+. Hosting van het uiteindelijke resultaat moet ik nog bekijken. (H3F/Halo-Pro/Xbw zelf? en uiteindelijk vast wel Youtube).

    Jouw film clips!
    De enige rol van de Nederlandse Halo 3 community bij het maken van deze montage is dus het zorgen voor ongelooflijk vette Halo 3 film clips. De eisen zijn hoog. Het moeten echt over-de-top once-in-a-lifetime acties/kills zijn! Stuur niet gelijk 8 clips toe in de hoop dat ik er 1 vet vind. Iedereen mag ongelimiteerd film clips naar mij sturen, maar stuur echt alleen de clips waarvan jij denkt dat ze deze montage waard zijn. Bedenk dat ik mensen die 3 clips per dag sturen, minder serieus ga nemen! Voor meer info over de inhoud van de Film Clip, open de spoiler balk bij het volgende kopje 'Film Clip Inhoud: wat wel en wat niet?'.

    Film Clips moeten dus bij mij (Xorta) terecht komen. Dit doe je door jouw film clip op je FileShare te zetten en contact met mij op te nemen. Je kunt:
    - De Film Clip via 'Reccommend to Friend' naar Xorta toesturen (via Enter Gamertag). Inhoud van de message graag zoiets als: 'Voor de community montage.'
    - Een XBW Forum PM sturen met jouw gamertag en op welk nummer in jouw File Share de Film Clip staat en hoe deze heet.
    - Een e-mail sturen naar 'dutchcommunitymontage@gmail.com'. Gamertag, File Share nummer en Film Clip naam.
    - GEEN FRIEND REQUESTS a.u.b. als je alleen maar een clip wilt sturen.

    Ik zal direct nadat ik de Clip gedownload heb, een bericht terug sturen met dat ik hem binnen heb en dat je de Clip eventueel weer van je File Share af mag halen. Ik meld niet of hij is afgekeurd/goedgekeurd... er kan altijd nog vanalles gebeuren ;)

    Film Clip Inhoud: wat wel en wat niet?
    Exact aan deze regels houden is natuurlijk niet reeel, maar je krijgt wel een beetje een idee van... mmm juist ja!
    - Multi kills
    Een double kill naar mij sturen heeft alleen nut als het ECHT geweldig is. (Denk aan een quick-scope of no-scope double kill terwijl je noschield bent oid). Triple kills of hoger worden sneller toegelaten. Vooral vanaf een Killtacular (5 Kills) heb je al veel kans dat hij erin komt. Natuurlijk hebben we het dan wel over 5 echt zieke kills, en niet 2 rocket kills en 3 kills-steals.
    - Sniper
    Headshots!!! Body-shots worden alleen toegelaten als ze onderdeel zijn van een mooie multikill reeks, of denk aan longrange no-scopes. Sowieso wordt no-scopen natuurlijk erg gewaardeerd (vooral op longrange). Quickscopen is ook vaak al meer 'sterren' waard. Simpele double of triple kills zoomed-headshots maken weinig kans. Pas vanaf een overkill (4 kills) wordt een zoomed headshot reeks gewaardeerd. Het hangt ook wel van de situatie af of een zoomed-headshot mooi is of niet: in je sprong nog nét om een hoekje iemand een headshot geven is natuurlijk weer meer waard. Een double kill met 1 sniper shot zou het bijna altijd ook niet halen, simpelweg omdat dit teveel een kwestie van luck is, en we hebben het allemaal wel eens. Een triple kill met 1 sniper shot is dan wel weer ZEER welkom!
    - Sideseat Mongoose/Warthog
    Een headshot vanuit de sideseat van een Mongoose of Warthog is niet genoeg voor deze montage (tenzij hij van across map Valhalla oid is). Een double kill headshot (op long range) maakt daarentegen al veeeel meer kans om goedgekeurd te worden.
    - Sticks (Plasma Grenades)
    Iemand sticken is altijd vet. 1 stick is alleen niet genoeg voor deze montage. Ook 2 sticks op korte afstand (double kill) kan ik m'n twijfels over hebben. Zodra de sticks over een langere afstand worden geplant, wordt de actie al meer waard. Dan kun je het hebben over of iets luck of skill is.
    - Skill of luck?
    Natuurlijk wordt skill meer gewaardeerd. Maar prachtige acties, die wel pure luck zijn, kun je bijna niet omheen. Een double headshot met 1 snipershot is dan weer iets teveel geluk. Per situatie verschilt dit en dus: stuur je clip op en hoop voor het beste! Kortom: kills met veel uitstraling zijn ook welkom.
    - Battle Riffle/Carbine + Nades
    Onderschat mooie kills met deze wapens zeker niet! Een mooie triple kill of overkill door mensen keihard te outBR'en met een TE strakke aim en met perfect geplaatste grenades in een MLG custom game = goud waard. 'Nuff said.
    - Matchmaking/Custom Games/MLG Customs
    Een zieke film clip van een custom game met MLG settings is veel meer waard dan een BigTeamBattle matchmaking actie. Je actie wordt sowieso al minder waard zodra hij is gemaakt op een Social matchmaking playlist. Is dit te zien dan? Ja, 'ervaren montage kijkers' (lol) vinden je actie 10x beter als ze rechts onderin 'MLG TS v4' zien staan ipv simpel 'Team Slayer' terwijl je een Guest-player een headshot geeft. Hier ben ik niet al te streng in, maar dezelfde actie in een MLG Custom of tegen Guest-players in Social MM... tsja. Voor degene die niet bekend zijn met MLG Customs: MLG Settings v4

    Hier en daar heb ik Halo jargon gebruikt;). Vraag het hier gerust als je iets niet snapt!


    De naam van deze montage!
    Tijdelijk noem ik de montage gewoon 'Dutch Community Montage'. Maar ik zoek nog naar een andere naam. Zoiets als 'UnDutchables', of 'Hollantage'. Graag suggesties! :)

    Graag NIET in deze thread:
    Een clip aan mij doorgeven door te melden dat ik clip 'x' moet downloaden in slot 'y' van je file share. Zo kan heel xbw al meegenieten van jouw film clip, en is de clip niet meer verassend in de montage.

    De stand van zaken
    Ik update hier voornamelijk dus de stand van zaken van de montage. Ik heb GEEN idee hoelang ik er mee bezig zal zijn. Aangezien ik het nu erg druk heb, hou ik het voorlopig op alleen Film Clips ontvangen, en zullen er niet veel updates verschijnen.
    Het is trouwens mogelijk dat de montage nooit af zal zijn: het ligt puur aan de animo die er voor is. Als ik wekelijks Film Clips binnen krijg, zal ik ook gemotiveerd blijven.

    Updateje 1 ( 24-03-2008 )
    Ik heb een 2e account moeten aanmaken om alle clips kwijt te kunnen. Het niveau van de clips stijgt! Zo heb ik al een paar clips die 'te slecht' waren voor de montage moeten verwijderen om ervoor te zorgen dat ik niet binnenkort nog een 3e account aan moet maken :). De naam van de montage is nog niet 100% zeker, maar 'Hollantage' gaat veel kans maken denk ik.

    Vaagheden? Suggesties? Posten maar!

    Spread the word!
    Suc6!_0/
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2008
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb nog een clipje waar ik met pure mazzel 2 man headshot met 1 kogel :d is dat wat ? anyhow, vet idee en kan niet wachten op t eindresultaat
     
  3. Xorta

    Xorta Reflex GT

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, is helaas niet genoeg voor deze montage! Gelijk even de inhoudelijke eisen updaten, want ik denk dat je niet de enige bent. Wel bedankt iig! *)
     
  4. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een stick op ro van begin snipe tot top lift, maar heb em niet opgenomen. Elke redelijk dingetje wat ik doe neem ik op en stuur ik :p.

    Ga jij editen? Btw, doe hollantage :9
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2008
  5. Xorta

    Xorta Reflex GT

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je bedoelt de film saven ipv letterlijk opnemen met eigen capture apparatuur? Om geen kwaliteitsverschil in film clips te hebben capture ik namelijk zelf de clips.

    En yup ik ga editen. Ik ben nog lerende in het editen, maar een gemiddelde montage neerzetten kan ik zeker. Na een hoop H3F monteer topics te hebben doorgenomen denk ik dat een bovengemiddelde montage ook moet lukken. :thumbs:
     
  6. Towel

    Towel Guest

    First of all, I must say I really appreciate all the work ur putting in this porject. And that from my own men, I am proud....

    My second thing, it feels good to show american fucks that the Netherland is more then only a very good shipping support. I'd like to make a montage myself, but I hope for this montage, the quality will be good. And by that I mean, no cockroaches thinking big in team slayer. I want names on the screen, killing big names. I hope I don't see Lacoze making killjonairs in rumble pit in this featured movie.

    At last, I wish u all my luck in making this a big succes. U have my respect, and with that,

    Don T.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2008
  7. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Tof initiatief!
     
  8. Sh1n4t0

    Sh1n4t0 King of the jungle!

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    0
    haha je zei cock :lol:
     
  9. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    jesus ro te droog.

    Is de montage invite only? :9
    Btw je kan van mij ahh nielsje downloaden, niks speciaals maar ik vond het wel grappig. En als je bloepers zoekt, moet je lekker sladz downen.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2008
  10. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    wat zet jij mij in je fileshare! of is het towel? kan het me iig niet herinneren op mij:p
    heb trouwens nog wel leuke op jou iig8)

    maar leuk iniatief, ik zit zelf ook beetje te kijken met monteren en montage, ik zag dat towel al montage wou en wou wel voor hem editen, op deze manier kan het helemaal makkelijker worden..
    heb iig vette ideen voor monteren iig, dus miss dat ik je eventueel kan helpen met monteren;)

    vind wel dat je filmclips hoge eisen aan worden gesteld, sommige kills hebben ook uitstraling. bijvoorbeeld dat het lijkt alsof je het altijd doet of het geen moeite is, dat vind ik persoonlijk ook mooie kills.
     
  11. II DDE II

    II DDE II Skilled&Sexy

    Berichten:
    553
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog wel wat leuks liggen denk ik
     
  12. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk maar zelf ff niels ;)
     
  13. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    ga ik zeker doen haha, wanneer was dat dan?
     
  14. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    het is al een tijdje terug, paar weken ofso.
     
  15. FeaRRRRRR

    FeaRRRRRR Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    ziek vet idee! :) Echt heel stoer, heb er echt zin in *)

    Hm ik denk dat we die clips van andere nubs niet nodig heb en genoeg hebben aan alleen mijn zieke acties \o/ Had gister echt zieke shit gedaan ga ff kijken of ik ze nog heb :)
    Heb ook nog te grappige bloopers, stuur ze wel ff
    Wat towel zegt idd wij moeten ff die amerikanen laten zien dat ze zeker niet zieker zijn dan wij ;) Ik word helemaal gek van die bungie favorites dan is er weer een lightning fast quick scope van fearitself en dan stelt het echt geen kut voor |:-
    Ben benieuwd hoe dit verloopt, keep up the good work :thumbs:
     
  16. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    twilightgetsit2 moet er wel cker weten in , woot woot
     
  17. Xorta

    Xorta Reflex GT

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, als je mn startpost nog ff goed doorleest merk je dat het geen invite only is :D Wel grappige clips trouwes.. vooral die niels clip made me laugh :D Maar niet echt montage materiaal, helaas :):

    Vette ideen hoor ik natuurlijk graag. En hulp met monteren zou ook nice zijn, alleen gaat dat wel lastig over internet/msn, maar dat komt pas veel later. Eerst de film clips verzamelen.

    Kills met uitstraling waarbij het lijkt alsof je er geen moeite voor doet valt denk onder 'luck', en tussen de eisen staat dat luck ook welkom is. Ik zal het proberen wel iets duidelijker te maken in startpost, thnx.

    Mensen, bedankt voor nice reacties!
     
  18. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja dat monteren dat kan natuurlijk op een manier als: aantal clips, ik maak er iets leuks van en stuur het terug, dat zou als goed is niet voor problemen kunnen zorgen dacht ik, mja eerst die clips he:+

    maar luck is het opzich niet, nja miss ook wel, maar niet van dat het lucky kill is , ziet er gewoon tof uit zo. check mijn fileshare voor die vette luckstick:p
     
  19. Xorta

    Xorta Reflex GT

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even iets anders:
    Ik ga er niet ernstig over bitchen,
    maar als je een serieuze film clip in wilt sturen zou ik graag willen zien dat dat via 1 van de manieren gebeurt die ik in de startpost heb gemeld. Als hier in deze thread open en bloot over 'die geweldige' film clip wordt gepraat, zal de clip in de montage namelijk al een stuk minder verassend zijn.

    De eerste clips zijn trouwens al binnen!

    Verwacht niet dat ik bij het terugsturen van een message met dat ik de clip binnen heb, ook gelijk meld of hij is goed- of afgekeurd. Er kan nog vanalles gebeuren...

    *Startpost gelijk maar even updaten met deze troep :)

    Het grootste probleem komt denk kijken bij de A/V syncing: mannetjes moeten netjes op de beat neervallen :p Maar met goede communicatie kan dit idd geen probleem zijn.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2008
  20. masterspy

    masterspy Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga eens kijken of ik ook nog wat leuks heb liggen

    @ xorta
    ik heb je wat gestuurd plus een friendrequest omdat ik dat sowieso nog wilde doen dus kijk maar
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2008

Deel Deze Pagina