Bungie nogal slecht in luisteren en ze gebruiken Frank O'Connor om overal omheen te lullen. In een interview met de oprichter van Halo.Bungie.org deelde de oprichter dezelfde klachten als alle Halo fans. De game is te kort, te scripted en je heb te weinig vrijheid. in tegenstelling tot Halo 1.
Als je het mij vraagt presteert Bungie veel beter onder hoge tijds druk.
In een Video Interview vertelde een SP ontwikkelaar over dat Halo als PC project maar niet opschoot en bijna geanuleerd zou worden totdat Microsoft ze opkocht en ze Halo in 5 maanden af moesten maken. wiste alle levels, bewaarde alle content en update die met de toen erg indrukwekkende nVidea kaart die in de Xbox zit, plakte het spel helemaal opnieuw in elkaar. Vanwege de korte onwikkel tijd die ze hadden maakte ze de levels maar groot en stopte de meeste belangrijke gebeurtenissen in cut-scenes. Eigenlijk pakte dat erg goed uit want hoewel je veel knip en plak werk tegen kwam in de levels waren de veldslagen en gebeurtenissen geweldig. Halo 2's SP kent veel meer unieke vormgeving in de omgevingen, maar daar gaat HEEL veel ontwikkel tijd in zitten en is eigenlijk alleen belangrijk voor MP levels (waar Bungie dan weer WEL goed in geslaagd is), met als gevolg dat je minder vrijheid hebt.
Ik heb toch wel vertrouwen in Bungie dat ze van hun fouten leren.
Halo 3 zal ongetwijfelt WEER ongelovelijk gehypt worden maar dit keer denk ik dat Bungie dankbaar gebruik zal maken van zowel de ongelovelijke Xbox 360 kracht, als de ideeen van grote en kleine Fans.
Hoewel we nog niks weten van Halo 3 denk ik dat Halo 3, Halo 1 in het kwadraat zal gaan worden.
Laatst bewerkt: 12 jul 2005