Zo, Heroic uitgespeeld. Ik denk dat de omschrijving Rollercoaster er het dichtste bij in de buurt komt. Het rustige free-roam gedeelte van Rookie kan ik een warm hart toedragen omdat je zelf kan kiezen hoe je met de situatie omgaat. Ga je Feet First Into Hell, sneak je eromheen met een sniper, of kies je ervoor om zonder te vechten erlangs te gaan? Op de laatste manier heb ik 2 hunters gelaten voor wat het was.
Het is Bungie goed gelukt je het gevoel te geven dat je niet in je 2 ton wegende Mjolnir suit zit. Dit heeft vooral in het begin er vaak voor gezorgd dat ik stierf, maar later toen ik er rekening mee ben gaan houden en rustiger ging spelen liep het spel gunstiger. Veel Halo 1 gevoel voor mij dus.
Voor de rest ook terugverwijzingen naar Halo 1 (opzet van levels) en bepaalde uitspraken die gedaan worden.
Het is trouwens, zoals altijd, de moeite waard om de credits te laten lopen en de laatste scene te kijken. Terwijl ik dit typ gekeken en alleen die scene is al € 41,50 waard. Voor dit geld heeft Bungie een spel neergezet die de mensen die van het verhaal houden, graag dingen uitzoeken en lang rondlopen op dezelfde plek een dijk van een game neergezet. Daarbij heb ik nagenoeg nog geen enkele ervaring met Firefight, maar het lijkt me sterk dat deze mijn mening negatief beinvloed.
Tot zo ver mijn mini-review, ik hoop dat iedereen er net zoveel plezier aan beleeft als ik.
*Telt dagen af totdat Halo: Reach uitkomt
Klik om te vergroten...