1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo 3: wat moet er allemaal in komen, hoe,...?

Discussie in 'Algemeen' gestart door boss, 1 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yep , daar waar halo ce er in slaagde om je bij wijze van spreken letterlijk de game in te trekken zodat je het gevoel kreeg dat je de masterchief niet speelde , sterker nog , je was de master chief zelf .
    Daartegenover staat dat als je halo2 speelt heb je altijd en overal het gevoel dat je met een fictief personage speelt en deze game pakt je niet bij je nekvel omdat je je niet zo verbonden voelt bij het personage en dit integendeel met zijn voorganger halo ce die je echt het gevoel gaf dat de toekomst en de redding van de mensheid echt alleen van jou afhing.:+
     
  2. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat jij zegt klopt in het algemeen voor geen reet, dat heeft gewoon met je eigen speel-ervaring te maken.

    Over Halo: CE vs Halo 2 gesproken, ik zie het zo:

    Halo 1 was een PC game die al heel lang in ontwikkeling was door een echt PC ontwikkelaar, Bungie natuurlijk! Er zat weinig vaart in de ontwikkeling en ze wilde de game eigenlijk afkappen maar Microsoft bood een zak met geld als Bungie de game binnen 6 maanden de game zou porten naar de Xbox en voor de release klaar zou zijn.

    Wat ze gedaan hebben is de game aanpassen aan de TOEN superieure Xbox hardware, snel wat hele grote levels maken en veel knip en plak werk verrichten in de omgevingen. De controlls wat goed uitwerken (Van auto aim hadden de PC spelende ontwikkelaars geen kaas gegeten en dat maakte de multiplayer gameplay zo leuk en uitdagend) en er een Co-Op mode in gooien en TADA, je hebt een top game! Het kwam vanwege grote tijds druk die gepaart ging een game waarvan de onderdelen al flink opgepoetst waren en alleen nog maar inelkaar gezet hoefde worden.

    Je ziet in Halo 2's Single Player dat er heel veel aandacht is besteed aan de omgeving maar dat zorgde voor een scripted "van A naar B" ervaring. Omdat de mensen bij Bungie bijna iedere werknemer een muis en keyboard als controller was gewend en ze nu de tijd hadden met de controlls in de wer te gaan hadden ze de besturing ( onnodig ) aangepast. Met als gevolg dat iedere noob wel kan killen. Dual-wielden is daar waarschijnlijk ook uit voort gevloeid.

    Bungie beweert zelf dat Halo 2 voor velen een teleurstelling is geworden omdat men er teveel van verwachte. Klinkt logisch, maar als je Halo: CE en Halo 2 naast elkaar zet zie je dat ze de beste dingen uit Halo : CE eruit hebben gehaald of voor iets slechters ingeruild hebben. Alle de graphics en de Soundtrack zijn beter dan het orgineel. Dan heeft het niks met een Hype te maken, ze hebben gewoon slecht werk geleverd!

    Als ik Bungie was en begon aan Halo 3 zou ik naar alle goede en slecht dingen(tjes) kijken en de wat ze berijkt hebben met Halo 2.

    Wapens als de BattleRifle zou ik niet vervangen met WEER iets nieuws, maar aangezien de pistol uit Halo: CE veel gewilder is zoun ik de BR WEL net zo sterk maken als de oude pistol.

    Als Team zou je naar aanleiding van het Halo 3 script de level settings gaan bepalen en dan zeggen "doe voorlopig maar ff wat, zolang je je maar aan het thema houd!

    Hiermee bedoel ik dat je beter eerst een heel groot level kan maken en vol kan gooien met obstakels en vijanden, bepaald waar de cut-scenes plaats zullen vinden en dan in een veel later stadium alles uitwerken.

    Natuurlijk is dit VEEL makkelijker gezegt als gedaan maar het is wel ongeveer de aanpak die ze gebruikten met Halo: CE

    Speel gewoon op zeker en werk het spel daarna tot in de laatse puntjes uit...
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Enne , ik ben hier diep onder de indruk van je betoog , je zegt dat mijn uitleg voor geen reet klopt en dat dit uitgaat van eigen spelervaring , nou ja ik heb mijn eigen spelervaring weergegeven , over hoe de halo feelings op mij inwerkten , namelijk het halo ce gevoel dat overheersend was en dit tegenover het afstandelijk gevoel dat ik bij het spelen van halo2 had.
    En hoe komt het dan dat halo ce dat eerst als een pc-spel bedoeld was en vlug vlug naar de xbox geporteerd is veel meer overtuigend en meeslepender overkomt dan zijn vervolg halo2 waar ze tegenover halo ce bij wijze van spreken alle tijd van de wereld hadden om dit perfect te maken._0/
     
  4. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    mja, ik snap wel wat je bedoeld. imo deed Bungie te veel hun best om Halo 2 de speler HET gevoel van grootsheid te geven. In de cut-scenes komt dit heel goed naarbuiten maar de Single Player gameplay is er erg slecht en scripted door geworden. Ik heb zelf nooit echt het epische gevoelo gehad wat jij beschrijft, maar ik had het misschien in wat andere woorden duidelijk kunnen maken ;)

    Ik hoop dat Bungie voluit gebruik zal gaan maken van de 360 hardware en meer kijk naar de eerste Halo...
     
  5. Zamaster360

    Zamaster360 Mr. Coöp

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt van geen kanten!

    Ten eerste was Halo bedoelt voor de Mac en ten tweede was het oorspronkelijk ook een game met een 3rd person perspective. Nuff said!
     
  6. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    true true, en over die pistol, blij dat ze die eruit hebben gepleurd want die was echt te overpowered!
     
  7. Panzerdelta

    Panzerdelta Konnichiwa!

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    0
    das waar maar ze hadden ook al een gedeelt voor de windows pc alleen zoyden ze die pas later uitbrengen
     
  8. Zamaster360

    Zamaster360 Mr. Coöp

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Launch!!!

    Ik ben wel benieuwd wanneer Halo3 uitkomt, maar ik reken er op dat Microsoft Bungie deze keer wel meer ruimte zal geven voordat ze Halo3 uitbrengen. Een schatting van het voorjaar van 2007 is denk ik geen verkeerde!! Ondanks dat sommige mensen zeggen dat Bungie al redelijk ver zou zijn met deel 3 (wat ik maar voor een gedeelte geloof). Het verhaal zal natuurlijk wel helemaal uitgewerkt zijn. Zeker na de cliffhanger van 2, maar de level designs en de nieuwe objecten (voertuigen, textures, enzo). zijn nog lang niet klaar natuurlijk.
     
  9. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Alsof ik dat niet wist, maar dat soort details doen er niet echt toe. waar het om gaat is dat Halo 1 gewoon veel langer mertdezelfde enige in ontwikkeling is geweest als Halo 2. Het draaide na al die tijd van onmtwikkeling al behoorlijk goed dus het enige wat Bungie verder heeft gedaan met Halo 1 op de Xbox is een grote spelwereld maken...
     
  10. BLACKHAWK EM

    BLACKHAWK EM Target Theory

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    0
    Bungie heeft met halo2 gewoon ook geprobeert het spel cheat en glitch vrij, daarom haalden ze de chille glitches uit. Maar doordat ze daar hun tijd aan besteden maakten ze allemaal andere fouten (stand-by en andere troep) dit mogen ze met halo3 sowieso niet doen. En verder zou het leuk zijn als er weer goede balans in de maps komt. Dan zou zelfs 32 tegen 32 ofzo leuk zijn, op speciale maps door bungie gehost. Maar ze moeten gewoon zorgen dat er voor elke grote van gevechten (2v2, 4v4, 6v6, 8v8, 32v32, 1v1 en FFA) speciale maps zijn die speciaal door die grote gemaakt zijn en uigebalanceerd zijn voor die grote van parties enzo. Hierdoor zal elk potje leuk en spannend zijn en kan zal in elk potje skill de doorslag geven. Ook zal elke speler aan zijn trekken komen, doordat de noobs weer zoals ze gewent zijn gewhooped worden en dus met hun soort gaan spelen en de pro's weer gewoon kunnen whoopen, zo simpel is het gewoon maar ik heb het gevoel dat bungie dit gewoon niet in WIL zien|:-

    ps. lijkt me logisch dat de de SP van halo1 moeten nemen, of iig die sfeer en die soorten missies, niet van de misser ****2 (kan het namelijk geen halo noemen:+ )
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    daarstraks nog eens op halo 1 en halo 2 op de 360 gespeeld:). halo 1: tja, graphics stellen eigelijk niet veel voor(is natuurlijk al een behoorlijk oud spel he,maar graphics wilt niet alles zeggen natuurlijk!), ook door de 720p zie je wel alles helder,maar ook de randjes,...zie je feller,...maar nog steeds fantastisch game natuurlijk(beter dan 2!)
    halo2: Graphisch wonder op xbox 360(wonder voor de huidige xbox dan he:)), nee maar echt, graphisch een heel stuk mooier dan op xbox! Ik speelde even en ik geraakte er niet meer van af, alleen spijtig dat het gehele game me niet volledig aanstaat, in ieder geval, ik kan wel niet wachten om dit game online te spelen, misschien vanaf zondag dat ik xbox live heb, en dan knallen met deze game!:)
     
  12. AvantGarde

    AvantGarde Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    k weet nogh toen k de 1e keer halo speelde ,echt magisch was dat.Je ziet een man voor je die tegen jou aan kijkt en dan ontwaak je uit je capsule en kijk je om je heen ,damn echt prachtig was dat.
    En later wanneer je uit je reddings schip komt zie je een grote wereld wat voor je opengaat en w8 om door jou ontdekt te worden.

    bij halo 2 ging alles een beetje snel vind ik..oke de aarde wordt aangevallen dus ff snel wat aliens killen in t ruimteschip als opwarmertje en dan ga je naarh de aarde waar je een super VASTE patroon moet volgen en er is weinig vrijheid en dan kom je in de war omdat je dan opeens een alien rol aan moet nemen en dan wil k over t einde nogh nie eens spreken .

    Neejh misschien overschatten we Bungie wel een beetje en verw8ten we teveel van Halo 3 ...mjah nu maar hopen dat H3 wat wordt want dat is immers The Game voor de Kernbox 360 duzz laten we afw8ten.


    >>> Trouwens k heb net gelzen op een Site dat Sony Guerilla Studios heeft overgenomen <zij hebben o.a. Killzone gemaakt en zijn nu bezig met K2,dus ik denk niet dat Halo 3 alles voor zichzelf gaat krijgen ook komt UT 2007 nogh...duz ik denk dat Bungie het niet red met een eenvoudige ripp off..ze moeten wel met iets heel speciaals aan komen zetten dit keer net als vroeger om weer op de kaart te komen !
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  13. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat Bungie hun fouten wel inziet, maar zoiets moet je in de media kwetsbare positie waarin ze verkeren natuurlijk nooit toegeven.
     
  14. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar geruchten..

    Launch date same as PS3 launch

    This would be a wise marketing move by Microsoft. Halo 3 is bound to the biggest selling game of the year and there could be no better way to scupper the launch of PS3. Bill Gates was quoted some time ago in TIME magazine saying "The day Sony PS3 launches, and they walk right into Halo 3.' Many websites were taking preorders of Halo 3. EB Games had a launch date of June 2006, mysteriously Halo 3 has disappeared from games lists of many online retailers.The most popular guess at launch date is either 15th or 30th May 2006. Others are pointing towards a 2007 release to coincide with the Halo Movie.Only time will tell.

    Halo 3 will come on 2 seperate disks?

    It's a possibility I suppose, one for the story/campaign mode and one for the multiplayer? Games radar reported that one unnamed multiplayer title may be using up to four 9GB DVD's. Considering there is only around 13GB of space on the 360 harddrive this would mean upgrading considerably.Bungie's forums issued polls back in the summer asking gamers if they would like to see two disks for Halo 3 and what they would like to see on those disks. They could be just drumming up interest or it could be a clever plot to see exactly what Halo's obsessives really want.The latest rumour suggest a two disk set with one showing the 'Making Of Halo 3'. That certainly sounds more feasible.

    Halo 3 Screenshot

    The Official Xbox Magazine published this picture and speculation has been rife as to its source. Is this a real Halo 3 screenshot or pure hoax? This image looks like it could be a 360 game, but frankly it could be from any game.

    Halo 3 will support up to 64 players online

    This is certainly achievable, just imagine the carnage. Black Hawk Down's 50 players online was disappointing. I can't remember a game without severe lag but, with the new technology and decent servers,I'm sure Halo 3 could cope with such demands.This would also see an increase in clan sizes and communities as clans join forces to fight in numbers. This fits into the whole idea of Origen and the Xbox 360, Xbox clans and communities would grow enormously. Although imagine trying to have a converstion with so many people talking over each other.

    Commander Mode In Multiplayer

    Takinf a leaf out of Battlefield 2's book, one player would oversee the battle for each side, which sounds plausible for those larger maps, if we get them. It would probably have a similar sort of comms structure too, though how well this works with the trash talking you get online anyway is something we'd like to see!

    Online Co-operative Mode

    This would certainly be welcome and Bungie would be crazy to omit it. Launch title Perfect Dark Zero has hooked gamers, they can join a friend and battle through the campaign mode together.It's early days but you bet your bottom dollar that Halo 3 will include this feature. Obssesive fans could chat away about the storyline whilst blasting through gloriously detailed levels. Four player co-op would be even better!

    Muliplayer Bots

    There are rumours of a multiplayer mode that will allow you to team up with friends against enemy bots on multiplayer maps. It would be an unnecessary but fun addition to the game and certainly an exciting prospect.Imagine a convoy of human players heading for an army of grunts on the likes of Coagulation meeting in the centre of the map and causing pure unadulterated mayhem.Fantastic!

    Wireless Peripheral Support

    One of of the latest rumours to reach us is the option to use a wireless keyboard and mouse for control over the joypad. This move alone could bridge the gap between console and PC gaming, bringing far more players who prefer their FPSs on the PC over to the Xbox 360 scene. This is 100% possible, the tehnology is already in place and all it would take is a bit of coding to make the game recognise a different input device. If true, this latest whisper we've heard could open Halo 3 up to a much larger audience!

    Unlockable Objectives The 360 launch games have indicated how games are moving forwarded. In each 360 game there are unlockable objectives. Upon completing these objectives you recieve extra points which are added to your gamer card. Look out for objectives such as 'Beat down 5 players in a row', or 'Kill 10 people with sticky grenades'. These objectives will provide great amusement if, of course, they are included. http://360updates.qj.net/
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Dit is dus de screen:

    [​IMG]

    Het zou best van halo 3 kunnen zijn hoor :eek:
     
  16. Jest3r-NL

    Jest3r-NL Firefart

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, helemaal niet, die smg is erin geplakt, ergens in deze topic staat deze ook al, samen met een render van de smg uit halo 2, hij heeft dezelfde lichtval en richting als op die render
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Oh oke, ziet er wel vet uit trouwens..
     
  18. Jest3r-NL

    Jest3r-NL Firefart

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet wel zeker dat het dus een neppe screen is8) maar die achtergrond kan wel van star wars republic commando komen
     
  19. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zier een beetje Doom 3 achtig uit moet ik zeggen, maar ach, de screen is toch fake.
     
  20. Panzerdelta

    Panzerdelta Konnichiwa!

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    0
    FF bewijzen dat het plaaje 100% nep is


    [​IMG]
    [​IMG]

    en de achter grond heeft niet de halo style
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina