1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Halo 4 Algemeen

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    whut?
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Eindelijk eens van het weekend Halo op solo-legendary uitgespeeld. Speelde steeds een level per week zodat ik dan meteen de challenge mee pakte, alleen 1 weekend overgeslagen.
    Hoe dan ook, toffe momenten en minder toffe momenten. Verhaal vond ik persoonlijk best aardig, interactie tussen MC en Cortana was gewoon tof en geeft imo meerwaarde aan de SP. Voor het verhaal zou ik hem ook rustig nog een keer spelen.
    Er zijn ook wel wat aardige shoot-out momenten op Legendary, maar ook teveel momenten dat het voor mij voelde als trial and error en er (zo lijkt het tenminste) te weinig is nagedacht over hoe het spel speelt op die moeilijkheidsgraad.
    Als je b.v. crouched en voorzichtig een hoekje om loopt (en er verder geen andere weg is) en je wordt vervolgens meteen gesniped en dood dan is dat gewoon niet leuk en wordt irritant, zeker aangezien het toch een paar keer is voorgekomen.
    Er zijn voor mijn gevoel teveel insta-kill momenten, zeker later in het spel wanneer je 3-6 knights tegen komt. Vooral de warp mogelijkheid van Knights begon mij echt te irriteren. Als ze je al niet in 1 klap killen dan meppen ze je wel half het veld uit. Op zo'n manier doodgaan is gewoon niet leuk.
    Legendary mag best heel moeilijk zijn, daar heb ik geen probleem mee. Maar het gevoel van 'cheap' kwam toch even te vaak voor mijn zin bij mij naar boven.
     
  3. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb hem ook vorige week uitgespeeld op legendary solo en het eerste dat me opviel was dat het gewoon veel makkelijker was als andere Halo-games. Er waren eigenlijk maar een paar momenten waarbij je een beetje trial and error moest toepassen maar ik na een keer of 4 opnieuw proberen lukte het wel.

    Het verhaal vind ik persoonlijk ook heel goed uitgewerkt. Beter als in vorige delen. Echter, heb ik wel wat opmerkingen over de algemene presentatie van de campaign.

    De omgevingen, vergeleken met andere Halo-games waren gewoon erg repetitief. Het voelde voor mij dat we qua omgevingen terug waren bij Halo 1. In de eerste levels was het wel mooi enzo, maar na het derde level begon het al vrij snel in de herhaling te vallen met dezelfde forerunner architectuur overal.

    Het kwam vooral door het feit dat de gehele game zich afspeelt op dezelfde planeet. Als je kijkt naar Halo 2, dan had je veel meer locaties die je bezocht: de aarde, gasmijn op die gasreus van de eerste Halo, 2de Halo, containment zone, High Charity. In Halo 3 had je dan ook weer de aarde maar dan niet in de stad maar de woestijn eromheen, flood geïnfecteerde gebieden en de ark. Iedere omgeving met zijn eigen stijl en sfeer.

    Dat miste ik allemaal in Halo 4. We maakte even een uitstapje richting een menselijk ruimtestation maar daarna keerde we alweer snel terug naar een forerunner schip met weer dezelfde "look and feel".

    Ook over de prometheans heb ik wat op en aanmerkingen. Ik vind dat ze qua stijl goed ontworpen zijn, maar...
    Ik miste diepgang. In de vorige Halo-games had je soms 3 of 4 way battles tussen enemies. En soms wisselde het zelfs. De prometheans werden goed geïntroduceerd. Totdat het bleek dat ze in hetzelfde schuitje als de covenant zaten. Ik miste de plottwists die ik gewend was van andere Halo-games.
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Oh hij is zeker niet moeilijker als andere Halo's, maar wel frustrerender op sommige punten. Bij andere Halo's had ik veelal het gevoel dat ik gewoon iets fout deed als ik dood ging op Legendary, bij H4 had ik dat gewoon minder en vond ik het vaker niet meer als een goedkope manier om de speler schade te doen. Een knight die voor je neus spawned op een stuk waarbij er nergens dekking is vind ik geen leuke manier om een spel moeilijk te maken, net zo min als gesniped te worden door een tegenstander die eigenlijk niet zou moeten weten dat je 'daar' zit.

    Het verhaal is best aardig, maar vooral de interactie tussen MC en Cortana maakte de verhaallijn imo echt tof.

    De omgevingen werden wel een beetje hetzelfde op het eind, maar ik moet zeggen dat ik mij daar niet echt aan stoorde.

    Wat betreft de prometheans
    Daar ben ik het met je eens. De samenwerking tussen de twee was veels te snel. Dat had van mij best wat later in het spel mogen gebeuren. Dit is iets wat toch een stuk beter had kunnen zijn, maar dat kan nog komen in volgende delen
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    wbt prometheans
    de samenwerking tussen de twee duurt al langer dan vanaf het moment dat de Chief aankomt toch? Dacht dat ik dat ergens gezien/gelezen had. Dus het lijkt snel, maar de covenant zit er al een tijdje
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.491
    Leuk Bevonden:
    5.101
    Maar in het begin hebben ze ook oorlog tegen elkaar toch?
     
  7. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ze aanbidden de forerunners als goden, zochten naar de 'sacred rings' van de forerunners, maar in het begin zaten ze idd tegen elkaar te vechten, omdat de prometheans onder de macht van de Librarian zaten en niemand de 'gevangenis' van de Didact mocht bezoeken, toen pas de Didact vrij kwam waren ze weer onder zijn macht en veranderde ze van blauw(Librarian) naar orange(Didact), toen begon de covenant te knielen voor de Didact, omdat ze wisten dat hij een van de forerunners was en dus heeft de Didact de covenant gespaard.
     
  8. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Team regicide is best leuk. er zijn meestal maar 3000 mensen die het spelen.
     
  9. JustBlaze

    JustBlaze Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    23
    Waarom heeft Halo 4 eigenlijk nog een wisselforum? Er wordt eigenlijk nauwelijks meer in gepost en als er dan wordt gepost wordt er geklaagd (niet ten onrechte) over de multiplayer of worden er wat feitjes over het verhaal van de singleplayer uitgewisseld.

    Halo 4 is qua spelersaantallen nu al aan het afbrokkelen, per dag minder dan 100k spelers online voor een game van een paar maanden oud.... dit zou ik niet echt indrukwekkend willen noemen. Halo 3 had er zelfs in zijn nadagen nog 200k p/d. Ook zegt het wel iets dat MLG na één seizoen al niet verder wil met Halo 4, maar wel hebben gekozen voor een contract met COD BO 2 in het circuit.

    De community lijkt ook wel kleiner te worden en er lijkt minder vertrouwen te zijn in het doorvoeren van belangrijke veranderingen van Halo 4, 343 lijkt hierin heel laks. Verder blijk ik ook niet de enige die hier zo over denkt en zie ik dit terug in mijn friendslist. Als halofan en competitive speler had ik vroegah in een weekend ongeveer 50 vrienden online (ook veel competitive spelers en matchmaking warriors die diehard halofan zijn/waren), waarvan bijna het gros Halo 2 of Halo 3 aan het spelen was. Nu is dat wel anders en is de community veel meer geclusterd. De meerderheid speelt COD, een kleiner gedeelte speelt nog steeds Halo 3, een ander gedeelte speelt een non-shooter en een enkeling Halo 4.

    Hopelijk zorgt een nieuwe console en een nieuwe franchise/titel (of wellicht toch ooit nog nog een arena based, no-nonsense competitive Halo game?) voor een opleving in de FPS-markt.
     
  10. Krinion

    Krinion Active Member

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    Heus bestaat dit spel nog? 0.o
     
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Tja, ik speel het ook niet meer. Maar er staat hier nog een Halo 4 console naast m'n TV. :+
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.727
    Leuk Bevonden:
    17.950
    De FPS-markt is al huge en wordt, zoals je al gezegd hebt, gedomineerd door COD. Ik speel die meuk niet, wil gewoon Halo. Het is gewoon zo jammer dat 4 gewoon is verkracht, terwijl het een enorme potentie heeft. Ik speel het ook niet meer.
     
  13. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Halo 4 is dus gewoon een beetje gefaald. Zou dit het einde kunnen zijn van Halo, of zijn er toch nog genoeg mensen die het spelen?

    Ik zelf dacht namelijk dat ik het echt 24/7 zou gaan spelen, maar wat viel de game me uiteindelijk eigenlijk tegen zeg. Echt teleurstellend.
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.727
    Leuk Bevonden:
    17.950
    Same here...
    huilen gewoon.
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Precies hetzelfde hier! Toen ik al die beelden zag voordat de game er was werd ik helemaal blij en wilde ik zo graag knallen. Het had echt wel een goede game kunnen zijn en het kan opzich nog wel iets worden, maar ze hebben gewoon schijt aan de community!
     
  16. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Vooral dat laatste is helaas 100% waar. Het boeit ze gewoon niet. Het enigste waar ze aan denken is geld verdienen.
     
  17. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Is er sinds de launch dan echt nog geen enkele reactie geweest van de developer?
     
  18. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik vind Halo 4 nog steeds leuk om te spelen, maar de hype is er wel af. Ik speel hem af en toe tussen andere games door maar hangen blijft hij niet. Grootste probleem is gewoon dat Halo 4 heel veel potentie heeft, maar dat het er niet uit wordt gehaald.

    Kijk bijvoorbeeld naar Infinity slayer. Best grappig die ordenance drops maar na een tijdje wil je toch iets doen dat meer tactiek met zich meebrengt, oftewel gewoon classic slayer. Je kunt in custom games makkelijk een classic slayer gametype zonder loadouts en met weapon-pickup maken maar waarom is hier geen playlist voor?

    Dan zijn er nog de andere gametypes. Halo kent al sinds Halo 1 een onderverdeling tussen gametypes en variants. Echter, is hier in de playlists van Halo 4 niks van terug te vinden. Geen variaties op slayer, CTF etc. Nee, plain standaard gametypes die na een tijd gaan vervelen.

    Net zoals in Halo 3 en Reach heeft Halo 4 ook een map editor en kun je custom gametypes maken. Iets waarmee ik in H2 t/m Reach uren plezier heb gehad met een groep vrienden. Maar.. dan blijkt na twee maanden de file browser nog steeds niet te werken. |:-

    Long story short: goede concepten, slechte uitvoering.

    EDIT:
    Jawel, maar bij de problemen die ze herkennen geven ze aan dat ze ermee bezig zijn. Qua gameplay zien ze niet echt een probleem en dat komt omdat de Halo 4 community in tweeën gespleten is. De ene helft vindt Halo 4 goed en heeft er veel plezier aan terwijl de andere helft juist van mening is dat dit een slecht sequel is.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Net gespeeld, weer geragequit....

    Niet normaal hoe slecht.

    Slechtste multiplayer ooit gemaakt in de gamegeschiedenis. Heb 15 man online atm en wil alleen halo spelers in mijn friendlist. Maar raad eens... Niemand speelt H4 atm. Laat 343 maar facebook games maken oid.

    - Loadouts zijn gay
    - Perks zijn triest
    - Maps zijn gruwelijk slecht
    - Wapenbalans klopt voor geen meter *kuch AR kuch*
    - JIP maakt me woedend
    - Geen optie om te zoeken op goede connecties
    - Alleen maar shit gamemodes
    - Geen FFA
    - Geen Competative
    - Niet eens normale slayer
    - Geen Ranks
    - Lvl cap meteen op 70
    - Specialisations zijn ook bullshit
    - Flinch, dat is gewoon de game expres verneuken
    - Radar is te OP
    - Soms werken knoppen niet
    - Wapen switchen duurt JAREN
    - Ordenance drops hebben te veel impact op de gameplay en verneuken de map movement
    - Ordenance heeft de skillfactor van een gokautomaat
    - Invisibility hoort niet als armor ablility

    + Grenades werken voor het eerst weer goed en gooien lekker :+
    + DMR <3

    - MLG kids gaan haten op mijn DMR... :mad:

    Fuck it, ik ga Halo AE spelen. Echt geen zin meer in H4. Ik wens 343 veel succes met hun TU. Weet zeker dat ze niet eens 2 van mijn min-puntjes weten weg te werken.

    Enige waar ze mee bezig zijn is een griffball playlist. :emo:

    Mensen die H4 tof vinden zijn slechtziend, 40 jaar en spelen dit spel alleen maar omdat Halo zo gehyped is. Kan echt niet begrijpen waarom H4 een goede multiplayer is.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een goede bril, ben 22, en hypes voor games doen me niet zo veel. Ik vind Halo 4 tof omdat het nog steeds zo vertrouwd voelt als de eerdere Halo's die ik met veel plezier gespeeld heb. Voor mijn doen heb ik al behoorlijk wat tijd in de MP zitten; met name Infinity Slayer en sinds de release ook Crimson DLC. Ik vind het tof dat ze proberen te vernieuwen met dingen als de Mantis en Ordnance drops, al hadden de loadouts van mij niet gehoeven. Verder is Spartan Ops wel aardig, al is het repetitief. Ik vind het zo af en toe wel leuk om even een flink aantal aliens af te schieten zonder een hele missie te spelen en zonder dat het team vs. team is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina