1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Halo 4 Algemeen

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Ik niet :+

    Het is gewoon een extraatje.
     
  2. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik wil het cheaten/misbruik maken van exploits niet eens kunnen of uberhaupt de tijd er voor te nemen deze te leren.

    Het verneukt de game en spelplezier toch gewoon?

    dus laat maar komen le Patch!
     
  3. Flieber.

    Flieber. Fryslan Boppe!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil 'm binnenkort ook echt even proberen te co-oppen! En zal die Spartan-Ops ook eens snel proberen. Ben nog steeds hooked aan de multiplayer helaas :)
     
  4. Krinion

    Krinion Active Member

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie hebben dus nooit Halo 2 gespeeld...
     
  5. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Zal het even probereren samen te vatten!
    De mensheid was oorspronkelijk ook een tier 1 civilization zoals de Forerunners dat waren. In principe konden de Forerunners en de Humans gewoon met elkaar omgaan, vooral omdat de Forerunners de Mantle hanteerden (een geloofsovertuiging, dat hun bestemd waren om al het leven in het universum te beschermen). Op een gegeven moment komt de mensheid in aanraking met de Flood, hierdoor slaan zij op de vlucht. Om verdere verspreiding van de Flood te veroorzaken, glassen ze planeten waar de Flood zich al aan het verspreiden zou zijn. Hieronder waren dus ook Forerunner planeten, de Forerunners zagen dit als een invasie en kwamen dus ook in een oorlog met de mensheid terecht. De mensheid kreeg het niet langer voor elkaar om aan één front met de Forerunners te vechten, en aan de andere de Flood tegen te houden. De Forerunners wisten op dat moment ook totaal niet af van de Flood. Als straf hebben ze toen geloof ik de mensheid terug gebracht naar een soort van prehistorische status. Achteraf kwamen ze erachter dat de mensheid op de vlucht was geweest voor de Flood en de planeten in as had gelegd om de rest van het universum van de Flood te behoeden. Dit was een teken dat de mensheid eventueel de Mantle zou gaan overnemen van de Forerunners, waar de Librarian dit zag als een definitieve uitkomst en zich hier al op aan het voorbereiden was, zag de Didact dit compleet anders. De Didact was onder de indruk dat de Mantle alleen aan de Forerunners toebehoorde.

    Toen de Forerunners uiteindelijk ook met de Flood in contact kwamen werd het al vrij snel duidelijk dat ze het uiteindelijk zouden gaan verliezen. Binnen de Forerunner waren er verschillende opvattingen over hoe de Flood bestreden zouden moet worden, de Master-Builder en Librarian waren voor het vuren van de Halo arrays. Aan de andere kant wou de Didact het op de ouderwetse manier oplossen, om de Flood van biomassa te ontzien besloot hij om de composer te gebruiken. Hiertoe diende de Prometheans, deze werden omgezet naar AI en toen weer gebracht in de vorm van Knights. De Didact zag in dat zijn Prometheans niet genoeg waren, en besloot om de mensheid nogmaals te straffen door hun ook om te zetten naar Knights.

    Over MC die de composer kon overleven, MC en Cortana waren geen toeval. De Librarian was erg gesteld op de mensheid, en heeft tussen hun DNA sporen achtergelaten die uiteindelijk tot MC zouden leiden (zijn combat skin) maar ook Cortana was geen toeval.

    De reden dat de trilogie ook de reclaimer trilogie heet, heeft te maken met dat de mensheid de Mantle zou gaan reclaimen. Luister maar eens naar de monoloog van de Didact op het laatst.

    Daarbij raad ik je ook aan om de terminals op waypoint door te nemen, die leggen heel veel backstory uit voor degene die niet bekend zijn met de boeken!

    En damn, ik heb in 5 minuten meer over de lore van Halo getypt dan dat ik in het afgelopen uur voor elkaar heb gekregen voor ons groepsproject. Nice :+
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Wil je nu hiermee zeggen dat Halo 2 leuker was door de glitches?
     
  7. Krinion

    Krinion Active Member

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    Thumps up!
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Legendary einde is trouwens ook vet :D
     
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tot dusver snap ik het wel, maar wat ik wat wazig vind,
    is dat de mensheid dus een stuk ouder is ofzo dan dat we dachten? De mensheid weet (wist, nu dan:9) niets meer van die Forerunners af toch? Dat wil dus zeggen dat er flink wat tijd verstreken is/moet zijn....? Dit een soort 2de generatie mensheid ofzo?

    Of heb ik iets gemist/zit ik er kompleet langs?:confused:

    En zoals gewoonlijk weer blijven kijken tot na de eindcredits!
     
  10. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Nee, je zit er niet langs. De mensheid zoals we die nu kennen in Halo, is inderdaad een 2e generatie. De eerste was een tier 1 samenleving, de enigste die dit bereikt hebben waren de Precursors (werden zelfs tier 0, dit worden denk ik de echte bad guys uiteindelijk) Forerunners, en de oorspronkelijke San 'Shyuum (Prophets).

    In eerste instantie werd de mensheid terug gebracht naar een soort prehistorische status, daarna gingen ze ook nog eens allemaal dood omdat de Halo's werden afgevuurd. Zoals je weet, werd na het vuren van de Halo's alle gecategoriseerde rassen weer terug gezet op hun oorspronkelijke planeet etc. Uit dat geheel is de huidige generatie mensheid voortgekomen!

    De 'oorspronkelijke' mensheid kwam overigens van Charrum Hakor af, waren in het bezit van de 1e Gravemind (een Precursor wat blijkt) en werden dus grandioos vernaaid door de Flood, Forerunners etc.
     
  11. FreakinDell

    FreakinDell Reflex Prime

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht gister exact hetzelfde, had het gevoel dat de Xbox naar z'n grootje ging.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Is die anders?
     
  13. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Wat is dat nu weer voor een conclusie? Geef dan geen reactie 8)
     
  14. FreakinDell

    FreakinDell Reflex Prime

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    _O_ nou nou, Max.
    Tijd teveel?;)
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Ja, klein stukje :eek:
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2012
  16. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Speel ook op legendarisch... nu een stuk waar ik al niet verder kom!
    Die kleine mormels schieten met een kanon op je 1x raak is dood.
    Boven een sniper.
    Nog zo'n grote dude die granaten gooit en hit accuracy van 100 heeft.

    Binnenkort maar weer eens poging wagen. (chapter 2 is dat) autorijden eerst stuk kom je wat snipers tegen, je kan ghost pakken etc dat gehaald maar stuk daarna pffff
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Ik had chapter 2 nog gedaan met 3 skulls aan, waaronder dat ze verschrikkelijk veel granaten gooien, dat was pas erg 8)
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    En ineens zijn m'n Spartan skins die bij m'n LE zaten verdwenen. Bij andere mensen ook dat ineens je extra skins verdwenen zijn?
     
  19. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    I stole them!!

    Maar on topic halo 4 nog niet aangeraakt vandaag helaas aan het " werk " .
     
  20. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Tijd teveel? Nope, procastrinatie van mijn projecten? Jazeker! :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina