Denk dat je dat waarschijnlijk ook wel gehoord hebt, is eigenlijk al oud nieuws. De DLC stond bij Destiny gewoon al op de disc zelf, maar werd tegen betaling pas beschikbaar. Je koopt dus een game in de winkel en vervolgens moet je thuis nog eens extra gaan betalen om alle content op die disc te kunnen spelen. Om dan nog maar te zwijgen over wat voor content dat is, als je kijkt naar het prijskaartje dat eraan hangt.
Ik ben ook tegen microtransacties. Zie ze liever niet dan wel. Dat gezegd heb ik in al die jaren er nooit iets van gemerkt en heeft het me nooit beïnvloed. Daarnaast is iedere game verschillend en zijn sommige microtransacties "goed" en andere slecht. Als ik zo die van Halo lees dan zijn die gewoon "goed" heeft effect eigenlijk op een mode. En geeneens de mode waar het echt om gaat in Halo. Als die microtransacties er dan ook voor zorgen dat DLC helemaal gratis is zoals in PvsZ en een gedeelte naar de comp scene gaat. Dan heb ik er helemaal geen bezwaar tegen deze versie.
Volgens mij willen sommige sites ook even extra hits krijgen. Zag ook een artikel op Polygon over Shenmue 3. Schijnbaar was het echt een probleem dat we het budget van de game niet precies weten. Meh......
Oh, dat. Belachelijk ja en dat was ook een van de redenen dat ik het niet meer speelde. Helaas gebeurde het ook al bij een aantal 360 games waar alles al op disc stond. Op de Xbox (eerste) was het pas zoals het hoort. Eerst dlc aanbieden voor geld aan echte diehards die niet kunnen wachten en na bepaalde tijd gratis alles beschikbaar maken. @Hybrid: Goede microtransacties zijn er niet vind ik. Zoals ik hierboven al zei was dlc uiteindelijk altijd gratis na verloop van tijd. Nu is het leuk dat ze gratis maps aanbieden, maar als het toen kon waarom dan nu steeds rechttrekken met microtransacties?
Omdat we het toch wel accepteren en het toch wel verkoopt. Vroeger was het soms een pain in the ass om een skin te unlocken door gameplay, tegenwoordig moet je gewoon genoeg geld hebben.
Reken maar dat ze veel meer geld gaan verdienen aan die microtransacties dan dat ze ooit hebben verdiend aan die map packs. Dat is de enige ware reden waarom ze dit keer "gratis" DLC aanbieden. Er zullen ongetwijfeld berekeningen zijn gedaan naar wat meer geld oplevert en uiteindelijk is daar dus deze manier uitgekomen. Dan krijg je dus de situatie waarbij ze met veel trommelgeroffel een nieuwe gamemode aankondigen en vervolgens word duidelijk dat je jezelf hierbij kunt inkopen om competitiever te zijn.
Omdat het waarschijnlijk niet meer anders kan. Tuurlijk ligt ook aan ons wij kopen ook de games die het hebben. En laten we eerlijk zijn wie heeft er de laatste jaren geen game gekocht omdat er transacties inzaten of later werden toegevoegd? Maar hoewel de gaming booming is de laatste jaren gaan er meer devs failliet dan vroeger. Daarom zie je nu ook zoveel remakes. Kost weinig en levert wat geld op. We zitten nu gewoon in payed dlc of microstrandacties tijdperk en als ik dan de lesser of twee evils moet kiezen dan kies ik microtransacties zoals die van Halo nu als het dan er wel voor zorgt dat de dlc gratis is. Want heb liever dat de community bijelkaar blijft dan worden opgesplitst door dlc maps. Zeker in MP maps. Altijd irritant gevonden in mp games. Eerste weken is het druk op die maps en dan gaat iedereen weer terug naar vanilla.
Ja, en dat is dus jammer. Allemaal gemakzucht. Laat mij lekker klooien om iets vrij te spelen. Dat geeft mij uiteindelijk een beter gevoel dan ervoor te betalen...
Kan je toch ook gewoon doen. Geeft een beter gevoel en persoonlijk heb ik het nooit nodig gehad. Zelfs bij AC Unity kwam ik pas achter dat het erin zat omdat een site een artikel erover schreef. Ondertussen in die 3 dagen had ik al datgene unlocked waarvoor je kon betalen.
Probleem daarmee wel is dat ze het extra grindy maken zodat je het maar gaat kopen omdat je geen zin hebt om 250k kills wilt maken.
Dat wel en dat probeerde ik te zeggen met "goede" microtransacties en slechte, Als je het meer een grind maakt een bijna onmogelijk dat is gewoon super slecht. Wat je soms ziet in F2P games. Is het 100 kills en wil ene jochie van 14 twee euro besteden om niet die 100 kills te maken. Be my guest.
Sommige zijn inderdaad goed, andere weer slecht. Het grootste nadeel wat ik heb is de verleiding, en als het één aantal keren niet lukt ergens, om dan een boost te kopen. Ik heb gewoon liever helemaal geen microtransacties, dan bestaat de verleiding ook niet. Het is naar mijn mening ordinaire geldklopperij. Ik haat dat, al was het maar omdat ik een game gewoon minder een echte game vind met al die microtransacties erin. AC serie is er ook flink door verneukt.
Degene die je echt een flinke boost geven om je personage beter te maken vind ik niet goed. Alleen als je echt een grote wereld hebt, vol met schatten en flessen, zoals in AC Black Flag, dat vind ik dan weer wel goed. Alleen dat is persoonlijk, kan wel zien dat jij dat denk ik niets vind. Je zocht als gamer in het verleden ook altijd op de tast naar die kutvlaggen in AC 1, tot de maps op internet kwamen. Dit is een beetje hetzelfde, alleen dan met een kleine prijs en je kunt het in-game allemaal bekijken.
Wacht, microtransacties om die dingen te laten zien om de minimap? Hmm, ik denk dat weinig het met je eens zijn
Kon je die niet gewoon met in-game florens kopen sinds AC2? Zie niet in waarom je daar nu ineens geld voor zou moeten lappen. Zou denk ik ook nooit gaan werken, aangezien die mappen dan toch binnen 1 dag al op internet verschijnen. Denk dat dat alleen interessant is voor mensen die echt niet weten wat ze met hun geld aan moeten. Ubisoft mag wat mij betreft trouwens bovenop die vlaggenstokken gaan zitten, word echt maf van dat verzamelen in hun games.
Verzamelen kan leuk zijn als het daadwerkelijk iets toevoegd, maar 50x100 verschillende dingen verzamelen is gewoon op een zielige manier je gametijd willen rekken.