Die goeie beta zegt mij zeker wel dat de game op multiplayer gebied een succes wordt. Alles waar mensen een hekel aan hadden in Halo 4 is opnieuw gebalanceerd of uit de game gehaald. De beta was qua balans echt geweldig en de punten waar kritiek op geleverd werden (bijvoorbeeld een regio selecter voor de Dedi's, de base movement speed, de ADS van sommige wapens etc.) zijn allemaal aangepakt door 343I.
Daarnaast is de launch van de enige andere game die 343I als studio gemaakt heeft eigenlijk vlekkeloos gelopen en was de netcode van die game eigenlijk veel beter dan die van de andere Halo's. Het is nu maar afwachten hoeveel de blamage genaamd MCC heeft aangericht en of er veel mensen terugkeren naar de game. Ik verwacht het eigenlijk wel. Zeker als je ziet dat Halo MCC nog steeds regelmatig in de top 10 meest gespeelde games staat, terwijl die game gewoon 4 maanden compleet broken is geweest.
Overigens heeft 343I het hele MCC fiasco ook totaal verkeerd aangepakt. De game was rond maart praktisch gefixed en prima te spelen en sindsdien speel ik alweer. Mensen die de game niet volgen maar wel hyped waren voor die game hebben daar geen idee van. Ze hadden in plaats van ODST gewoon een enorme map pack voor H2A moeten geven met daarin een stuk of 10 geremasterde maps van Halo 2 en Halo 3. Vervolgens hadden ze dit groots moeten aankondigen op de E3 en die maps gewoon volledig gratis aan moeten bieden aan iedereen die MCC gekocht heeft. Daarnaast had je een of twee maps die avond al beschikbaar moeten stellen aan iedereen en dat aan moeten kondigen op het podium. Had je in twee minuten je hele franchise gered. Nu schuiven ze MCC lekker makkelijk onder het tapijt en smijten ze Halo 5 naar je hoofd.
Laatst bewerkt: 21 sep 2015