Eurogamer heeft er een heel artikel aan gewijd, over de tegenvallende eerste indruk van Halo Infinite. Wat snippits: "I think the answer lies in the art style. Halo Infinite looks like the fake plastic trees version of Halo, like a video game designed with Mega Bloks in mind. It pops in all the wrong places. The Brutes and their silly faces seem almost plonked down onto the battlefield like a child would arrange toys to bash about in their bedroom. It doesn't feel grounded. It doesn't feel like it has depth. It feels, well, surface level, smooth and uninteresting." "The Giant's Causeway hexagon rocks have been highlighted by many already and I have to admit they look like they were sculpted in Roblox or something. The ending speech by the new baddie is one of those supposed to be rousing, flashy graphics moments, but I couldn't help but laugh. Where's the blood spatter? Where is the atmosphere?" "I'm going to explain that butter bit at the top. Remember in The Lord of the Rings when Bilbo Baggins says: "I feel thin, sort of stretched, like butter scraped over too much bread." That's Halo Infinite, a game that must look okay on an OG Xbox One (ugh), PCs up and down the specifications list, an ultra powerful Xbox Series X, and when streamed on a phone. No matter how much I want it to be, Halo Infinite is not about selling Xbox Series X. It's about selling Xbox Game Pass. And its art style is just fine for that. But it's not fine for me." https://www.eurogamer.net/articles/2020-07-24-we-should-talk-about-how-halo-infinite-looks Hmm, een beetje zoals Minecraft Dungeons dus? Wel mooier natuurlijk, maar ook dat was geen game specifiek gericht op één platform. Het was een game gemaakt voor de game pass. Dit ondersteunt ook mijn theorie dat Halo Infinite geen flagship game is, althans niet in de traditionele zin (het verkopen van één platform).
True, maar ook dat wisten we al toen Microsoft alles op Gamepass gooiden, waar ook wel iets voor te zeggen valt natuurlijk, maar als gamer verwacht je natuurlijk dat wanneer je de nieuwste en duurste hardware koopt, dat het er dan ook geweldig uitziet. Dus iedereen begrijpt waarom deze keuzes zijn gemaakt, vanuit 343 en Microsoft, maar dat betekent niet dat we het er mee eens hoeven te zijn, of dat we er blij mee moeten zijn. Integendeel. Zoals je zegt, dit gaat om GamePass, en ongetwijfeld is dat momenteel een groot succes. De vraag is, blijft dat zo? Velen van ons hebben Gamepass Ultimate omdat we het zeer cheap konden omzetten, dus tot 2022 zitten we okay. De vraag is of er daarna genoeg reden is om vervolgens 15 euro(?) in de maand voor die service te gaan betalen, en voor mij is dat antwoord 100% nee. Ik vind Gamepass een leuke toevoeging, mede omdat het nu goedkoop om te zetten was, maar ik wil uiteindelijk gewoon next-gen games spelen op mijn next-gen console(s), en als die bij Xbox weinig te bieden hebben, dan ga ik mezelf zeker niet vasthangen aan een duur abonnement. Dan koop ik wel gewoon die games die ik wil spelen.
Grafisch valt de game wat tegen, maar voor de rest was het wel eigenlijk buiten de grapling hook wat ik gehoopt en of verwacht had. Ik weet ook niet eigenlijk waar de demo op draaide was dat al op de nieuwe Xbox hardware of gewoon nog op de Xbox One X?
Was een gewone vraag kan je ook normaal antwoorden of gewoon niet antwoorden. Pff heb het wel gehad hier op het forum. Bye
Maar de vraag is of iedereen dit inderdaad weet of de implicaties ervan bevat/begrijpt. Over Gamepass: zoals je zelf al zegt gaat de gamepass prijs uiteindelijk stijgen en als we het over 15 euro per maand hebben: dat vind ik dus teveel geld. Dan hebben we het al over 180 euro/jaar en dat geef ik nog niet eens elk jaar aan games uit. Het gros van die Gamepass spellen speel ik toch niet of kan ik voor een fractie tijdens een aanbieding kopen. Maar het is een slimme move van Microsoft en ik begrijp heel goed wat men wil doen. Microsoft wil van het eigen bezit af en de content bepalen (vandaar een abonnement) en wil de prijzen 100% reguleren (vandaar weer: een abonnement). Punt is echter dat zodra het uit de hand loopt (qua kosten maar ook titels die verwijderd worden) over enkele jaren, dit systeem al veel te machtig is geworden. De "early adopters" hebben dan dit systeem in het zadel geholpen en iedereen wordt gedwongen mee te gaan. Je komt er dan niet meer van af. Microsoft wil meer geld verdienen en wil overduidelijk van de huidige vrije markt situatie af. Het is een slim verdienmodel, waarbij ik vind dat wij als consumenten kritisch moeten blijven. Maar goed, bovenstaande is veel speculatie natuurlijk. Maar het volgende weet ik wel zeker. Gamepass = gemak, maar op de lange termijn niet goedkoop. Net zoals op de lange termijn Netflix ook niet goedkoper is. Gemakkelijk is het wel, die grote bibliotheek aan films en series. En daar zit ook een menselijke luiheid waar dit systeem slim gebruik van maakt, want hoeveel meuk kijken mensen wel niet op Netflix alleen maar omdat het een abonnement is?
Het is alsof deze game geen textures heeft, en geen fatsoenlijke lighting. Het is net speelgoed. Ok, à la, maar vervolgens laat deze trailer ongeloooooooflijk suffe gamplay zien. De setpieces in 2001 waren een stuk spannender. Je schiet jezelf in de voet met zo'n trailer. Hadden ze niet ergens iets spannenders vandaan kunnen toveren? Volledig eens met @schijterwt, ik kan me nog precies herinneren hoe hyped ik was toen de Halo 2 trailer op de E3 werd vertoond.
Ja maar toen was je hyped omdat je dat voor het eerste zag. Markt is nu veel meer shooterverzadigd en iedereen is deze gekkigheid alweer gewend dus niks impressed nu meer. Overigens was die E3 Halo 2 demo meteen daarna geheel in de prullenbak geflikkerd. Maar deze gameplay is gewoon ruk ook, way slowed down Doom.
Voor oude mensen als ik is zo'n snelle hectische shooter als Doom niet te doen. Ziet er allemaal zeer flitsend en explosief uit, maar ik weet dat ik er gewoon niet echt goed in ben, en heb sowieso weinig met corridor/indoor shooters. Het idee van grote open gebieden en iets meer vrijheid hebben in hoe je de tegenstanders aanpakt, dat spreekt me dan wat meer aan, dus wat gameplay betreft vond ik Halo Infinte er in dat opzicht wel acceptabel uitzien. Ook Halo fans die met verlangen terugdenken aan de eerste Halo game(s) zien denk ik de oude vertrouwde Halo gameplay, maar dan in een open world. Maar goed, ik heb zelf dan weer niets met Halo en weinig met sc-fi, dus als ik dan straks een shooter met wat slowere pace en in een open world wil spelen, dan zal dat Far Cry worden.