Halo of Metroid?

Discussie in 'Algemeen' gestart door JasperIpskamp, 17 jun 2003.

1. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is Metroid Prime het voorbeeld van een (haast) perfect spel; alles klopt eraan naar mijn mening: strakke graphics, heerlijke gameplay (wel op z'n Metroids), uitstekende sound effects en soundtrack, en prima levensduur. En dat er geen mp in zit, doet helemaal niks af van deze brilliante titel.

Halo is zeker ook een topper, maar je ziet gewoon dat de druk er toendertijd was om hem af te hebben voor de launch. En hierbij doel ik natuurlijk op het opnieuw te moeten doorlopen door levels die je in het begin al gezien heb, en de wel heel eentonige opbouw van sommige van die levels. Ik heb bij Halo dan ook meer genoten (en uren gestoken) in de cooperative mode dan de singleplayer mode. Maar niet vanwege die levels dus, maar omdat die ervaring zo uniek was; en er waren inderdaad andere games die dit (coop) eerder hadden, maar dit keer was het gewoon goed uitgewerkt en speelbaar door de hoog gehouden framerate (Perfect Dark...), maar vooral waanzinnig leuk!
    Daarom vind ik Halo zo'n cool spel.

Maar beter vind ik dus toch MP; wat niet wil zeggen dat Halo veel minder is: integendeel, beiden behoren de absolute top deze gen (en zelfs van alle games ooit) en mogen derhalve in geen enkele gamer's collectie ontbreken!

2. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja je kan dit beter in overige consoles forum plaatsen maar goed.

Kheb net metroid en bijna nog niet gespeeld maar wel beetje maffe besturing. Je moet eerst een knap indrukt houden om naar boven en beneden te kunnen kijken. eerrug vaag.

beetje sloom ook met dat scannen van elke deur knop om 'm te openen

maar ok. pas 20 min gespeeld ofzo dus weet nog niet veel

3. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    schokkeriger??? hoe bedoel je? Je weet dat plasma hits je controles vetragen en dat je met het ene wapen minder snel kan draaien dan met het andere? Dat is niet schokkeriger maar juist realistischer....
    verder heb ik niet MP gespeeld, maar de speelduur van Halo is (ondanks 10 levels, waarvan 7,8,9,10 herhalingen zijn maar wel cooler door the Flood) erg lang (voor mij nu al dik anderhalf jaar en nog steeds oplopend :D Ik betwijfel het dat MP ook voor zo veel spelplezier kan zorgen...

4. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Bipskamp , jij hier ? :D

/Mod Post niet zo loos.... doe dit via pm, en vervuil het forum niet met zulke nutteloze posts :{

Gewijzigd door DarkwingDuck

5. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je zoiets niet gewoon in PM doen? |:-

Maar ik heb halo nog nooit zien schokken hoor :confused:

6. Blisz

Blisz Plague on words

Leuk Bevonden:
    0
    Waar jij het over??? Schokkeriger misschien as in: de Framerate is niet al te best. Halo heeft nu niet bepaald een zuivere framerate he. Maar nu is het alsnog een knappe prestatie met zulke uitgestrekte levels het nog zo min mogelijk te laten haperen. Maar zodra je andere games speelt die WEL normaal lopen merk je pas dat Halo nu niet geweldig geperfectioneerd is!
    Ik hoop dat ze daar met Halo 2 iets meer aandacht aan besteden!

En ik denk dat smaak bepaald of je meer plezier hebt met metroid of Halo, bij mij is dat allang gewonnen door Metroid

Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  7. Meneer Eric

Meneer Eric High Performer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze alletwee al lang uitgespeeld en ook al vind ik Halo erg goed, ik zou gaan voor Metroid Prime.

Halo begon me pas halverwege te boeien. En IK vind dat er in Halo niet zo heel veel variatie zit. In Metroid toch wel. De constante upgrades die je krijgt doen wel wat. De boss fights zijn machtig. De sfeer is goed in Halo, maar toch net ietsje beter in Metroid. Natuurlijk is Halo een FPS en Metroid een First Person Adventure, en t zal daardoor ook misschien wel zijn dat Metroid me meer boeit. Verder is de gameplay in Halo ook wel goed, maar in Metroid perfect. Metroid speelt als een droom....

8. X-cube

X-cube 1 X to Rule Them All

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb beide spellen en ik zou zeker voor HALO kiezen.
    Ik had MP gekocht en toen speelde ik het een uurtje en toen ben ik Halo op legendary gaan spelen want dat is zoveel cooler.
    Maar MP heeft wel overvette gpx en als je van de snes metroid hield is dat misschien leuker.

9. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    k wil ff aan die gasten vragen die mp beter vonden of ze de voorgaande spellen van metroid ook beter vonden?

10. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ff kwijt dat ik geen GC heb, maar wat ik van Metroid gehoord heb is het gewoon een heel ander soort game. Terwijl bij HALO de nadruk ligt op schiete gaat het bij Metroid meer om puzzele, dus een vergelijking is moeilijk te make!

11. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind ze allebei even goed.
    Het zijn allebei goede games maar ze hebben beide (in mijn ogen) minpunten. Bij Halo zijn er te weinig buitenlevels en zijn er geen secrets te halen; als je Halo op een moeilijkheidsgraad gehaald hebt kan je alleen nog maar dezelfde shit met moeilijker tegenstanders spelen.

Bij Metroid moet je teveel heen en weer reizen. Maar het ergste zijn de bazen, die zijn gewoon irri. Op zich niet zo moeilijk, maar zo irritant dat bij sommige bazen je verschrikkelijk vaak een bepaald aantal handelingen achter elkaar moet doen. Het lijkt wel of ze ze bewust irri hebben gemaakt. Ik ben het bij die steenman zat geworden, ik pak het over een poosje wel weer op...

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Een vergelijking vind ik hier niet echt op zijn plaats - Althans, daar de principes totaal anders zijn is het iniedergeval moeilijk 'echt' één winnaar aan te wijzen.

13. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toevallig een week geleden Metroid gehaald. En ik moet zeggen dat het shooteraspect me eigelijk heel erg meevalt. Ik had zelf veel minder schieten verwacht. Na het spelen van Prime kom ik dan ook tot de conclusie dat deze game veel uitgebalanceerder is, het langzaam opbouwen van je suit zorgt voor een zekere climax, grafisch is het allemaal fantastisch, heerlijke framerate, de sfeer is nóg nadrukkelijker aanwezig als dat het bij Halo het geval was...en dan de Bosses; machtig. De hele game heeft ook een zekere "Retro Feel" wat het voor mij nog leuker maakt.

In vergelijking met Halo mis ik in Prime echter wel weer een paar andere dingen. Dingen als een episch verhaal dat door middel van prachtige cutscenes in beeld gebracht worden, een fantastische Co-op mode...en natuurlijk multiplayer zelf.

Al met al kan ik concluderen dat ze, weliswaar moeilijk te vergelijken, maar beide hun charme hebben, en beide onmisbaar zijn voor de liefhebber van een goede Sci-Fi Adventure/Shooter.

Deel Deze Pagina