In de hedendaagse tijd waar shooters een hedendaagse ding zijn geworden heeft Bungie er toch weer een kunstwerk van te maken. De qualiteit die Bungie heeft geleverd in deze Beta is weer subliem. Het voelt nu al aan als een compleet spel.
Helaas zijn er in de Beta nog niet erg veel gameplay opties. Grafisch voelt de game ook al goed aan een stuk mooier dan Halo 3. Natuurlijk zijn er nog wat grafische dingen die nog niet compleet zijn bijvoorbeeld het zwaard van elites. De animatie is nog niet af en voelt ook nog wat houterig aan.
De gameplay voelt oud en vertrouwd aan, aangezien de control scheme bijna op halo 1 lijkt met wat kleine aanpassingen. Na ongeveer 5 a 10 potjes wist ik niet beter. Het enige jammer is dat de granaat wissel knop op de B button zit. Dit zorgt ervoor dat ik niet al te vaak granaten wissel.
De nieuwe armor abilities zijn echt een aanwinst voor de game. Je hebt er een paar verschillende de meeste die ik gebruik is rennen en vliegen. Deze vindt ik het fijnst om in de game te gebruiken. Ik heb natuurlijk ook de andere abilities gebruikt maar daar ben ik nog niet kapot van. De Armor lockdown ability vindt ik net iets te sterk en kan ook de gameplay vernachelen. Je hoeft maar een seconde de knop in te drukken en je bent even een moment onsterfelijk dit is echt vervelend als je bijna iemand dood heb en je gooit een granaat onder zijn poten drukt de persoon een halve seconde op de ability button en hij gaat niet dood van die nade, dit kan best frustrerend zijn! De evade ability van de elites is echt WERELDS, deze ability kan net het verschil maken tussen leven en dood.
Op het moment van schrijven zijn er nog maar 2 van de 4 maps beschikbaar genaamd Powerhouse en Swordbase.
Mijn eerste impressie van Powerhouse was dat het vertrouwd aanvoelt en dat er veel vergelijkingen zijn met de Halo 3 map High Ground. De map speelt lekker en snel en voelt al zeer compleet aan.
De map bestaat zogezegd uit een paar zones. De buiten zone, de midden zone en de binnen zone. Je spawnt op de buiten zone en meestal als je stockpile speelt is daar ook je score punt. Als je CTF speelt dan begint de ene team buiten en de andere team binnen. De vlag staat dan ook een cramped space en daar bevinden zich ook de intense battles! En mijn persoonlijke favoriete gametype op deze map is op dit moment "Covy Slayer" De gametype is in principe het zelfde als de normale slayer alleen je speelt met Elites en met Covenant wapens. De Elites lopen een stuk sneller dan Spartans en hebben ook het voordeel dat hun health regenerate! De andere gametypes die op deze map worden gespeeld zijn ook nog "Team Slayer", "1 Flag", "Team Swat", "Oddball", "Tree Plots" en "Crazy King"
Op de map kan je ook nog verschillende classes uitkiezen en deze bestaan uit: Scout, Guard, Stalker en Airborne. Als je scout kiest krijg je al AA (Armor Ability) rennen, g uard krijg je Armor Lockdown, stalker de cloak en airborne de jetpack. Als je als Covenant speelt heb je op dit moment nog maar 2 classes. Je spawnt met de Plasma repeater of met de Needle Rifle en beide met evade als AA.
De andere map die beschikbaar is Sword Base mijn eerste impressie van deze map is dat het overeenkwam met boarding action van halo 1 alleen zonder de teleports. De nouwe gangen en ruimtes zorgen voor lekkere battles tegen elkaar. De gametypes komen overeen met die van Powerhouse.
De beta is tot nu toe zeer geslaagd en zorgt ervoor dat ik nog vele uren in deze beta zal steken. De gameplay, level design en wapens zorgen er voor dat dit weer een frisse halo ervaring is. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad aangezien dit mijn eerste review ever was. En aangezien ik niet zo goed ben in het uiten van mening hoop ik dat jullie mild zullen zijn
Disclaimer: Deze review is o.a. gebaseerd op de mening van de poster. Hieraan mogen geen rechten worden ontleend. (thx dulle en neonnova
)
En nog een paar screen voor jullie