Smaken verschillen, maar je levert kritiek op dingen die Halo juist zo geweldig maken. Jij bent gewend om mensen met een paar schoten te doden zoals in een Counter-Strike of Call of Duty. Alleen je vergeet dat er al duizenden van dit soort games zijn.
Halo is niet de snelste shooter. Dit komt in eerste instantie omdat het een console shooter is. De snelle shooters op de 360 zijn allemaal pc-ports. Ze hebben de snelheid in Halo vertraagd zodat je beter kan mikken in Halo. In een CoD bijvoorveeld hoef je helemaal niet te mikken omdat geen flikker uitmaakt waar je iemand raakt, daarom is de game ook sneller gemaakt. Je vind Halo traag maar ik weet zeker dat je niet alleen maar headshots maakt met de sniper/rifles.
Dit is typisch Halo inderdaad. Maar tegenstanders gaan behoorlijk snel dood bij mij hoor. Dit komt mede door ervaring natuurlijk maar jij kan het ook snel doorhebben. Een fout die veel spelers maken is dat ze altijd voor de kill gaan ipv eerst de situatie inschatten. Je kan in dit spel nou eenmaal niet een random wapen oppakken en killen. Je moet eerst precies weten welk wapen het beste in een situatie past en vooral welke combinaties het beste werken. Ik kan wel alles gaan uitleggen maar dan ben ik morgen nog bezig. Halo begrijp je pas na heel veel spelen.
Je hebt in Halo ook 2 levenbars, je shield en je health. Shield wordt als eerste geraakt, deze is bijna imuum voor kogels(mensen wapens) en krijg je het makkelijkst weg met plasma guns(die van de covenant dus). Pas wanneer de shield weg is kan je switchen naar je assault rifle bijvoorbeeld en je tegenstander snel killen.
Kort uitgelegd, ja je kan wel snel iemand killen in halo, je hebt alleen veel ervaring nodig in de tactieken die je kan toepassen.
===========================================================
Nu de server eruit ligt, kunnen we mooi tactieken bespreken.
Armor Upgrades:
Laat ik maar beginnen met de armor upgrades. De grootste verandering ten op zichte van H3 en waar ik ook de meeste moeite mee had om m'n eigen aan te passen.
Ik speel altijd met de Jetpack. Vooral met CTF is het handig omdat je snel kan wisselen van locatie. Ook is een overzicht wel handig wanneer je aan het verdedigen bent. Zelf ben ik ook een Range dus de jetpack is een logische keuze.
Invisibility is ook wel stoer maar ik merk dat het te vaak verkeerd wordt gebruikt. Mensen hebben niet door dat ze behoorlijk opvallen wanneer het rustig is. Na een paar potjes ga je goed opletten op onzichtbare spartans. Invisibility is handig als support wanneer je onopvallend een vijand die afgeleid is wilt aanvallen.
Sprint is handig om snel bij wapens te komen(vereist kennis van de map). Voor de rest heb je er weinig aan. De Reach grenades doen ook veel damage van ver af dus wegrennen heeft zelden zin.
Powershield erger ik me behoorlijk aan. Geen idee wat je er tegen kan doen en hoe het werkt. Heel vaak heb ik iemand bijna dood en dan gebruikt ie z'n shield en wacht ie op hulp van teammates. Een Powershield heeft de 1 op 1 combat verpest imo... Heeft iemand nog tips wat je er tegen kan doen? Plasma pistol maybe? Enigste waarvan ik weet wat je kan doen is timen wanneer de shield weg is en zorgen dat je een granaatje tussen z'n voeten plaatst. Ik had ook een keer geprobeerd om iemand van achter te bashen maar dat had weinig succes .
Weapons:
Ik heb niet met alle wapens voldoende gespeeld. Niet alles wat ik zeg hoeft dan ook waar te zijn... Als ik iets verkeerd heb zeg het maar tegen me dan leer ik ook weer iets
Mijn favo zijn de DMR en NeedleRifle. Ik heb geen flauw idee welke atm beter is. Ik merk dat ik met een BMR makkelijker kills maak. NeedleRifle is misschien iets makkelijker aangezien vijanden ontploffen wanneer je ze een aantal keren raakt. Headshots zijn geen must merk ik. Ik merk dat de DMR meer headshots vereist dat z'n voorganger, de battlerilfe. Maar een pluspunt is dat de BMR sneller schiet en als je n keertje mist is het niet zo erg als bij de BR waar je meteen wordt ge-4-shot in Halo 3 MLG.
Sniper is ook wel cool maar die ben ik maar 1x tegen gekomen. Ik mis het geluid van de oude sniper, die was echt awesome! Deze klinkt minder indrukwekkend. Er zit ook een hele gare sniper met een soort van straal in de game, dit is imo de meest kansloze wapen van de game. Wat heeft zo'n wapen voor nut als je mensen niet binnen 1/2 schoten kan killen? Elke keer als ik iemand probeer af te maken zoekt de persoon cover... Met dit wapen kan je alleen spartans killen die al veel damage hebben, voor de rest is het wapen behoorlijk nutteloos.
Needler, nog steeds de meest krachtige wapen in de game, valt me op dat het zo weinig wordt gebruikt. Dit is mijn favo secondary omdat je altijd wint in close combat. Veel beter dan de assaultrifle. Stiekem is het wel de grootste n00b-gun ooit, boeiend
Sword voelt anders aan. Het lijkt wel alsof je minder snel meerdere vijanden er mee kan neerhalen. Want als je slaat, duurt het ff voordat je weer kan slaan. Sword is nu wel een stuk gevaarlijker omdat je in reach wat dichter op elkaar zit. Dit verklaar ook gelijk waarom het wapen een beetje stroever is anders zou het behoorlijk overpowerd zijn.
Shotgun heb ik nog niet geprobeerd omdat ik er slecht in ben.
Plasma rifle/pistol is kut omdat je tegenstanders toch wel snel dood gaan of zonder shield rondlopen. Het heeft weinig nut om iemand shield te doden als ie al geen shield meer heeft... Plasma wapens zijn sterk in 1 op 1 combat, helaas kom je die niet tegen in Reach.
Laatst bewerkt: 4 mei 2010