1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo: Reach [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.696
    Leuk Bevonden:
    17.904
    Hm ok dat had ik nog niet door. Dan is t idd jammer dat ie zo overpowered is.
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.487
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Volgens mij loop je dan iets harder dan normaal :+

    (Zo even online?)

    Waarom kan ik je trouwens niet adden op Xbox Live :mad:
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2010
  3. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Op die manier kan je sneller lopen met de vlag. :+
    Owja, ons filmpje komt binnenkort Dulle. :D

    Dat is inderdaad zwaaaaar vervelend, helemaal omdat dit ook doorgaat als de round is afgelopen. 8)
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2010
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Als je niet al te competitief bent wil ik best wel eens met je spelen. Ik ben nou niet bepaald goed, dus ik heb geen zin in commentaar achteraf (of tijdens...) :+ (en je weet dat ik geen headset heb)

    [​IMG]

    Probeer me nog eens te adden, mijn lijst was vol.
    ©Coming Soon :cool:

    Is dat nu dus wat ze al die tijd Flag Juggling hebben genoemd? :p
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.487
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Nee hoor, ben niet al te competitief :9, ook ben ik niet bepaald goed, moet ook nog wennen :+
     
  6. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15


    This is why I love the GL! Heb nog een echt mooie jump-shot ermee, zal ik is uploaden wanneer ik bungie pro heb.

    Thanks Neo! :)
     
  7. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Kan je als je geen code hebt de beta alvast downloaden via ODST? Want anders gaat het maandag waarschijnlijk heel lang duren voordat je hem binnen hebt.
     
  8. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Yep :)
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Weet je zeker dat het nog wel nut heeft, want zover ik weet is Flag Juggling voor Reach eruit gehaald. :9
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.855
    Dat rennen maakt de game wel een stuk beter zoals ik zo zie in dat filmpje. :eek:
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, ik kies eigenlijk bijna alleen nog maar voor Sprint.
     
  12. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik meen dat ook ergens gelezen te hebben
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2010
  13. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Voor mijn gevoel gaat het sneller maar weet het niet zeker :p
     
  14. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Hoor ik het goed Neon? Een xboxworld montage? :eek:

    Deze moet er dan natuurlijk in hé! :+

     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.487
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Hier mijn stukje over de ervaringen tot nu toe :+

    Ik ben nu ca. 2 uur bezig geweest met de bèta, en het bevalt uitstekend! Voelt weer vanouds aan. Ik heb nu meerde gamemodi gedaan:

    Slayer
    Gewoon DM, lekker ouderwets schieten

    CTF one flag

    De bedoeling is dat in een ronde een team hun vlag verdedigt en het andere team moet hem proberen te pakken en naar een punt brengen, als dit wordt volbracht krijgt het aanvallende team een punt, er zijn 4 rondes in totaal. Dit vond ik een iets minder speltype, omdat er veel wordt gecamped met sterke wapens zoals de Rocket Launcher, Beamwapen etc.

    Juggernaut

    Het spel begint met een Juggernaut, de rest van de spelers moet deze elimineren. Wanneer dit gebeurt wordt diegene die de Juggernaut heeft vermoord, zelf de Juggernaut. Hierdoor verandert je armor in het zwart en krijg je vlammen rondom je heen. Ook krijg je een overshield en een Gravity Hammer. Je krijgt punten dmv de Juggernaut vermoorden en als Juggernaut de anderen elimineren.
    Leuk speltype! Vooral omdat ik er gelijk een Killtacular aan overhield :D

    Headhunter

    Een soort variant op Slayer, het is de bedoeling om skulls te verzamelen en op een waypoint in te leveren. Dit levert vaak stressige momenten op omdat je (volgens mij) wat langzamer gaat lopen en iedereen zit natuurlijk achter je aan omdat er boven je hoofd een pijltje komt te staan met het aantal skulls dat je hebt. Deze vond ik ook erg leuk om te spelen!

    Oddbal

    Zelfde als Halo 3, als je de oddbal in handen hebt, verdwijnt je radar en loop je langzamer, bovendien kun je je power ups niet meer gebruiken.
    ___

    Ik kan niet wachten op de andere game modi! Vooral Invasion lijkt mij vet!

    Ik zal binnenkort nog even wat plaatjes hier posten!
     
  16. Stoempfel

    Stoempfel @Dyonko

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    128
    Mijn Halo Reach Beta ervaring:

    Het opstarten:
    Boeit het iemand hoe het menu eruitziet? Nou ja, voor de liefhebbers. Bij de beta kun je kiezen tussen matchmaking of theater. Matchmaking is online knallen, theater is terugkijken hoe je zat te knallen. De theater is precies hetzelfde als in Halo 3 gebleven. Het menu opzich is nieuw. Spannend muziekje op de achtergrond, en wat Spartans in actie. Niet echt zoals bij Halo 3, maar best mooi allemaal. Wat je van de Armor aanpassingen vindt moet je zelf bepalen, daar besteed ik voorderest geen aandacht aan omdat het weinig toevoegt.

    Grafisch:
    Grafisch gezien valt het eigenlijk wel tegen. Halo 3 was al niet bijzonder mooi, en daar heb ik ook nooit moeite mee gehad, maar als je een paar jaar later met iets nieuws komt mag het er voor deze tijd wel beter uit zien. Het Halo-stijltje is wel een beetje hetzelfde, dat is waarschijnlijk ook de bedoeling, maar als je dan toch zoveel veranderd, waarom dan ook niet met betere graphics? Het is een beta, dus misschien wordt het nog beter. Nu vind ik het in ieder geval nog niet mooi, en valt het zeker in het niet bij bijvoorbeeld Modern Warfare 2. En hoewel dat een beetje een flauwe vergelijking is, mag je toch wel wat meer verwachten van de graphics.

    Toch zoveel veranderd?
    Ja, de gameplay is behoorlijk veranderd. Het schieten opzich voelt nog hetzelfde. Je kunt weer je eigen besturing kiezen (Bumper Jumper in mijn geval), en ook de sensitivity voelt ongeveer hetzelfde aan.
    Maar het spelen opzich is heel anders. Want waar is het vrolijk rondspringen over de map gebleven? Nu kun je alleen nog een klein beetje springen, vergelijkbaar met in ODST, en dat verandert heel veel aan de gameplay. In Halo 3 kon je springen tijdens het schieten, en gebruikte je dit om op een randje te klimmen, of om over iemand heen te springen en hem een klap in z’n rug te geven. Dat is er nu dus niet meer, en dat mis ik nu al heel erg.
    Speelt het dan slecht? Nee, dat zeker niet. Sterker nog, ik vind het wel lekker spelen. Het geheel verloopt een stuk vloeiender, en je loopt ook wat sneller over de map.
    Het 1 tegen 1 knallen is anders. Dit komt door het nieuwe richtsysteem. Want hoe sneller je de kogels uit je wapen knalt, hoe minder accuraat je schiet. Opzich best aardig bedacht, en in bijvoorbeeld Team SWAT merk je ook echt dat als je vijf keer snel achter elkaar op iemand z’n hoofd schiet, hij nog steeds leeft, terwijl een precies geplaatst schot wel in een keer dodelijk kan zijn.

    De wapens:
    Als je het mij vraagt zijn de verhoudingen tussen de wapens ontzettend scheef komen te liggen.
    De Assault Rifle is veel te slap. Als je geluk hebt kun je met het leegschieten van een volle klip net iemand dood krijgen. Vaak schoot ik echter bijvoorbeeld een halve klip leeg, gaf een klap, en nog was m’n tegenstander niet dood. Vervolgens vallen we beide na elkaar twee klappen te hebben gegeven dood neer. Een gelijkspel. Heb ik daarom met die Assault Rifle lopen knallen?
    De vervanger van de Battle Rifle, genaamd de DMR, is me ook te zwak. Met de BR kun je in Halo 3 iemand met 4 schoten neerknallen. Bij de DMR is dit in 5 schoten. Ware het niet dat dat mij na heel veel spelen denk ik 2 keer gelukt is. Schiet ik dan te snel, of mik ik niet goed? Ik weet het niet. In Halo 3 kon ik prima met die BR mikken, en ook hier mis ik niet veel schoten.
    De Rocket Launcher vind ik op zijn beurt weer veel te sterk. Ik denk dat er niet veel veranderd is met de sterkte in Halo 3, maar wat deed je daar als er een rocket op je af kwam? Je sprong weg. En nu, met dat kabouterspongetje, lukt dat niet meer.
    Ook aan het zwaard valt moelijk te ontkomen. In Halo 3 kon je tegen een zwaard met veel schieten een een klap er nog een gelijkspelletje uitslepen. Maar door aaien met die Assault Rifle kom je er niet, en ga je vrijwel altijd dood. Datzelfde geldt een beetje voor de hamer.
    Andere wapens zijn echter wel weer vet. De Needle Rifle is mij ook te zwak, maar de nieuwe Beam Rifle (ben de naam even kwijt) is heel vet, een ook een vergrote versie van de Plasma Rifle is de moeite waard. De pistol was in Halo 3 nog een klein slap dingetje, nu is die sterker en dus beter. De DMR is ondanks z’n zwakte ook leuk om mee te schieten. De Assault Rifle mag van mij een eenmalige schop naar de prullenbak krijgen.

    De maps:
    De maps zijn in mijn ogen redelijk structuurloos, en niet mooi uitgewerkt. Er is geen symmetrie, dat is ook niet noodzakelijk, maar een gestructureerd gangenstelsel lijkt me toch wel nuttig. Ook grafisch gezien gooit het geen hoge ogen. En dat mis ik heel erg op die 2 maps in de beta. Ook zitten de muren te dichter bij elkaar, en het plafond lager. Hierdoor is het knap lastig om weg te springen voor granaten, met name in FFA. Een spel als Headhunter wordt daarmee granaatsmijten, en een complete chaos. Is chaos leuk? Ligt eraan. Ik kan het hier niet heel erg waarderen.

    De armor abilities:
    Onzichtbaarheid: best leuk en handig, alleen jammer van die hinderlijke radar jammer, maar anders is het ook te makkelijk.
    Sprinten: heel handig, gooit wat meer snelheid erin.
    Armor lock: voegt geen bal toe, als iemand dat gebruikt ga ik of achter hem staan om hem een klap in z'n rug te geven, of ik pleur gewoon een granaat zodra hij eruit komt.
    Jet pack: opzich wel handig, maar voegt niet heel veel toe als je het mij vraagt.

    De gametypes:
    De gametypes zijn hier en daar aangepast.
    Slayer classic is gewoon met Assault Rifles, Slayer Pro is met een DMR of Needle Rifle.
    Juggernaut is verziekt: een veel te sterke aap met aan hamer, die niet te doden is.
    Headhunter: zoveel mogelijk skulls oprapen door mensen te doden, en dan met die skulls naar een droppoint sprinten. Bevalt me niet, is teveel granaat pleuren geworden.
    Team Swat: erg leuk, eindelijk geen domme elites meer, maar gewoon Spartans om headshots op te schieten.
    One Flag: gaat wel, vlag jatten en naar je eigen basis brengen was al nooit echt m'n ding.
    Team King of the Hill: geen idee, nog niet gespeeld want daar stemt nooit iemand voor.
    Stock pile: Vlaggen binnen jouw territorium halen? Was capture the flag niet genoeg...
    Team Oddball: Een bal vasthouden en je door je teammates laten beschermen. Kan leuk zijn met een goed team.

    Wat ga je spelen?
    Je kiest een playlist, in dit geval FFA of Grab Bag. (Alleen of met een team.) Vervolgens vind je je tegenstanders, en krijg je drie keuzes + None of all (dan krijg je een vierde en unieke mogelijkheid voorgeschoteld. Mooi bedacht, maar er is 1 punt van kritiek. Als je niet kiest blijft jouw stem op de bovenste optie staan. Hierdoor krijg je dat heel vaak te spelen, omdat veel mensen vergeten te stemmen.

    Voorlopige conclusie:
    Ik lijk negatief, maar ben dat toch niet echt. Ik heb vooral minpunten genoemd omdat die ervoor zorgen dat Halo Reach mij nog niet helemaal goed bevalt. Daarbij vergelijk ik het met Halo 3, een spel dat in mijn ogen niet veel beter kon.
    Maar het is wel een schietspel, en als je granaten sterker zijn dan de wapens, wat wordt het dan?
    Behalve de connectie, en het verschil tussen host en geen host hebben. Ik denk dat Reach daar beter mee om gaat, en ik had het gevoel dat alles beter registreerde. Maar met die in mijn ogen te slappe wapens had ik daar nog weinig voordeel mee.
    Grafisch zal het nog wel verbeterd gaan worden, want daar is nog best veel tijd voor.
    Als ze de wapens sterker maken, en met leuke maps komen moet het dus wel goedkomen. Maar of dit spel mij Halo 3 doet vergeten. Dat vraag ik me helaas heel erg af. Modern Warfare 2 vond ik ook een paar weken leuk, maar daarna hoefde het van mij niet meer. De vraag voor mij is dus vooral, hoe lang blijft dit boeien?
     
  17. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik post vanavond laat ergens mijn review. Heb hem in princiepe zo goed als af wil alleen straks nog even wat dingetjes toevoegen + spelfouten eruit halen. :)
     
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier mijn bevinding van de Halo: Reach Multiplayer tot nu toe:

    Halo: Reach – Beta.

    Niet lang na de release van de xbox kwam ik bij een schoolvriend op bezoek die van zijn vader een xbox + Halo: Combat Evolved had gekregen, Ik heb toen wat Co-op met hem gespeeld maar echt veel vond ik er in de eerste instantie niet aan.
    Wat niet zo vreemd was omdat ik shooters nooit echt leuk had gevonden, Ik speelde liever racegames en gta.
    Toen ik ongeveer een jaar later zelf ook een xbox had gekocht heb ik Halo van die vriend geleend en op mijn gemak voor de eerste keer uitgespeeld. Ik was er helemaal weg van, De sfeer, de muziek, het verhaal, echt alles was perfect. Zelfs de controls waren geweldig.
    Voor het eerst in mijn leven vond ik een First Person shooter leuk om te spelen.

    Toen halo 2 uitkwam heb ik die dan ook meteen op de release gekocht en daarna voor zeker een jaar lang elke dag online gespeeld met mijn vrienden, Uiteraard ging dat niet altijd even goed en is er ook het nodige gevloekt en gescholden. Maar er waren in die tijd maar weinig andere games die de moeite waard waren om online te spelen, En dus zat ik elke middag na school achter de xbox online halo 2 te spelen.

    Met Halo 3 kwam daar verandering in, Inmiddels waren er ook andere shooters die ik online speelde en veelal bevielen die mij beter (Rainbow six Vegas vooral) Daar ging ik minder vaak dood en maakte ik meer kills waardoor het gewoon leuker was om te doen, Je wilt immers winnen.
    Halo 3 heb ik dan ook heel snel aan de kant gelegt. Het grote Noobcombo + powerups (bubleshield en dergelijke) feest ging mij gewoon te ver.
    Wellicht komt dat omdat Halo net iets te snel gaat voor mij? (Of ik ben gewoon niet goed genoeg?)

    Met Reach hoopte ik het halo 2 gevoel weer terug te krijgen, Zonder de noobcombo ergernissen. (battlerifle + plasmapistol.)
    Helaas is dit niet het geval, Dat kan aan de beta liggen, Of aan de maps, Maar wellicht ook aan het spel op zich, Of zelfs aan mij?

    Neem bevoorbeeld de Map: Powerhouse, Het ziet er leuk uit en er zijn genoeg plekken om dekking te zoeken.
    Maar naar mijn mening is het een map die totaal niet geschikt is voor capture the flag en andere team objective gametype’s.
    Het hele High ground vs Low ground maakt het gewoon tot een (in mijn ogen) oneerlijke map waarbij je heel makkelijk de flag kunt bewaken in CTF en mocht de vijand hem dan toch pakken dan kun je ze heel simpel van een afstand in de rug pakken. En zeker als je niet met een sterk team staat (lees: geen samenspel) dan verlies je gegerandeerd.
    Stockpile is ook een feest in die map, ook hier geld het High VS Low ground principe en ben je gewoon zwaar in het nadeel als je de highground hebt als basis en je tegenstander zo slim is dat ie bij jouw vlaggen komt jatten.

    Nu zijn het zeker leuke gamemodes als je ze op Sword Base speelt (lijkt een beetje op die halo 1 map met die 2 schepen naast elkaar, maar dan nu met een vloer in het midden.)
    Die map is van de twee die nu in de beta speelbaar zijn dan ook de betere,
    Als halo 3 enkel uit zulke goed gebalanceerde maps bestond dan had ik het waarschijlijk wel langer gespeeld.
    Uiteraard is niet alles negatief?
    Neem bijvoorbeeld het zwaard, Als er nu iemand met een zwaard op je af komt gevlogen dan kun je hem blokken door te slaan. Je bent nu dus niet meer zo kansloos tegenover het zwaard als in halo 3. (Ook al kon je daar nog een sticky op hem plakken, Je werd zowiezo gedood door hem.)
    Maar goed, Uiteraard kan een goede zwaardnoob je toch altijd wel pakken.
    Ik houd persoonlijk dan ook helemaal niet van superweapons en het gerush ernaartoe.
    Het feit dat de Assault Rifle ook vaak weer net te zwak is om iemand mee te killen helpt dan ook niet echt mee.
    En zoals je wel vaker zult (gaan) lezen zijn de frag granaten ook flink overpowerd momenteel. (Plus mijn sticky’s lijken soms niet te blijven plakken.)

    De Armor Abilitys zijn wel weer een leuke toevoeging, Zo is de jetpack zeer handig tijdens een potje CTF of Stockpile op Sword Base en is gecloakt de basis in wandelen tijdens CTF ook erg handig.
    Armorlock is iets aparts, Misschien moet ik er nog mee leren omgaan. Maar echt handig vond ik het tot nu toe nooit.
    Sprint gebruik ik eigenlijk bijna niet, Je gaat er wat rapper mee de hoek om maar goed dan goeit de vijand gewoon een frag grenade achter je aan en ga ik vaak alsnog dood.

    Als de Elite-Roll (of hoe dat ook mag heten.) de enigste ability blijft tijdens een potje Elite Slayer dan mag deze er wat mij betreft wel uit. Het voegt dan naar mijn mening immers weinig toe. (Behalve een hoop rondrollende mensen die nog net iets sneller bij de powerweapons zijn, Mits die er wel zijn in Elite slayer. Ik heb die gamemode nog niet veel kunnen spelen dankzij het vote systeem voor de match begint.)

    Halo Reach Beta geeft mij over het algemeen eenzelfde ervaring als halo 3 ook gaf, Waarbij er wel degelijk leuke maps zijn die goed speelbaar zijn met de juiste gamemode.
    Maar waar je door het matchmaking + Vote systeem de meeste speeltijd doorbrengt op maps met gamemodes die je totaal niet leuk vind.

    Halo: Reach Multiplayer zal ik straks dan ook niet veel gaan spelen als dit allemaal zo blijft.
    Uiteraard hoop ik dat ze het nog flink gaan verbeteren, Maar ik verwacht dat eerlijk gezegt niet.
    Ik ben dan ook bang dat een Halo Multiplayer mij nooit meer echt lang zal kunnen vasthouden. (Wellicht heb ik er gewoon de skills niet voor,Misschien ben ik er te oud voor? Maar één ding weet ik zeker, In Call of Duty’s en Battlefield’s gaat het mij een stuk beter af.)

    Ik kijk in elk geval wel heel erg uit naar de singleplayer van Halo: Reach, En vooral om die co-op online te spelen.


    P.S. Ik heb het niet op spelling kunnen checken, De MS Word 2010 Beta die ik heb heeft geen spellingscontrole voor de nederlandse taal.
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2010
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Paar potjes gespeeld nu, eerste impressie:

    SWAT zuigt not steeds. :+ En in de laatste minuut val ik van plaats 1 naar plaats 4, in ELK potje dat ik tot nu toe gespeeld heb! :eek:

    Nu serieus. :)

    Assault Rifle vind ik prima, je kan wel degelijk met één clip iemand doodschieten. Moet je wel goed raakschieten natuurlijk. De one-shot rifle vind ik best tof. Needler Rifle ook. Pistool is lekker snel (en zwaar). Nog niet alle wapens geprobeerd, maar de Plasme Repeater is erg tof.
    Het spel lijkt grafisch veel op Halo 3, maar is wel iets mooier. Van de powers vind ik Sprint en Jet Pack erg handig. De andere twee Spartan powers nauwelijks gebruikt, en in die 4 potjes nog niet als Elite gespeeld! :eek: Stockpile is echt een teamgame, omdat je zowel de rol als verdediger, hunter en assault kan spelen (op de positie van de vijandige stockpile blijven!). Dat vind ik echt tof. Maar het is iets dat nu nog bijna niemand begrijpt. Iets om met m'n maatjes in een Party te doen dus.
    Geluid is wat sterker, muziek en effecten en hoe deze veranderen naar je situatie ook. Vind het nog niet zo héél bijzonder, maar wel erg leuk. Nu eens wat winnen!
     
  20. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    http://www.bungie.net/Forums/posts.aspx?postID=43515439&viewreplies=true

    Ook maar een review op Bungie zelf gezet. Ik hoop echt dat ze naar de feedback luisteren (Daar lijkt het in ieder geval wel op) want dan wordt dit echt een topper van het hoogste niveau! :)

    Als je me wilt toevoegen, ga je gang! En als mijn FL vol is moet je maar even message sturen, dan gooi ik er wel even iemand voor je uit :).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina