1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo Reach] Forge World

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door NeonovA, 13 sep 2010.

1. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Voor forge kan je alleen maar bestande mappen editen, maar die kan je zo editen dat het heel anders wordt. En dat geld is alleen een budget dat is geen echt geld ofzo :p

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Er is maar een beperkte hoeveelheid geheugen beschikbaar waarin je zelfgemaakt map gerendered moet worden. Daarom hebben ze in de editor overal een bepaalde waarde aangehangen en je een budget gegeven zodat je binnen dat geheugen blijft

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Wat zijn er veel gametypes te downloaden zeg, custom gametypes. Maar geen maps, vaag.
    Anyway, is het niet mogelijk om in forge alle objecten in 1x weg te smijten zodat je met een volledig lege map kunt beginnen?

4. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    leek me wel logies maar ik kon het niet vinden mischien iemand anders :eek:

5. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Er zit standaard een lege Forge World map op de disc. Misschien iets verder kijken dan je neus lang is.

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb een vraag over Forge World. Ik wil een aantal van dezelfde objecten, in dit geval Bridge XL, als het ware aan elkaar vast maken, zodat het één object lijkt. De bruggen moeten dus aan elkaar plakken en precies in het verlengde van elkaar liggen, niet verlopen. Is er hier een optie voor? Elk object apart draaien en dan tegen elkaar aanschuiven is een hels karwei!

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij heb ik die allang getest gisteren en zitten er dus nog heel veel gebouwen in. Welke gametype moet je kiezen om deze te krijgen in Forge? Je kunt het ook anders brengen trouwens :{

8. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Jawel: Als je een voorwerp vasthoudt ((A)) en je op (B) drukt, zie je als het goed is de optie "edit coördinates". Hiermee kan je exact de positie van een voorwerp bepalen. Stel dat de brug 4X1 is en je wilt hem in de lengte verlengen. Zorg er dan voor dat alle bruggen dezelfde X-coördinaten hebben (als je de brug de andere kant op wilt bouwen moet dit natuurlijk Y zijn) en dezelfde Z-coördinaat (is voor de hoogte). Vervolgens zet je elke volgende brug 4 Y-coördinaten verder. Dus bijvoorbeeld: brug1: X=27,4 ; Y=30 ; Z=33,7 en brug2: X=27,4 ; Y=34 ; Z=33,7. Nu liggen ze perfect aan elkaar.

Ik ben gisteren ook begonnen aan een leuke map, zal hem binnenkort wel posten als hij af is:D

9. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Wat hij zegt plus dat je met B ook kan instellen dat je alleen kan draaien per 45 of 90 graden. Ik heb hem standaart op 45 graden staan en dat werkt zo lekker.

Daarnaast is het coordinaten systeem een beetje onhandig in samenwerking met de normale manier van bewegen. Het zit namelijk zo van wat ik las ergens op een forum:

met het pookje uit de losse pols objecten bewegen gaat per 0.01
    met het coordinatensysteem beweeg je objecten per 0.1

stel je hebt een object staan op de hoogte "85.19" en daarnaast een brug op hoogte "85.13" dan kan je dus met die coordinaten gaan werken maar je zal nooit op de hoogste van de eerste brug uitkomen want je kan immers met het coordinaten systeem alleen stappen van 0.1 maken.

Laatst bewerkt: 16 sep 2010
  10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    @ Willem: je kan als je op x drukt het object op phased zetten. dan kun je ze in elkaar schuiven zodat ze mooi overlopen

11. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Hier nog even de hele uitleg van forgehub

http://www.forgehub.com/forum/halo-...perfect-placements-forge-guide-begginers.html

Misschien handig om dit soort dingen, evenals dat filmpje over invasion gametypes op de eerste pagina, in de OP te zetten. Eventueel in spoilers zodat het niet te lang wordt.

Laatst bewerkt: 16 sep 2010
  12. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
  13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    En nu ben ik er dus eindelijk achter waar al m'n teleports heen zijn.... *zucht* wordt weer overnieuw beginnen >.>

14. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn eerste map:
    Naam: One Flag Tower
    Maker: oeloeimanu
    Gametype: Neutral Flag
    Aantal personen: 2-8
    Aangepaste spelregels: Meer damage, alleen jetpack als AA.
    'Grap van de map': Binnen vijf seconden heb je de vlag, om terug te keren naar je basis moet beide teams echter helemaal naar de top van de toren. De vlaggendrager moet dus een aardige afstand afleggen voor dat hij een punt heeft.

Downloadlink Map: Klik
    Downloadlink Rules: Klik

In de spoiler heb ik met plaatjes de map uitgelegd:
    Hier begint de pret.
    Door een mancannon wordt je naar de toren gevlogen.
    De toren 'hangt' in het midden. (kan je mijn Spartan zien?)
    Je landt precies naast de vlag.
    Helaas is het andere team daar ook aangekomen.
    En nu moet je nog een eind naar boven!
    Eerst door een bunker.
    O daar hebben we blauw weer!
    Eerst door de ronde bunker en dan er bovenop.
    Helaas heeft de blauwe de granaatwerper gevonden.
    Hij racet naar boven.
    Muhaha! Net goed!
    I'm on the top of the World!
    En weer terug in mijn eigen basis. Flag Captured!

//De gevechtsplaatjes zijn in scène gezet.

Ik heb hem zelf nog niet kunnen uittesten, dus ik hoor het wel als er nog problemen zijn. Morgenavond zal ik hem zelf gaan uittesten. Is er eigenlijk een manier waarop je kan voorkomen dat je falldamage hebt? Daar heb ik namelijk een beetje mee zitten klooien, maar ik kwam niet verder dan damage resistant op 500% te zetten en vervolgens Weapon damage op 300%.

Laatst bewerkt: 17 sep 2010
  15. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Wow nice gemaakt man petje af :thumbs:

(zelf gemaakte mappen kun je alleen met vrienden spelen toch ?)

16. Forty

Forty Guest

misschien moeten we ff een keer een potje organiseren.

17. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ziet er leuk uit! Ik zal hem zo eens downloaden. :)

18. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    im in :thumbs:

19. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Wow! Net wat van die maps gedownload online, en wat zitten er gruwelijke bij _O_. Heel veel remakes van maps uit Halo 1/2/3, zoals Beaver Creek en Guardian, en ook had ik nog een gruwelijk race map. Mooi spul dat Forge :thumbs:.

20. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen of je ook Custom games met Custom maps kan joinen..is daar
    een zoekfunctie voor ?

Of kan je alleen custom games spelen vanuit een invitatie ?

Deel Deze Pagina