1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo Review!! Jaaa :)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 1 jan 2002.

1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Razer Boomslag ofzo

ik zeg niet dat ik een supergoed persoon zijn kont kan schoppen (kan ik zelfs niet met jouw razer boomslang ook al ben ik niet slecht) maar een normaal persoon lukt (denk ik zeg ik) wel.

en aangezien normale personen de meerderheid van de bevolkingzijn...
    is die algemene opmerking gepast...

2. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1
    kobold is wel steeds poetisch ingesteld...bwehhee...:D :D

3. Paula

Paula Guest

Tja, Kobold. Ik wil het wel met je eens zijn, maar het lukt me niet :D OK, wat jij zegt is een deel ervan waar. Ga is naar een gemiddelde quake server. Idd, ik maak ze ook allemaal af. Maar ik weet zeker, dat als jij met iemand kwakt die het net zo goed kan als jij, hij dan wint met zijn mooie muis en toetsenbord. Met de muis heb je gewoon absolute controle over het scherm. Met een joystick een klein beetje, en ik spreek uit ervaring. Heb ook een dc gehad, met quake, sof, en de hele kuttemikmak. Ennuh, waarschijnlijk pas ik dan niet bij die meerderheid van de normale bevolking, dat had je al door ghe.... Als ik Halo heb op de pc, gaan we wel is een keertje fraggen. Yeahhhh!!!!! I`ll kick your ass (I think I say ;) )

FF bij the weee. Hebben jullie de performance van de Radeon 2 al gezien. Wow!! Denken jullie dat met een nieuw kt266a, xp1800+>>2000 en een radion 2 zwaar overgeclockt Halo kan draaien? Ik had er een praatje over met een collega van mij, en hij zei dat het mogelijk moest zijn.... Ik bedoel, als je met een systeem 10.000 punten haalt met 3dmark, moet het idd lijkt me wel mogelijk zijn, maar ik zeg niks........ halo draait op 640 x 480, ziet er toppie uit...

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2002
  4. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Klopt 8)

Daar zulden uwen des zielen zijnes werden, von des geduldulaarden duisterwoud, onder den juk des heres, zulde uzelvelij den hemelen waarheid aanschouwen, en alaaf, het zij geschiede.

Lang voor "Ja" ofzo

5. Paula

Paula Guest

Zozo, das snel. Geneens tijd om te editen, en je was er wel. Keurig!!

6. Mirik

Leuk Bevonden:
    3

Geen idee! lijkt mij wel hoor, maarja...

Zou makkelijk moeten kunnen denk ik...

Vooral als je een XP 2000+ hebt overgeklokt tot werkelijk 2000...

In systhetische testen doen Radeon 2's het veel beter dan Geforce 3's, maar in practische tests valt het een beetje tegen vond ik, verschilt vaak maar een paar frames!

Halo is volledig geantialiased, alleen de resolutie van de TV zorgt voor karteltjes. (die lijnen banen van mijn TV zie je duidelijk als je een vlak oppervlak licht tilt, horizontaal)

zoiets:

----_____ Snappie wel, uhm weenie hoe te laten zien

you get the point, maar dan minder extreem, komt door televisie,(althans lijkt vrij duidelijk zo te zijn) Halo is echt volledig geantialiased denk ik

7. Paula

Paula Guest

Ja, klopt. Alleen heb ik plaatjes gezien van een HD tv, (high definition) en au, daar gaat je plasser van stijf staan..... Dead or Alive 3 is echt dus wel mooi op zo`n apparaat. maarja, dat kost je ook wat jammergenoeg. Ik ben benieuwd naar halo op de pc. Zullen wel grappige systeemeisen worden. Trouwens, heb je al de specs gezien van unreal 2? Dit ziet er bruut uit!!!!!! Hiervoor heb je geen geforce 3 nodig, het schijnt al goed te gaan op een geforce 2. Dit komt omdat de nieuwe engine nu ECHT gebruikt maakt van de gpu, ipv de cpu. Als alle engines nou zo worden,,, HOEIiiiiii Die radeon kaart heb ik trouwens volgende week... :)

8. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
  9. Paula

Paula Guest

Die geforce 4 kost waarschijnlijk 15 meiertjes. En dat doet pijn. De radeon 2 kost 6 meier, dan heb je de LE versie en die flash je weer om naar de retail 275/275. En wachten heb ik een zwakte voor. Dan ken je wel blijven wachten op de geforce 7..... Trouwens, DIT is wel leuk nieuws:::

http://www.tweakers.net/nieuws/19837

De geforce 4 heeft voor de rest niks vernieuwends. Daarengen krijg je SUPER veel features bij die Radeon.

10. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    features zijn beetje overbodig meestal

Unreal 2 is het enige spel voor de PC dat binnekort uitkomt en T&L vereist.

dus het vrijwel eerste grote spel dat daarop gebouwd is!!!

niet "benut" maar erop gebouwd is!!

dus minstens een geforce 1 nodig heeft ofzo.

dus jah, coordat je met die vertex shaders en extra functies komen zijn we een jaar verder, dan scharel ik een geforce 5 of een radeon 3 ofzo op!

11. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik met die radeon8500 een score van 10000 neerzet op 3dmark'01 op 1024x768 nogwel dan snap je denk wel dat 640x480 op 6xFSAA er bij mij via mijn s-vhs tv-out toch ook wel erg bruut uit moet zien. Ook 800x600 is geen probleem en heb ook nog de keuze voor 1024x768. Dit is boven wat een xbox ooit zal laten zien op je standaard PAL-tv'tje. En ik denk dat het voor dit soort systemen geen probleem is om er beter uit te zien dan een xbox alleen je kan een pc niet vergelijken met een gameconsole. Met die console ga je gewoon spelen en alles werkt meteen en je hebt een controller bij de hand. Ik zit hier nu met een draadloze keyboard en muis, erg handig enzo voor fps maar de rest speel ik toch liever met een controller. Maar als je het gevoel zegmaar even vergeet denk ik dat de xbox met de systemen die nu zo'n beetje te koop zijn het niet meer redt, niet veel, maar achter blijven doet ie.
    Wel cool trouwens hoor om RTCW te spelen in surround op je breedbeeld met alles op max ingesteld. Ziet er erg goed uit.

12. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Op je TV spelen?

whoa, mijn TV is niet zo goed denk ik.
    anyways ik dacht dat tv's alleen maar 640*480 deden?

ik weenie!

13. Paula

Paula Guest

JO Frankensteino. Weer gevonden zie ik! Kobold, de Features van de Radeon zijn oa. erg goed. Allemaal verschillende soorten Anti Aliasing die het beeld alleen maar mooier maken, en voorbereid op direct x 8.1, wat de geforce 3 ti500 nog niet is... ook nog is veel dingen voor de textures mooi te maken, kortom>> hebben!!!!

En wat die xbox betreft Guardian... Ik weet het net nog zo niet. Ik heb echt een beetje het idee dat Microsoft wat achter de hand houd. Ze hebben er zo veel aan gedaan met zo veel man... Toch denk ik, als je een xbox wil evenaren, dat je idd met een zwaar systeem moet aan komen kakken>> idd een xp2000+ nog wel een radeon 9500, geforce 4 ultra met agp x 8 en shit. Hmmm, net ff die medal of honour demo gespeeld, alles aan, full, op 1600 x 1200. Gemiddeld denk ik 30 frames per seconde, net ff iets te weinig horse power dus.... Jammer hoor...... RTCW ben ik een beetje zat, vooral de eindbaas viel me vies tegen... En die mummys... nee, geef mij maar die medal of honour.

14. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Vraag me niet precies hoe die tv's dat kunnen weergeven want normaal hebben pal tv's zo'n 720x576 resolutie ofzo. Als ze een hoger signaal krijgen kunnen ze van meer puntjes een scherpere lagere resolutie maken zegmaar maar het fijne weet ik er niet van.

15. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Dit is wel interesant!

maareh:

das nie waar denk ik hoor
    maar de Vertex/pixel codes die de radeon processed zijn versie 1.4 in plaats van versie 1.1

Ik heb wel een intervieuws erover gelezen met spelletjes makers, en die vertelde dat dat in principe niks uitmaakte, dat hele zeldzame vertex codes wat korter waren en dus sneller.

Enne oster las ik nog een comparison tussen de drie, en daar ston bij allebei 8.1 compatable, en alleen dus die pixel shader dinges code versie was anders...

maareh opzich is de radeon echt wle beter vind ik, al hoewel ik er geen ervaring mee heb.

Maar toch opmerkelijk dat de hogere kloksnelheid van de radeon niet voor een superveel hogere prestaties zorgd in real world tests, dat vond ik toen beetje teleurstellend.

Ik ben wel nieuwschierig naar de volgende generatie eigenlijk, ik hoop dat ATI het steeds beter gaat doen, sommige games willen wel eens buggerig zijn met ATI, maar Nvidia werkt solide altijd.

Ow hier een linkje over GEFORCE 4 schijjnt in February te komen!:

http://www.extremetech.com/article/0,3396,s%3D201%26a%3D20647,00.asp

16. Paula

Paula Guest

Februari kan je vergeten. Ja, in februari wordt hij tentoongesteld. Nvidia maakt een praatje, bla bla bla. Komt er op neer dat die kaart pas in april ECHT op de markt komt volgens mij, en de prijs. Ik zeg au. Dat voel je in je portomonee. Reken maar op 1500 meier voor de ti 1000. Of ze moeten de geforce 3 ti500 langzaam goedkoper maken, dan kost die ti 1000 een rug. NOG veel ste veel geld ofzo hoor...

17. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    ik ben meer gewoon geintereseerd naar wat hij zal presteren!

en dan wat ati's antwoord is!

Deel Deze Pagina