HALO=Ring of Planeet + ring?!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Jermaine, 5 aug 2003.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    het is ook geen probleem als het eenmaal in een baan zit, dan heb je niet eens die punten nodig, maar om het in die baan te krijgen.. het is natuurlijk geen sateliet.. en die ring is trouwens veel groter dan een sateliet, we praten hier natuurlijk over een behoorlijke grootte.. stel dat dat lukt, dan moet je het nog rond zijn as laten draaien, nou dat zou theoretisch ook moeten lukken.. en stel dat lukt allemaal, dan moet je er nog een leefomgeving creeeren, wat mij onmogelijk lijkt.. een atmosfeer creeeren lukt gewoon niet, tenzij je grote hoeveelheden gas er naar toe brengt, en de rest van de elementen, praktisch onmogelijk, want we hebben daar geen bronnen voor..

2. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We kunnen langzaam de Aarde afbreken en alles wat je daaruit haalt gebruiken om die ring van te maken :cool:

Alleen klopt het verhaal van Halo 2 dan niet meer, maar je kan natuurlijk ook een andere planeet gebruiken. En de atmosfeer kan je vasthouden door hoge randen langs de rand van de ring te maken, dan kan je er ook nog niet vanaf vallen. Een klimaat is in theorie ook mogelijk maar hoe je dat zou moeten doen weet ik ook niet.

3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Hoewel ik echt zoiets heb van "who gives a fuck" is dit echt leuk om te lezen!

Originele klasse topic!

4. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    welke andere planeet heeft dezelfde elementen als de Aarde, die er voor nodig zijn om zoiets te creeëren? want als die planeet bestond, dan vermoed ik dat er daar tog mensen op gaan wonen :p

en de Aarde ervoor gebruiken kan ook niet, dan verstoor je de geografie, wat tot gevolg heeft dat grote delen van de bewonende wereld zal worden geteisterd door verschillende natuurlijke "rampen"..

Dus het klimaat is voor mij onmogelijk om te creeëren..

en die hoge rand houdt het btw egt niet vast, de Aarde heeft tog ook geen hoge rand, dan zou die rand wel erg hoog moeten worden

5. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, de geografie wordt niet verstoord, maar ze wordt gewoon vernietigd, want we breken de Aarde af om die ring van te bouwen zei ik.
    En de meeste belangrijke elementen komen op andere planeten ook wel voor, en misschien ook nog wel een aantal vreemde elementen.
    Het klimaat creëren kan wel, maar nu heeft men nog totaal geen idee hoe het moet.
    Die hoge rand ben ik met je eens dat dat onzin was, maar daar zullen zeker andere manieren voor bedacht worden. En die rand kan de atmosfeer eigenlijk ook goed vasthouden en zou niet eens zo hoog hoeven te zijn, want waarom zou de atmosfeer honderden kilometers dik moeten zijn, zoals hier op aarde. 1 kilometer is ook genoeg, maar dan moet je niet te hoog gaan bouwen, of alle hoge gebouwen luchtdicht afsluiten.

6. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    en te kleine atmosfeer zorgt voor zuurstof tekort.. dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar je moet lagen krijgen voor je atmosfeer, en die hebben nou eenmaal een minimale dikte..

maar btw, je kan niet alle elementen van andere planeten af halen.. hoogst noodzakelijk zijn water, zuurstof, en een vruchtbare grond..

7. TriggeR

TriggeR ..............

Leuk Bevonden:
    0
    Houden jullie dan ook rekening met die prut die in het midden van de aarde zit ?

8. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    lees de thread nog is even goed door :cool:

9. Mortaldude

Mortaldude Xbox Support

Leuk Bevonden:
    0

jemig lui....dat jullie je inleven in een game.....OKE......maar dat jullie ook nog een wetenschap erbij gaan halen......gaat me ff wat te ver........het is een GAME................geen realtime adventure!!!:+

10. Mortaldude

Mortaldude Xbox Support

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon via de kunstmatige enfiroment replicator on HALO.... die een enfiroment creeerd die gelijk is aan die van aarde..LOL het is zo simpel LOL

11. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De nasa heeft ooit studies gedaan naar ring werelden als colonies,zal het ff zoeken.

Waarom geen bolvormig ontwerp?Simpel en logisch,zwaartekracht ontstaat door massa daarom is er meer zwaartekracht op aarde dan op de maan er weer meer op jupiter.
    Dus een kunsmatige planeet zou ontzettend veel matriaal vragen.

Met een ringwereld gebruiken ze centrifugale krachten.Niet exact hetzelfde,maar het kan er mee door het zorgt dat je tegen de wand blijft plakken (als je ergens hoog zou van afspringen ga je niet loodrecht naar onder).Deze kracht is onmogelijk te gebruiken als kunstmatige zwaartekracht voor een bolvorm,want de kracht zou je er eerder vanaf slingeren!

Huidige techniek is niet in staat een kunstmatige atmosfeer te hebben zonder schild,de HALO ringwereld is vele malen groter dan huidige gekende materialen toelaten.

Laatst bewerkt: 10 sep 2003
  12. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    95% van de games hebben wetenschappelijke wetten als basis, dus wetenschap en games zijn eigenlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden :{

en daarnaast is elke game ook nog realtime, dus wat je daar nou mee bedoeld? :confused:
    Simpeler dan spellen blijkbaar. Ik zie in dat kleine peststukje slechts 6 vauden :cool:

13. Mortaldude

Mortaldude Xbox Support

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik bedoel met realtime.......is dat lui games gaan vergelijken het echte leven......dus in dit geval van............Hey er bestaat echt zo een ring.....hoe kunnen mensen daar leven! Man zo een ding is iets voor het jaar 2390 ofzo. Waar houden zich nou mee bezig. En ik zie geen link tussen wetenschap en games dude.
    Uhhmmmm.....wat voor wetenschap zie je in DOA, Midtown Madness, FIFA soccer enz...

Spellen zijn om te genieten en ontspanning en niet om je gek te laten maken door mensen wat te diepgaan in dingen zoals de ring van HALO!!!

SWING

14. Mortaldude

Mortaldude Xbox Support

Leuk Bevonden:
    0
    vauden

noem je dat dan spellen?

15. technosphere

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil is dat bungie zich altijd baseerd op wetenschap en mythologie,goede SFi probeert dit altijd.
    Zelfs de plasma wapens hebben een wetenschappelijke basis.
    Een Toroidale Colonie of ringwereld is niet iets onmogelijk.

Het verhaal en de mythe die bungie in zijn spellen steekt is meestal een van de beste elementen,maar er zijn er veel die dat nooit zien.

http://halo.bungie.org/story/

16. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DOA: realistische natuurwetten (bijvoorbeeld zwaartekracht), realistische verwondingen.
    MM3: weer die natuurwetten, ook is er onderzoek gedaan naar Parijs en Washington D.C. en gedragen de auto's zich verschillend (of het realistisch is weet ik niet, want ik heb het nooit gespeeld).
    FIFA: niet erg veel (alhoewel er wel realistische natuurwetten zijn, maar er zijn ook dingen aan die niet realistisch zijn), maar die game zuigt ook naar mijn mening.

Natuurlijk zijn er ook onrealistische dingen aan al deze games, maar als dat niet zo was kon je die game net zo goed niet kopen en in real life gaan schieten/knokken/racen/sporten etc.

17. gerjan

gerjan Guest

het enige wat van halo over was;)

18. Mortaldude

Mortaldude Xbox Support

Leuk Bevonden:
    0
    Nu valt me niks meer in en als ik een klomp aan had viel me die uit

Als je die dingen interresant vind, kijk dan naar Discovery, National geographic of Animal Planet. Koop je dan geen Xbox. Het zijn games man!!

19. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Of jij kunt hier niet op reageren. Het is een algemene discussie die in verband zit met de Xbox. Wetenschap komt op alles voor, dus ook bij games. Het is inmiddels een discussieforum dus dan kan daar toch rustig over gediscusseerd worden, of niet? Als je er last van hebt reageer je toch niet.

20. technosphere

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Nu valt me niks meer in en als ik een klomp aan had viel me die uit

Er zijn verschillende soorten games,de no-brainer en die waar wel wat diepte achter zit en er tussen in natuurlijk.
    Meestal kiezen publishers om niet te veel diepte in console games te steken omdat het publiek te "simpel" is.

Deel Deze Pagina