1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo sucks?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Gouranga, 13 sep 2004.

  1. daaf

    daaf Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    haha.. dat is dan wel weer waar..maar ik vind t qua verhaal gewoon erg tegenvallen, tis maar standaard raggen en 8 chapters ofzo (of 9?) met maar weinig verhaal en plotwenteling, t laat ook niet veel aan de verbeelding over..

    neem oldskool fps'en als blood, halflife, shogo,doom en uiteraard nieuwe shooters als farcry... ik bedoel, t idee van halo is leuk..maar t had zoveel meer kunnen zijn..nu vind ik t maar een flauwe hap
     
  2. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Halo heeft het diepste verhaal dat ik ben tegengekomen. Luister je wel naar de cutscenes? de Forerunner, het doel van de Flood, de motieven van de Covenant...heb je de boeken wel gelezen? Over dat de aankomst bij Halo geen toeval was, en de invasie van aarde ook niet etc. etc.
     
  3. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Neej Halo heeft niet het diepste verhaal wat je bent tegengekomen.

    Misschien als je de boeken leest is het wat dieper dan alleen in het spel.
    Maar als je het spel alleen speelt valt dat best wel weer mee!
    Ik ben het met daaf eens! Het is eigenlijk een simpel verhaal, en de levels zijn grootendeels het zelfde.

    Ik heb zo vaak gehad dat ik vast liep omdat alles op elkaar leek!! ( hej ben ik hier al niet een keer geweest, en hier en hier en hier en hier!!! )
     
  4. daaf

    daaf Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    afgezien van de boeken.. (want dan wordt t verhaal misschien leuker,maar je kan niet verwachten dat een spel pas leuk wordt zodra mensen ook boeken hebben gelezen..) dus t verhaal op zich, vind ik niet zo diep.. t viel me allemaal een beetje tegen..ik moet iedere keer dit spel met halflife vergelijken omdat dat ook een soort van invasie van flood is, owk buitenaardse aliens, maar die headcrawlers enzo.. en zombies, t heeft er wel wat van weg.. en het verhaal wordt vooral verhalenderwijs vertelt, maar inhoudelijk verandert de game weinig.. je wordt naar een locatie gestuurd om iets op te halen of te bekijken*nieuw level dus* aan t eind cutscene, met eventuele plotscene *weer naar een andere lokatie gestuurd om iets te bekijken*..
    dit vind ik redelijk recht door zee...

    neem dus halflife.. ontsnappen,plotwendelingen,mysterieuze man,flashbacks, andere dimensies..

    ik vond halo een beetje tegenvallen, maar misschien dat jij me kan overtuigen dat ik t mis heb,je post is iig onderbouwd;)
     
  5. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Halo een slecht verhaal? :{ Halo is een van de weinige spellen waar een enorm sterk verhaal achter zit. Dan noem je vervolgens Far Cry als een goed spel. Waarom is Far Cry goed, door de gameplay, door het verhaal? Nee, hoofdzakelijk door de graphics. Daardoor viel Far Cry op, veel meer is het niet.

    Ik ben voor de Xbox jarenlang PC gamer geweest en kan eerlijk zeggen dat de eerste keer Halo diep indruk op me heeft gemaakt. Geen enkele (PC) FPS heeft me zo kunnen boeien en elke (PC) FPS na Halo ook niet.
     
  6. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Neej Farcry heeft ook geen goed verhaal.!!

    Als je bijvoorbeeld kijkt naar Mafia, dat spel is echt indrukwekkend qua verhaal! ( als is het misschien geen FPS )
     
  7. daaf

    daaf Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    ja.. farcry was misschien niet t beste voorbeeld, maar t maakte wel indruk op me door de levels, de graphics en de AI van de tegenstanders..maar ik heb t gevoel dat er nog tig shooters zijn die in t rijtje passen;)... maar halo heeft op mij persoonlijk weinig indruk gemaakt.. en dat komt vooral door dat repeterende karakter van de levels en het leveldesign, met daarnaast een niet al te diep verhaal .. (afgezien van de boeken die ik niet gelezen heb dan..)..
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2004
  8. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Wanneer heb je Halo voor het eerst gespeelt, op PC of Xbox?

    Ik kan me heel goed voorstellen dat als er nu iemand Halo voor het eerst speelt er niet echt onder de indruk van raakt. Toen het spel uitkwam was het echter enorm. Het spel is inmiddels al drie jaar oud, daar moet ook rekening mee gehouden worden.

    Call of Duty is een leuk voorbeeld van een heel erg goede recente FPS, maar op den duur begon hij mij echt te vervelen. Na hem een keer te hebben uitgespeeld heb ik hem niet meer aangeraakt. Om de een of andere reden blijft bij Halo de gameplay fris en blijft het leuk om campaign te spelen. Ik weet niet wat het is, maar om een onverklaarbare reden blijft Halo mij trekken terwijl ik van andere spellen al snel moe word.

    Snel even over het verhaal, Bungie had niet genoeg tijd om het goed te verwerken in Halo. In Halo 2 zal er veel meer tijd worden uitgetrokken om het verhaal te vertellen.
     
  9. daaf

    daaf Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    ja halo is al wel weer gedateerd (heb hem op de xbox gespeeld sowieso), dat ben ik met je eens.. daarvoor heb ik een gedateerd spel genomen om mee te vergelijken.. nou was ik wel ook helemaal verliefd op halflife, dus vandaar dat t niet helemaal objectief is.. halo was ook niet slecht.. begrijp me niet verkeerd, ik heb t snel uitgespeeld en ik vond t leuk..maar t was niet t spel wat ik er van verwacht had.. mede doordat iedereen t heeeleeemaal briljant vond...en ik vond t een eindeloos lange slachtpartij.. tis niet ingewikkeld, je hoeft er niet voor te denken, geen puzzles.. lopen,lopen,lopen,schieten,schieten,schieten..en weer naar een ander level..

    -edit- PS: daarom ga ik halo2 ook kopen, omdat ik daar toch wel meer van verwacht..maar ik verwacht niet t beste FPS spel aller tijden...
     
  10. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Hmmz ik wil niet echt gaan puzzles gaan oplossen in een fps. Op Legendary kan je wel bepaalde technieken uitproberen om die elites neer te krijgen. Daarom vind ik dit spel geweldig. Het is moeilijk op Legendary (nou niet meer zo want heb het te vaak gespeeld) Je probeert gewoon de hele tijd iets nieuws uit om langs bepaalde legertjes covenant te komen.:)
     
  11. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Doordat het vrij simpel is is het ook zo goed denk ik. Precies wat WHAT zegt houd het ook interessant, zelf steeds nieuwe strategiƫn toepassen in verschillende situaties.

    Chronicles of Riddick is een fantastische FPS, maar omdat het spel zoveel leunt op het vertellen van een verhaal is de replay value laag (en natuurlijk het ontbreken van mp).
     
  12. FabianNL

    FabianNL Guest

    je hoef niet na te denken?
    ja, op easy niet nee maar als je op legendary speelt moet je toch echt wel nadenken hoor, die AI is echt super (nog steeds!) dus als je een beetje heel huids door de campagne wilt komen zal je toch aardig tactisch moeten spelen
     
  13. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Je kan gewoon niet gun blazin een gevecht ingaan. paar rode elites en je ligt op de grond te kijke.
     
  14. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Zit zeker een grote mate van tactiek in (op Legendary). Nu ik het spel al zo vaak heb doorgespeeld is het bijna een routine geworden, ik kan niet wachten op Halo 2 waar alles nieuw is en waar ik ongetwijfeld genadeloos word afgemaakt op Legendary.
     
  15. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    eerst vond ik het verhaal van halo ook maar gaan, elke idioot kan zon verhaaltje verzinnen, maar nadat ik me meer ging interesseren in de achtergronden, en de boeken vind ik het spel toch wel 1 van de meeste diepgaande verhaallijnen heeft.
     
  16. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Mjah lees idd "the fall of reach" en "first strike" eens, die zijn absoluut de moeite waard en zullen er voor zorgen dat je Halo in een heel ander licht gaat zien.
     
  17. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Lees dan The Flood ook gewoon. Leer je ook wat meer van wat er op Halo gebeurd met de Marines en de Covenant. Misschien niet het beste boek, maar toch zeker wel het lezen waard!
     
  18. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    The Flood vond ik interessant omdat je dan weet wat er om je heen gebeurde toen jij de campaign aan het spelen was. Dat hele verhaal vanuit de Covenant verteld is ook erg leuk, ik vond het absoluut niet een slecht boek.
     
  19. daaf

    daaf Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien moet ik dan toch maar de boeken eens gaan lezen..zijn ze ook verkrijgbaar als e-book?
     
  20. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar het had niet het epische en meeslepende gevoel van de andere 2 boeken (ook te wijten misschien aan het feit dat het van een andere schrijver was). En dat is nou net het mooie van die andere 2, they get me all emotional :D. Toch knap van lectuur 8).
     

Deel Deze Pagina